Rat je više manje gotov, za 6 mjeseci internet će postati jači od televizije

Nekad nezamislivi preokret najavljuje cijenjena VC firma Kleiner Perkins

Ulaganje u oglašavanje na internetu u idućih će šest mjeseci prestići ulaganje na televiziju, smatra respektabilna venture capital firma Kleiner Perkins. Podatak iznose u svojem godišnjem pregledu digitalne ekonomije, Internet Trends, a odnosi se na ukupno oglašavanje na svjetskoj razini.

Riječ je o nekad nezamislivom preokretu u marketinškog snazi ova dva kanala; još prije deset godina internet je bio nekoliko puta slabiji od etablirane, bogate televizije, a brojni stručnjaci godinama su predviđali njegov krah ili barem stagnaciju.

Eksplozija mobilea kao pokretača revolucije

Eksplozija internetskog oglašavanja poklapa se s eksplozijom mobilnih platformi, nakon što su 2007. lansirani prvi iPhone i Googleov operativni sustav za mobitele, Android. Velike platforme poput Googlea i Facebooka većinu svojih prihoda ostvaruju na mobilnim oglasima, a na razvijenim tržištima poput američkog, mobile čini oko 50 posto oglašavanja na webu.

Materijal Kleiner Perkinsa donosi još nekoliko fascinantnih podataka:

  • Broj gejmera narasao je s 100 milijuna u 1995. na 2,6 milijarde u 2016
  • To je rast od 2600 posto u 21 godinu
  • Netflix je u 10 godina došao s 0 posto udjela na američkom tržištu kućne zabave na oko 30 posto
  • U posljednjih 5 godina, Netflix ima rast gledanosti od 669 posto
  • Muzički streaming servisi (Spotify, Apple Music, Amazon Music) u 2016. su došli na 52 posto prihoda u toj industriji. Prije 13 godina imali su 0
  • E-commerce još uvijek raste; u Americi 15% u 2016. prema 2015.
  • U 2016., 20 posto upita za tražilice došlo je glasovnim upitom, dakle voice asistentata poput Siri, Alexe i Google Assistanta

Cijeli dokument možete pročitati ovdje.