Pričali smo s autorom aplikacije koja bi mogla jednom zauvijek eliminirati dosta veliku gnjavažu u turizmu

Vrijeme prijave gostiju skratili su s 15 minuta na 15 sekundi

“Na ideju sam došao kada sam s obitelji otputovao u Francusku. Išli smo posjetiti pariški Disneyland. Za check in u hotelu bilo je dvanaest redova, pa kad dovoljno dugo stojite u redu i čekate, svakakve vam ideje padnu na pamet”, objašnjava za Telegram Patrik Spagnolo, čovjek koji je upravo predstavio mobilnu aplikaciju IncheckIn.

Njegov servis dramatično smanjuje vrijeme potrebno za prijavu gostiju u hotele i apartmane. “Problem mi je itekako poznat jer i sam iznamljujem apartmane, a prijava i odjava gostiju i meni i njima predstavlja totalnu gnjavažu.”

Razvoj podržali investitori iz Austrije i Njemačke

S InchekInom se poklopilo nekoliko nevjerojatnih stvari, objašnjava. U samom početku, potencijal ideje o aplikaciji za rješavanje tog problema prepoznali su investitori iz Austrije i Njemačke, koji su u jednom dijelu financirali projekt u zamjenu za vlasničke udjele. Iako se inače ne bave turizmom, kaže Spagnolo, dosta putuju pa iz iskustva znaju koliko hoteli imaju komplikacija s prijavom gostiju.

Za hardverski dio skenera zaslužan je Microblink, tvrtka Damira Sabola, osnivača Iskona, koja je razvila aplikaciju blinkID. Softverski dio preuzela je FWD grupa, a cijela razvojna priča trajala je oko devet mjeseci. Sve se poklopilo se pokretanjem eVisitora, jedinstvenog online informacijskog sustava koji povezuje sve turističke zajednice u Hrvatskoj i omogućava dnevni uvid u stanje turističkog prometa.

Umjesto 15 minuta, 15 sekundi za prijavu

“Kada su u ministarstvu čuli što radimo, dobili smo poziv od tehničkog ministra Antona Klimana, koje je bio oduševljen. Naime, za ljude koji baš ne razumiju problematiku, riječ je o administrativnoj proceduri koja komplicira poslovanje i hotelima i malim iznajmljivačima. “Kada stigne autobus s grupom turista, recepcija hotela je sljedećih sat i pol vremena praktički mrtva. Prijava i unošenje podataka za četveročlanu obitelj traje između 12 i 15 minuta, a preko naše aplikacije prijava je gotova u 15 sekundi.”

Mobilna aplikacija InCheckIn je primarno bila namijenjena za male iznajmljivače, kojih u Hrvatskoj ima oko 70.000. Mnogi od njih su se žalili da im je sučelje eVisitora prekomplicirani. Svaki iznajmljivač od turističke zajednice dobije takozvanu TAN tablicu s lozinkama koju koristi za prijavu gostiju, no cijeli sustav prijavljivanja je prilično nepraktičan, o čemu je pisao i Glas Istre.

Na probleme sa sustavom eVisitor upozorili su i direkori lokalnih turističkih zajednica u Istri, a prema nekim procjenama, zbog komplikacija i tehničkih poteškoća s prijavom gostiju putem eVisitora ove je godine zabilježeno 20 posto manje prijava.

Broj jedan na Google Play i App Storeu

Aplikacija Incheckin omogućava preskakanje koraka ulogiravanja i ručnog unošenja podataka u eVisitor jer je izravno povezana sa sustavom. Procedura je prilično jednostavna. Skener očitava kod na dokumentu u koji su sadržani svi osobni podaci.

InCheckin čita sve svjetske putovnice i veliki broj drugih osobnih dokumenata, a jedini je preduvjet da dokument sadrži MRZ tekst odnosno strojno čitljivi zapis poput onog koji se nalazi na dnu stražnje strane hrvatskih osobnih iskaznica.

“Beta verzija aplikacije lansirana je sredinom lipnja, a od srpnja je u Google Play i App Storeu za 135 kuna dostupna i službena verzija. U prvih tjedan dana Incheckin je skočio na prvo mjesto po broju downloada i po zaradi u Hrvatskoj”, kaže Spagnolo.

U planu je širenje na strana tržišta

“Veći hoteli u Istri, primjerice, od početka turističke sezone subotom imaju smjenu od petstotinjak gostiju. Unošenje prijava i odjava traje satima, a često su na tome angažirani i dodatni ljudski resursi”, objašnjava. “Ovako se djelatnici mogu posvetiti gostima i nuđenju dodatnih sadržaja i istovremeno poštedjeti goste gnjavaže i čekanja u redu pred recepcijom.”

“S Maistrom smo dogovorili korištenje aplikacije kao pilot projekta. Ako tamo prođe, takvi partneri će nam biti odlična referenca za ulazak na strano tržište. Zatim planiramo generičko rješenje aplikacije predstaviti na svjetskom sajmu turizma u Londonu” zaključuje.