Renault planira srezati troškove poslovanja za dvije milijarde eura. To znači da bi 15 tisuća ljudi moglo ostati bez posla

Cilj im je smanjiti troškove raspodjelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu

(FILES) This file photo taken on May 6, 2020 in Flins-sur-Seine, shows the assembly line that produces both the electric vehicle Renault Zoe and the hybrid vehicle Nissan Micra, the largest Renault production site in France. - France is preparing a package of measures to shore up automakers stung by the coronavirus crisis, including subsidies to encourage purchases of electric vehicles, Finance Minister Bruno Le Maire said May 18, 2020. (Photo by Martin BUREAU / AFP)
FOTO: AFP

Francuski proizvođač automobila Renault objavio je u petak da u iduće tri godine planira smanjiti troškove za dvije milijarde eura, što bi moglo utjecati na 15.000 radnih mjesta širom svijeta.

Planovi bi mogli utjecati na gotovo 4600 radnih mjesta u Francuskoj, objavio je Renault u priopćenju. Trenutno zapošljavaju gotovo 180 tisuća radnika u 39 zemalja svijeta.

Preraspodjela proizvodnje

Prije dva dana francuska je kompanija s partnerima Nissanom i Mitsubishijem najavila raspodjelu proizvodnje po regijama i tipovima vozila kako bi smanjili troškove i lakše prebrodili krizu koju je prouzročila pandemija koronavirusa.

Cilj im je smanjiti troškove raspodjelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu, prema kojem će u svakoj regiji jedna od tri kompanije upravljati upravljati proizvodnjom određenog tipa vozila a druge će joj biti podređene.

Smanjenje broja proizvedenih vozila za 20 posto

Izvršni direktori rekli su također da će biti više usmjereni na učinkovitu proizvodnju modela nego na količinu i očekuju da će se do 2025. broj proizvedenih vozila smanjiti za 20 posto.

Do 2024. godine Renaultov sadašnji standardni proizvodni kapacitet od četiri milijuna vozila godišnje bit će smanjen na 3,3 milijuna, objavila je danas privremena izvršna direktorica Clotilde Delbos. Naglasila je ipak da će kompanija ostati fleksibilna, uz maksimalni ukupni proizvodni kapacitet u 2024. godini od 4,9 milijuna vozila.

Milijunski gubici

Početkom tjedna Renault je izvijestio da je prošlu godinu zaključio s neto gubitkom od 141 milijuna eura, u odnosu na 3,3 milijarde eura neto dobiti u 2018. godini.

Njegov japanski partner Nissan također je prošlu financijsku godinu zaključio s gubitkom zbog pada prodaje, troškova restrukturiranja i pandemije. Jučer su najavili zatvaranje tvornice u Barceloni, što će dovesti do gubitka oko 3.000 radnih mjesta.