Zašto su velike kompanije spremne uložiti milijarde u što manje baterije

Baterija je postala posljednja prepreka za ostvarenje interneta stvari

FOTO: Asim18/Wikimedia Commons

Google je prošli tjedan ušao u utrku s Teslom, Appleom, Samsungom i ostalim velikim igračima za razvitak što bolje baterije. Manja, lakša, snažnija i dugotrajnija baterija postala je opsesija kompanija koje ulažu značajna sredstva te osnivaju timove inženjera i znanstvenika kako bi proizveli ultimativnu bateriju.

Upravo je baterija što manjih dimenzija i većeg kapaciteta ostala posljednja velika prepreka tehnološkim kompanijama za masovnu proizvodnju raznih nosivih uređaja i ostvarenje obećanja interneta stvari (IOT).

Velika ulaganja u razvoj baterija većeg kapaciteta

Appleu je pri izradi Apple Watcha najveći problem predstavljala dugotrajnost baterije. Apple obećava trajnost baterije od 18 sati što su razne recenzije potvrdile, ali ga morate skinuti kako bi se napunio, a čestom uporabom doći će ubrzo doći do smanjenja kapaciteta.

Teslin Model S može preći oko 400 kilometara, što u kompaniji vide tek kao početak i obećavaju da će do 2020 proizvesti automobil koji će jednim punjenjem moći preći 1600 kilometara. Svoje obećanje su potkrijepili velikim ulaganjem u Gigafactory, 5 milijardi dolara vrijednu tvrtku koja proizvodi 35 gigavata kapaciteta baterija, više od svih litij-ionskih baterija proizvedenih u 2013. Tesla očekuje da će početkom proizvodnje 2017. cijene baterije pasti za 30 posto u odnosu na današnje.

Utrka za razvitkom bolje baterije nije novost, ali već duže vrijeme nije bilo inovacija, od uvođenja litij-ionske baterije koja se danas nalazi u većini mobilnih uređaja. Onoga tko pronađe bolje rješenje čekaju milijarde dolara i nije čudo da se mnogi uključuju u utrku. Tesla je već uložila značajna sredstva, a ubrzo su uslijedili Google, Apple, Samsung, General Motors i drugi. Za sve te tvrtke pronalazak nove baterije znači pitanje prestiža i vrlo profitabilnu prednost nad konkurencijom.

Bežično punjenje baterija

Druge kompanije su pak odabrale sasvim drugačiji pristup i vode bitku oko pronalaska načina kako bežićno puniti sve uređaje. Ovaj pristup se čini poprilično logičnim jer ako ćemo na sebi nositi više uređaja moglo bi nam ponestati utičnica kojima ćemo ih puniti, a i ubrzo dosaditi punjenje tolikih uređaja.

Jedna od tehnologija koja bi mogla predstavljati rješenje za bežično punjenje brojnih uređaja je Powermat, neprofitne globalne organizacije okupljene oko razvitka tehnologije bežičnog punjenja, Power Matters Alliance. Powermat je podmetač na koji jednostavno odložite sve uređaje koji se počnu bežično puniti. Iako ova tehnologija još nije univerzalno prihvaćena, predstavlja sjajan način punjenja. Glavni razlog zašto ova ideja nije implementirana je postojanje konkurentske platforme “Qi”, koju su prihvatili mnogi proizvođači.

Pozitivni učinci utrke brojnih kompanija za razvoj bolje baterije, koje je rezultiralo znatnim ulaganjima u razvoj tehnologije, trebali bi biti vidljivi za 3 do 5 godina. Razvojem nove tehnologije baterija doći će do navale IOT uređaja, a kompanija koja prva dođe do cilja biti će bogato nagrađena.