Rimac Automobili pokazali kako će im izgledati Kampus. Trebao bi biti gotov do 2023. godine

Novi Kampus bit će otvoren za posjetitelje, a imat će i muzej

FOTO: Rimac Automobili

Rimac Automobili danas su predstavili projekt svog novog sjedišta, odnosno Kampusa, koji će sadržavati testnu stazu, smještajne kapacitete i muzej. Kako su pojasnili iz kompanije, novi kompleks bit će baza za istraživanje, razvoj i proizvodnju, a omogućit će tvrtki da izraste od proizvodnje prototipova i projekata u manjim serijama do velikoserijske proizvodnje električnih pogonskih sklopova visokih performansi i baterijskih sustava za brojne globalne automobilske kompanije. Rimac već sada surađuje s drugim velikim tvrtkama u automobilskoj industriji, poput Hyundaija, Kie i Porschea.

Novi kompleks dizajnirao je poznati hrvatski arhitektonski ured 3LHD, a iz kompanije kažu da će utjeloviti sve vrijednosti Rimac Automobila. Iza nove lokacije stoji ideja utemeljenja najboljeg mogućeg radnog okruženja za zaposlenike iz cijelog svijeta. Nalazi se nekoliko kilometara od sadašnjeg sjedišta Rimac Automobila, na zemljištu površine oko 200.000 m² dok će izgrađena površina doseći oko 100.000 m². Novi kampus trebao bi biti dovršen do 2023. godine, a početak radova očekuje do kraja ove godine.

Novi kampus imat će testnu stazu Rimac Automobili predstavili su kako će im izgledati Kampus. Završetak gradnje očekuje se do 2023. godine

Ideja je da prostori budu otvoreni

Kako su priopćili iz tvrtke, novi kampus je želja i rezultat dugotrajnog promišljanja osnivača Mate Rimca. On je htio da novo sjedište njegove tvrtke utjelovljuje ne samo karakter branda, već i karakter zaposlenika. Prostori su istovremeno dizajnirani kako bi bili prijateljski, otvoreni i topli, s dodanim elementima zabave. S druge strane, dizajnirani su sukladno statusu tvrtke kao tehnološkog predvodnika. Bit će moderni, osvijetljeni i nadahnuti prirodnim okruženjem.

Iz kompanije navode da će Rimac Kampus za razliku od većine drugih lokacija u automobilskoj industriji, gdje su postavljene visoke ograde i razina tajnosti, biti otvoren za javnost i interakcija između posjetitelja, gostiju, znatiželjnika i zaposlenika je poželjna i dobrodošla.

Kampus noću Rimac Automobili predstavili su kako će im izgledati Kampus. Završetak gradnje očekuje se do 2023. godine

“Prije samo 10 godina Rimac Automobili bili su jedan čovjek u garaži. Od tada smo narasli na oko 1000 zaposlenika, ušli u strateška partnerstva s Porscheom, Hyundai Motor Grupom i drugim značajnim partnerima te surađujemo s najvećim imenima automobilske industrije. Ali, ono čemu smo ostali posvećeni je razvoj našeg poslovanja u Hrvatskoj; ponosni smo što smo ostali ovdje i što će ova nova lokacija postati naš dugoročni dom. S brzim rastom su dolazili i problemi s prostorom koje smo ‘krpali’ s mnogobrojnim improvizacijama pa smo tako završili u preko deset zgrada u šest gradova u Hrvatskoj. Radno okruženje i suradnja između timova nam je od iznimne važnosti pa smo stoga odlučili napraviti veliki korak i izgraditi naš dugoročni dom – Rimac Kampus”, rekao je Rimac.

Prostor će biti integriran s prirodom Rimac Automobili pokazali kako će im izgledati Kampus. Trebao bi biti gotov do 2023. godine

Kod Rimca na frizuru i u posjet veterinaru

Rimac pojašnjava kako je glavni prioritet stvoriti radno okruženje za zaposlenike, a istovremeno posjetiteljima i široj javnosti omogućiti da uživaju u prostoru i druže se sa zaposlenicima Rimac Automobila. “Kampus će sadržavati i poneke neočekivane elemente poput skloništa za životinje, frizera, veterinarsku ambulantu i uzgoj vlastite hrane, ali u Rimcu kažu da nikad nisu bili konvencionalni, pa i Kampus reflektira njihov pristup koji je drugačiji od većine. “Kampus je naša odskočna daska za planirani rast u sljedećem desetljeću i nakon toga, jer nas ojačava kao proizvođača hiperautomobila i Tier 1 dobavljača komponenti elektropogona i sustava vozila za velike proizvođače automobila”, nadodao je Rimac.

Arhitektonski studio 3LHD već su dizajnirali niz značajnih hrvatskih i međunarodnih projekata, među kojima su Grand Park Hotel i Hotel Lone u Rovinju i Hotel LN Garden u kineskom gradu Guangzhou. U stvaranju zgrada i kompleksa često integriraju prostore s prirodom, a arhitekti su inspiraciju za oblikovanje kampusa crpili iz više izvora, uključujući oblik i kretanje Rimčevog hiperautomobila – C_Two, kao i samu brzinu.

Kampus će sadržavati mnogo jedinstvenih značajki, poput “urbane močvare” i livade Rimac Automobili

Dizajn glavne zgrade fokusira se na to kako će četiri ključne skupine ulaziti i kretati se po lokaciji. Zaposlenici će prirodno težiti tome da što brže dođu do svojih radnih mjesta, dok će na drugom kraju posjetitelji vjerojatno željeti što dulje upijati doživljaj i zadržavati se u impresivnim zajedničkim unutarnjim i vanjskim prostorima. Kampus će sadržavati mnogo jedinstvenih značajki, poput “urbane močvare” i livade, a imat će i vrt na krovu restorana. Dodatni element kompleksa bit će i smještajni kapaciteti. Umjesto klasičnog hotela za smještaj posjetitelja i novih zaposlenika, predviđen je niz pojedinačnih “kapsula” koje će se stopiti sa šumskim okruženjem.

Mislili su na svoje zaposlenike

Za zaposlenike, Rimac Automobili planirali su igraonicu za djecu, teretanu, sportski centar restoran, pa čak i vrtić uz kojeg je i livada s domaćim životinjama. U skladu s orijentacijom na održivost, predviđena je i proizvodnja organske hrane na licu mjesta, kao i obilje zelenila za uživanje i zaposlenika i posjetitelja. Udovoljavajući želji tvrtke za višenamjenskim i prilagodljivim prostorima, na lokaciji će se nalaziti i gledalište, konferencijska dvorana i prostorije za edukaciju.

Proizvodni dio Kampusa Rimac Automobili

Dugoročno, na Rimac Kampusu radit će više od 2500 ljudi, što premašuje sadašnji broj zaposlenika za dvostruko. Zbog toga je lokacija podijeljena na dva različita područja. Prva je zgrada sjedišta kompanije, gdje će se nalaziti glavne funkcije, upravljanje te istraživanje i razvoj, kao i uredi Greypa, tvrtke za proizvodnju električnih bicikala, koju je također osnovao Mate Rimac. Tu će zgradu s proizvodnim pogonom povezivati veliki ostakljeni restoran suptilno ugrađen u krajolik s pogledom na obje strane kampusa. Na jednom kraju bit će maloprodajni prostor i vrtić.

S druge strane će biti recepcija i muzej. Nasuprot njima bit će proizvodna i testna postrojenja, koja obuhvaćaju dizajn i izradu prototipova. Straga će se nalaziti ulaz u srce lokacije, proizvodni pogon sa strojnom obradom, proizvodnjom kompozita, lakirnicom, proizvodnjom baterija i dijelova elektropogona, sklapanjem vozila i laboratorijem za kontrolu kvalitete. Rimčev Kampus će biti jedna od najvećih građevina ove vrste u Europi, a predviđena ulaganja u projekt premašuju 200 milijuna eura.

Render Rimca C_two parkiranog na Kampusu