Problemi za Volkswagen ne prestaju, izgleda da su u Audijevim autima varali na emisiji ispušnih plinova

Dužnosnici su otkrili software za lažiranje emisije ispušnih plinova

The logo of German car maker Audi can be seen on a car on the sidelines of the company's annual press conference in Ingolstadt, southern Germany, on March 3, 2016. / AFP PHOTO / CHRISTOF STACHE
FOTO: AFP

Kalifornijski dužnosnici nedavno su otkrili da je u Volkswagenovim AG Audi modelima automobila bio instaliran software kojim je tvrtka varala na emisiji ispušnih plinova, izjavili su izvori usko povezani s ovim slučajem, piše WSJ.

Novo otkriće detektirano je prije četiri mjeseca tijekom testa koje je proveo CARB (Californian Air Resources Board), rekao je jedan izvor, no, ni tvrtka Volkswagen niti američki dužnosnici nisu javno objavili ovo novo otkriće.

Odbili komentirati slučaj

Dužnosnici CARB-a, koji su uključeni u testiranje Volkswagenovih vozila u Americi, nisu bili dostupni za komentar, dok su iz Audija odbili komentirati ovaj slučaj. Otkriće ne ide na ruku Volkswagenu s obzirom da bi ono moglo stvoriti nezadovoljstvo kod dužnosnika, investitora i osoba koje posjeduju Volkswagenova vozila.

Software je instaliran kod Audijevih dizelaša i benzinaca, a čini se kako se i kod Audija varalo na emisiji plinova, sudeći prema ljudima upoznatima s ovim slučajem. CARB je software pronašao zahvaljujući prijašnjem iskustvu na Volkswagenovim dizel motorima, piše njemački tjednik Bild am Sonntag, koji je ranije objavio otkriće o softwareu.

Vodstvo tvrtke pod istragom

Tehničari CARB-a provode laboratorijske testove na vozilima Audija tako da se vozila ponašaju kao da su na cesti. Tijekom testiranja otkriven je drastičan porast emisije ispušnih plinova kod vozila. Novo otkriće objavljeno je u nezgodnom momentu s obzirom da je tvrtka u nedjelju rekla kako je istraga u Njemačkoj obuhvatila i njihovog predsjednika.

Tvrtka je rekla tužiteljima u gradu Braunschweig da je pokrenuta istraga protiv njihovog bivšeg izvršnog direktora Martina Winterkorna i Herberta Diessa, te predsjednika tvrtke Hansa Dietera Pötscha. Istražitelji navode kako vodstvo tvrtke nije reklo dioničarima o istrazi dizel vozila u Americi i o potencijalnim financijskim rizicima.

Nije poznato koji modeli imaju software

Iz tvrtke su poručili da nisu našli nikakve indikacije po kojima vodstvo nije informiralo investitore na vrijeme. Prije nego što je postao predsjednik tvrtke u rujnu 2015., Pötsch je u Volkswagenu bio direktor financija. Na mjesto predsjednika došao je u jeku skandala s emisijom ispušnih plinova.

Volkswagen je postigao sudsku nagodbu s 500 tisuća vlasnika njihovih vozila u Americi i Europi s obzirom da je software lažirao podatke 11 milijuna dizel vozila. Tvrtka zbog skandala mora vlasnicima vozila isplatiti 15 milijardi dolara, te se sada mora nagoditi i s 85 tisuća vlasnika Audijevih vozila.

Još uvijek nije poznato koji model Audija imaju software instaliran u sebi, što podiže mnoga pitanja u Europi gdje su kriteriji za emisiju ispušnih plinova stroži. Iz Volkswagena poručuju kako software nije kršio europske zakone.