Nekad je nužno odabrati stranu

Pričali smo s ljudima iz Ultre, kažu kako postoji velika mogućnost da se festival prestane održavati u Splitu

Tvrde da im je financijska potpora ministarstva nedovoljna

11.07.2014., Split - Velik broj mladih okupljen na Poljudu na ULTRA Europe glazbenom spektaklu koj ise odrzava od 11. do 13. srpnja.
Photo: ULTRA/Rudgr.com//PIXSELL
FOTO: PIXSELL/Pixsell

U medijima su se pojavile spekulacije kako organizatori splitske Ultre nisu zadovoljni potporom koju dobivaju od Ministarstva turizma, te kako je ugroženo održavanje ovog festivala u 2017. godini. Portal Poslovniplus.hr, primjerice, objavio je kako se iz Splita sele u Španjolsku. Jedan od organizatora za Telegram objašnjava što se događa.

“Definitivno očekujemo veću potporu kako bi ostali u Hrvatskoj. Imamo i brojne druge ponude, jedan od ključnih razloga zašto je Ultra u Hrvatskoj jest to što su vlasnici licence Hrvati pa su oni radili sve što su mogli kako bi doveli festival u Hrvatsku. I to u jedini grad koji nije multimilijunski u odnosu na druge gradove u kojima se organizira festival”, kaže za Telegram direktor komunakacije Ultra Europe Luka Jureško.

Organizacija košta 60 milijuna kuna

“Mi imamo petogodišnji ugovor, a 2017. je unutar tih pet godina. Svake godine u desetom mjesecu održava se sastanak partnera Ultre te se razmatra financijska konstrukcija za sljedeću godinu”, kaže Jureško.

Troškovi organizacije prošle godine su iznosili 60 milijuna kuna, kaže naš sugovornik. “Iz ministarstva turizma kazali su kako će nas ove godine podržati sa 600 tisuća kuna s PDV-om, što je dakle manje od jedan posto ukupnih troškova organizacije”. Svjetska je praksa, kaže Jureško, nešto drugačija. “Kada se radi o svjetskom festivalu ili projektu koji ima veliki turistički i financijski doprinos, uobičajeno je da domaćin preuzme oko 10 posto troškova”.

Pitam Jureška znači li to da očekuju 10 posto od 60 milijuna kuna koliko su troškovi organizacije? “Ne, to ne znači da mi tražimo 6 milijuna kuna. Ta potpora može biti u bilo kojem drugom obliku koji bi olakšao organizaciju festivala, bio to smještaj, prijevoz ili neki drugi oblik koji država ili neka javna institucija mogu ponuditi”

Što donosi Ultra?

Na pitanje zašto bi država trebala financirati projekt poput Ultre, Jureško odgovara kako svatko treba vidjeti što dobiva kroz ovaj projekt. “Turistička promocija Hrvatske je nemjerljiva, što potvrđuju svi – i grad Split, županija, Turistička zajednica i Ministarstvo turizma. Na Ultru dolazi 50 tisuća ljudi. Oni prosječno ostaju pet i pol dana, a po nekakvim svjetskim normama košarica posjetitelja velikih festivala poput Ultre je 150 eura dnevno. Ispada da je ukupna potrošnja od Ultre preko 300 milijuna kuna”, kaže direktor komunikacija Ultre.

Ove godine organizatori žele da posjetitelji ostaju i duže, prosječno sedam dana. Nije tajna, kaže Jureško, da postoji mnogo zainteresiranih da preuzmu festival. “Ultra je vrlo atraktivan proizvod. Potencijalne destinacije vam ne mogu otkriti. Naša je želja da ostanemo u Hrvatskoj, u Splitu i napravit ćemo sve da tu ostanemo”.

Organizatori su, kaže Jureško, zadovoljni s potporom Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije. Problem je, smatra u Ministarstvu turizma i HTZ-u.