Razgovarali smo s tipom čija firma zna sve o vama i na FB vam šalje neviđeno personalizirane oglase

Pričali smo s Danielom Prümersom iz francuske kompanije Criteo

“Negdje na internetu gledate cipele kakve želite kupiti i nedugo nakon toga, sličan proizvod sa sličnom cijenom ugledate u obliku oglasa negdje drugdje na internetu, primjerice vašem Facebook feedu? Ako vam se to dogodilo, vrlo je vjerojatno da mi imamo nekakve veze s tim.”

Ovim je riječima svoje predavanje o mobilnom marketingu – Kako uspjeti u svijetu koji je fokusiran na ljude, a ne uređaje? započeo Daniel Prümers, direktor prodaje za Centralnu Europu u kompaniji Criteo, na OMGcommerce konferenciji, koju četvrtu godinu za redom organizira Netokracija, ovoga puta s Telegramom kao medijskim partnerom.

Prümers je, vrlo pojednostavljeno, objasnio što je ustvari personalizirano targetiranje koje radi njegova firma; to je, ako ćemo iskreno, bilo daleko lakše za razumijeti od objašnjenja same tehnologije koja im to omogućava.

Stoga smo ga poslije predavanja malo zadržali da nam ispriča nešto više o tome što točno rade i na koji način. A rade s kompanijama kao što su Booking.com, Walmart, Groupon i Macy’s, koje su preko njihov sustava ukupno izvrtile oglase u vrijednosti od 710 milijardi dolara.

Nova generacija digitalnog oglašavanja

Criteo je francuska tehnološka kompanija, pojasnio nam je Prümers, specijalizirana za razvoj softverskih rješenja na bazi algoritama, tehnologiji strojnog učenja i prikupljanju masivnih količina podataka o ponašanju, interesima i kupovnim navikama korisnika.

Svojim klijentima nude sofisticirano oglašavanje koji se ne svodi na nasumično prikazivanje oglasa koji kupce pozivaju ih da kupe ovaj ili onaj proizvod. Umjesto toga, Criteo radi personalizirano targetiranje po mjeri svakog korisnika, odnosno potencijalnih kupaca određenog proizvoda, i u tome što rade tržišni su lider.

Pametniji oglasi znače bolju prodaju

Da se poslužimo Prümersovom metodologijom objašnjavanja, ljudima koji na internetu uglavnom pretražuju različite kozmetičke proizvode ili odjeću oglašivači neće isporučivati oglase za motorno ulje ili setove alata za automehaničare, već oglase za proizvode koji korisnike zanimaju i kakve i inače traže na internetu.

“Takvim personaliziranim targetiranjem”, kaže Prümers za Telegram, “drastično se povećavaju prodajni rezultati”.

Kako to uopće funkcionira?

“Naše interne baze podataka pokrivaju sve što su milijuni korisnika radili na različitim online trgovinama” objašnjava, “koje su proizvode pregledavali, što su ranije kupovali i gdje”.

“Naši algoritmi koriste ove podatke odvojeno za svakog korisnika i na temelju tih podataka rade precizne preporuke za proizvode koji će tog korisnika najvjerojatnije zanimati. Na taj način pomažemo svojim klijentima i njihovim web shopovima u inkrementalnom povećanju prodaje”, kaže Prümers.

“Doseg nam je milijarda ljudi”

Njihovi klijenti su razne kompanije koje posluju na internetu i kroz online trgovine. Kako bi njihovi oglase isporučili na prave adrese, Criteo surađuje s najvećim globalnim online platformama, poput Facebooka, Googlea i MSN-a, pa je njihov doseg oko milijarda ljudi.

Diljem svijeta zapošljavaju dvije tisuće ljudi, koji rade u 31 ured diljem svijeta. U 2015. godini preko njihovih sustava je isporučeno oglasa u vrijednosti od 710 milijardi dolara, a napravljeno 430 milijardi doalra vrijednih transakcija.

Mjerenje učinkovitosti

Na pitanje kako njihovi klijenti znaju što plaćaju, odnosno kako znaju da njihovi oglasi dolaze upravo do onih ljudi koji će najvjerojatnije kupiti njihove proizvode, Prümers objašnjava da to klijenti sami procjenjuju, kroz vlastitu analitiku.

“Od najbazičnijih brojenja klikova pa do naprednijih rješenja praćenja prometa i kretanja korisnika na internetskim stranicama”, kaže. “U osnovi, plaćaju nas po kliku, stoga smo motivirani na postizanje najboljih rezultata u tome što radimo”, kaže Prümers.

Prümersa smo pitali i kako na njihov biznis utječu ad blockeri, odnosno softveri koji sprečavaju pojavu oglasa na internetskim stranicama i zadaju poprilične glavobolje ljudima u digitalnom marketingu.

‘Zašto ljudi koriste ad-blockere?’

“Ad blockeri naravno utječu na naš biznis, no možda još više utječu na biznis digitalnih izdavača. Sadržaj nije besplatan, pa izostanak oglasa predstavlja ozbiljan problem.”

“Glavno pitanje jest, zašto ljudi koriste ad blockere? Uglavnom zbog agresivnih formata oglasa poput pop-up oglasa, i tome slično. Vjerujem da bi manje napadni oglasi, ali relevantniji korisnicima bili mnogo bolje prihvaćeni u internetskoj publici, a to je svima u interesu”, zaključuje.

Da postoji ozbiljna potražnja za njihovim rješenjima, potvrđuju njihovi financijski podaci. Prema financijskom izvješću za prošlu godinu, ostvarili su prihode od 1,2 milijarde eura, što je bio rast od 60 posto prema godini prije.

Neto dobit im je rasla za 50 posto u odnosu na isto razdoblje lani i iznosila 57 milijuna eura. Tijekom prošle godine, baza njihovih klijenata povećala se za oko 900 novih, pa njihove usluge sada koristi više od 10.000 kompanija.