Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Pričali smo s osnivačem servisa Vollo, preko kojeg možete kupovati autobusne karte i pronaći najjeftinije

Pobijedili su na gradskom natječaju Startup Factory Zagreb

ZADNJA IZMJENA: ruj 26, 2016
Foto: Borko Vukosav

Domaći startup Vollo pobjedio je na natječaju Startup Factoryja Zagreb i ušao u njihov predakceleracijski program, koji je ove godine organiziran po prvi puta.

Vollo je ljetos lansirana online platforma za pretraživanje i kupovinu autobusnih karata. Osim online kupnje, nudi mogućnost usporedbe prijevoznika, informacije o rutama, terminima i duljini putovanja te dodatnim opcijama poput toga je li u autobusu dostupan Wi-Fi, postoje li utičnice za struju, naplaćuje li prijevoznik dodatno za prtljagu i slično.

“Javili smo se na natječaj Smart City Tourism, za startupe koji se bave razvojem turističkim aplikacijama, koju je raspisao Grad Zagreb i Razvojna agencija Grada Zagreba”, objašnjava Marko Jukić, jedan od osnivača.

Mentori im je rekao da nema ništa za dodati

“Od članova komisije dobili smo izvrstan feedback. Jedan od članova komisije i mentor, njemački startup stručnjak Martin Reents” s kojim je Telegram nedavno razgovarao, “rekao mi je da u našem slučaju nema što za dodati, tako smo smo vrlo zadovoljni kako je prošlo”, kaže Jukić.

Primjerice, jedno od evaluacijskih pitanja bilo je i kakav je naš doprinos Gradu Zagrebu. Kako je preko naše platforme u Zagreb već doputovalo oko dvije tisuće ljudi, koji se prema našim procjenama zadrže dva tri dana i dnevno potroše do 123 eura, rekli smo da naš doprinos turizmu u gradu premašuje 500.000 eura”, priča Jukić.

Predakceleracijski program Startup Factoryja traje 10 tjedana, a timovi mogu dobiti investiciju do 150 tisuća kuna za razvoj projekta. Riječ je o prvom javno financiranom “no equity” programu ovakve vrste u Zagrebu, što znači da startupovi ne prepuštaju vlasničke udjele u projektu.

Žele biti ono što je Booking.com za smještaj

“Mi ćemo za vrijeme trajanja programa raditi na razvoju dodatnih mogućnosti na platformi, poput programa popusta za studente, i dodavati nove autoprijevoznike. U šest mjeseci koliko postoji Vollo, povezali smo 15 zemalja i konstatno dodajemo nove prijevoznike na platformu. U Hrvatskoj imamo ugovore s 80 posto autoprijevoznika, pa pokrivamo oko 15.000 relacija, s time da je u pripremi još 200 novih prijevoznika širom Europe s preko 150.000 novih ruta”, ističe Jukić.

Na pitanje po čemu je Vollo bolji od konkurentskih rješenja, primjerice Bus Radara ili Bus Expressa, Jukić ne skriva ambicije. “Želimo biti nešto kao Skyscanner ili Pauza.hr za autobusni prijevoz”, objašnjava Marko. “Cilj nam je da prvo na što ljudi pomisle kada razmišljaju o međugradskom autobusnom prijevozu bude Vollo, kao Booking.com ili Airbnb kada je u pitanju turistički smještaj.”

Krivo mislimo da smo digitalni

Prvi korisnici platforme bili su stranci, koji su do platforme došli targetiranim Google oglasima i preko preporuke prijatelja i poznanika. “Mi u Hrvatskoj volimo misliti kako smo digitalni, no u usporedbi sa zapadnim zemljama mi to doista samo mislimo”, kaže Jukić. “U segmentu koji nas trenutno zanima, 90 posto kupnji autobusnih karata i dalje se odvija na kolodvorima, baš kao u osamdesetima, kada drugih opcija nije ni bilo. U drugim zapadnim zemljama taj je omjer suprotan i tome težimo”, objašnjava.

Na stranicu ne žele stavljati oglase jer platformu žele održati čistom, tako da korisnici ni u jednom trenutku ne steknu dojam da se nekog od ponuđenih autoprijevoznika preferira ili da im se nešto nameće.

Biznis model formiran je na način da Vollo uzima proviziju po prodanoj karti, prijevoznik dobiva dodatni digitalni kanal prodaje. Plan je razvoj sustava kakav koriste avio-prijevoznici – ponudom popusta korisnicima koji karte kupuju nekoliko mjeseci unaprijed te popust na kupnju last minute karata.

Iskustvo u Rocket Internetu

Marko Jukić djeluje kao prilično poduzetan tip, sa vrlo zanimljivim dosadašnjim radnim iskustvom. Počelo je upisom na varaždinskom Fakultetu organizacije i informatike, na studij Multimedije, kojeg zove startup studij jer su to bili počeci njegovog održavanja. Kaže da mu je izbor eksperimentalnog studija poslužio kao odskočna daska da se primi izazovnog rada na postavljanju internetskih biznisa na novim tržištima.

Počeo je raditi za Rocket Internet, njemačku internetsku kompaniju sa sjedištem u Berlinu. Rocket Internet bavi se na investicijama i postavljanjem internetskih kompanija na globalnoj razini, koje već dokazane online biznis modele donose na nova tržišta diljem svijeta.

Fokusirani su na digitaliziranje različitih industrija, poput online trgovine hrane i namirnica, robe široke potrošnje, proizvoda za kućanstva i putovanja te financijskih usluga. U njihovom portfelju je i Foodpanda, servis za naručivanje hrane putem interneta, a Jukić je radio na njihovom projektu preuzimanja servisa Pauza.hr u Hrvatskoj.

Za početak želimo digitalizirati svoje dvorište

Nakon što je obišao četrdesetak zemalja, radio u Maleziji, Singapuru, Azerbejdžanu i Berlinu, vratio se u Zagreb i s ekipom s fakulteta pokrenuo Vollo. Okupili su desetak mladih developera, dizajnera i stručnjaka za digitalni marketing, među kojima je i Darko Škulj, iskusan UX/UI dizajner koji je radio u tvrtkama Five i Infinium.

Za razliku od drugih startupa, kojima je najčešće cilj izlazak na strana tržišta, Vollo prvo želi digitalizirati autobusni prijevoz u Hrvatskoj te učiniti planiranje putovanja jednostavnim i transparentnim.

“Ljepota rada u startupu je upravo u slobodi, što znači da nismo ograničeni i nemamo zacrtan put. Ne moraju svi ići od akceleratora do Silicijske doline. Mi želimo nešto promijeniti u Hrvatskoj, ali imamo planove i za širenje po Europi.”

 

Ira Kralj
Telegram autor
1293 članka Više o autoru
Više s weba