Rat je više manje gotov, za 6 mjeseci internet će postati jači od televizije
Nekad nezamislivi preokret najavljuje cijenjena VC firma Kleiner Perkins
Ulaganje u oglašavanje na internetu u idućih će šest mjeseci prestići ulaganje na televiziju, smatra respektabilna venture capital firma Kleiner Perkins. Podatak iznose u svojem godišnjem pregledu digitalne ekonomije, Internet Trends, a odnosi se na ukupno oglašavanje na svjetskoj razini.
Riječ je o nekad nezamislivom preokretu u marketinškog snazi ova dva kanala; još prije deset godina internet je bio nekoliko puta slabiji od etablirane, bogate televizije, a brojni stručnjaci godinama su predviđali njegov krah ili barem stagnaciju.
Eksplozija mobilea kao pokretača revolucije
Eksplozija internetskog oglašavanja poklapa se s eksplozijom mobilnih platformi, nakon što su 2007. lansirani prvi iPhone i Googleov operativni sustav za mobitele, Android. Velike platforme poput Googlea i Facebooka većinu svojih prihoda ostvaruju na mobilnim oglasima, a na razvijenim tržištima poput američkog, mobile čini oko 50 posto oglašavanja na webu.
Materijal Kleiner Perkinsa donosi još nekoliko fascinantnih podataka:
- Broj gejmera narasao je s 100 milijuna u 1995. na 2,6 milijarde u 2016
- To je rast od 2600 posto u 21 godinu
- Netflix je u 10 godina došao s 0 posto udjela na američkom tržištu kućne zabave na oko 30 posto
- U posljednjih 5 godina, Netflix ima rast gledanosti od 669 posto
- Muzički streaming servisi (Spotify, Apple Music, Amazon Music) u 2016. su došli na 52 posto prihoda u toj industriji. Prije 13 godina imali su 0
- E-commerce još uvijek raste; u Americi 15% u 2016. prema 2015.
- U 2016., 20 posto upita za tražilice došlo je glasovnim upitom, dakle voice asistentata poput Siri, Alexe i Google Assistanta
Cijeli dokument možete pročitati ovdje.