Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Rimac je danas predstavio svoj C_Two, izvukli smo najvažnije

Rimac se predstavljanjem novog hiperautomobila postavio uz bok legendama industrije poput Paganija

ZADNJA IZMJENA: ožu 7, 2018

Nakon više mjeseci špekuliranja i nekoliko teasera, Mate Rimac danas je konačno na 88. autosalonu u Ženevi predstavio novi model iz Rimac Automobila, model C_Two.

Novi model je 56 posto, odnosno gotovo 700 KS snažniji od prethodnika. Concept One je u najsnažnijoj verziji proizvodio 1.224 konjskih snaga, dok novi model broji njih 1.914. Zbog toga, performanse su očekivano bolje pa novi model do 60 milja na sat ubrzava za samo 1,85 sekundi.

Sve što vas zanima o Novom Rimčevom automobilu te kako su ga opisali svjetski mediji možete saznati u nastavku, u našem iscrpnom vodiču.

1. Specifikacije

Novi C_Two za svaki kotač ima posebni elektromotor. Ukupna snaga automobila iznosi 1.914 KS, a okretni moment iznosi još impresivnijih 2.300 NM. Izražavajući se u vatima, C_Two proizvodi 1,4 megavata snage. Prednji motori snagu prenose na prednje kotače putem jednobrzinskog mjenjača, dok stražnji imaju mjenjače s dvije brzine.

2. Performanse

C_Two do 60 milja na sat stiže za 1,85 sekundi, što je 0,05 sekundi brže od njegovog glavnog rivala, Teslinog novog Roadstera. Od lagane vožnje do 100 milja na sat, C_Two stiže za samo 4,3 sekunde, no Tesla bi tu trebao biti desetinku sekunde brži sa 4,2 sekunde. Do sto kilometara na sat, C_Two stiže za 1,97 sekundi, te je time prvi dobio titulu serijskog automobila koji do sto stiže za manje od dvije sekunde.

Maksimalna brzina iznosi 258 milja na sat, odnosno oko 415 kilometara na sat. Do 300 kilometara na sat, C_Two treba samo 11,8 sekundi. Time je C_Two samo 5 kilometara na sat sporiji od Bugattijevog Chirona, kojem je maksimalna brzina oko 420 kilometara na sat. Performanse su moguće, uz snažnu motorizaciju, i zbog posebnih Pirellijevih guma koje su prilagođene ogromnom okretnom momentu automobila.

3. S prethodnikom ne dijeli ništa

Rimac je tijekom predstavljanja istaknuo kako su s razvojem C_Two počeli posve ispočetka, dakle od nule. Zbog toga novi model sa starim ne dijeli ništa, pa je time duži i širi, zbog čega ima prostraniji interijer. Veći dio šasije izrađen je od karbonskih vlakana, zbog kojih je težina automobila relativno niska za jedan električni auto, 1.950 kg.

4. Agresivan dizajn

C_Two je dizajnirao glavni dizajner Rimac Automobila, Adriano Mudri. Karoserija automobila je prožeta raznim aktivnim i pasivnim aerodinamičkim modulima, koji mu također daju golemi aerodinamički potisak. Stražnji spojler je aktivan, dakle može se izvlačiti i uvlačiti, a pri jačem kočenju može se prebaciti u posve vertikalnu orijentaciju kako bi postao zračna kočnica.

Podvozje automobila je posve ravno, kako bi stražnji aktivni venturi tunel za usmjeravanje zraka za postizanje maksimalnog potiska bio što efikasniji. Zbog aktivne i pasivne aerodinamike, C_Two bi trebao biti iznimno aerodinamički efikasan i stabilan na visokim brzinama, što mu je potrebno za postizanje tako velike brzine. Otpor zraka C_Two je sukladno dizajnu, impresivan s Cd koeficijentom od samo 0,28. Zbog njega, automobil ima iznimno mali otpor zraka, što mu omogućuje takva ubrzanja.

5. Odlična dinamika

Za odlično ležanje na cesti zaduženi su dvostruki krakovi na suspenziji, popraćeni s elektronski reguliranim amortizerima i aktivnom regulacijom visine vozila. Rezultat toga će biti mogućnost udobne vožnje po javnim prometnicama, koja se pritiskom gumba može pretvoriti u ovjes prilagođen nešto agresivnijoj vožnji kojoj je mjesto na trkaćoj stazi.

Uz ovjes, za dobro ponašanje će biti zaduženi i motori za svaki pojedinačni kotač, koji će se moći okretati neovisno jedan od drugom, odnosno, jedan kotač će se moći okretati brže od drugog. C_Two podržava i skretanje sa sva četiri kotača, što će mu omogućiti veću trakciju, odnosno bolje ležanje u zavojima.

6. Baterije pristojnog dometa: 650 kilometara

Rimac je svoj automobil okarakterizirao kao pravi Grand Tourer, odnosno kao vozilo s kojim će se moći prevaliti veće udaljenosti pri većoj brzini. Automobil ima ukupno 6.960 baterijskih ćelija, koje mu daju kapacitet od 120 kWh, što rezultira sasvim pristojnim dometom od oko 650 kilometara. Punjenje putem brzog punjača od 200 kW će C_Two od praznog stanja do 80 posto napuniti u samo 30 minuta.

7. Aautonomna vožnja

C_Two je opremljen lidarom (laserskim radarom), šest zasebnih radara, 12 ultrazvučnih senzora i osam kamera. Ti sustavi će se koristiti za autonomnu vožnju četvrte razine, za koju ne treba nikakva ljudska interakcija za vožnju. Volan i kočnice su posve električne, zbog čega upravljanje njima može preuzeti automobil, točnije, njegovi elektronski sustavi.

Koristeći te sustave, C_Two prikuplja oko 6 gigabajta podataka svakog sata vožnje, odnosno 6 petabajta svakih 1000 sati vožnje. Rimac je te brojke plastično prikazao, pa je istaknuo kako se cijela ljudska povijest može pohraniti u pet petabajta. Kako bi se ti podaci mogli obrađivati, C_Two je opremljen sa 72 procesora i elektronska sustava za kontrolu, čija je snaga ekvivalent od 64,4 GHz, odnosno oko 22 MacBook Proa.

Iako je za sustav ugrađen sav hardver, softver je vjerojatno još u fazama razvoja, stoga će autonomna vožnja biti dostupna kasnije. Međutim, Rimac je na predstavljanju naveo jedan fora primjer. Putem kamera, C_Two će moći prepoznati svojeg vlasnika, te automatski otključati automobil kada mu vlasnik priđe bliže.

8. Agresivna vožnja

Automobil je dizajniran za uzastopno agresivno korištenje s maksimalnom pouzdanosti. U principu, zbog toga će se C_Two moći češće agresivnije voziti od njegovih konkurenata. Rimac je takvu pouzdanost postigao korištenjem vodenog hlađenja i pomoću aktivnog zračnog hlađenja.

Po potrebi, na prednjoj se haubi mogu otvoriti zračni otvori, koji bi pri brzini trebali pospješiti hlađenje automobila. Aluminijske felge su dizajnirane na poseban način, kako bi pri vožnji mogle izvlačiti toplinu iz kočnica. Zbog toga, Rimac kaže kako njegov C_Two može bez problema odraditi dva puna kruga Nürburgringa, popularno nazvanog “zelenog pakla”; duljina jednog kruga je nešto više od 22 kilometara.

9. Vrhunski interijer i krilna vrata

Kabina je opremljena kožom, karbonskim vlaknima i tri velika ekrana. Možda je najimpresivnije to kako se ulazi u kabinu, odnosno kako se otvaraju vrata. Vrata su krilna te svojim oblikom ulaze i u dio krova, zbog čega je ulazak u vozilo olakšan.

10. Koštat će 1,7 milijuna eura

Rimac automobili će u proizvodnju krenuti kasnije ove godine, a ukupno planiraju proizvesti 150 komada. C_Two je rađen u skladu sa zahtjevima globalne homologacije, stoga će se moći prodavati bilo gdje, uključujući Ameriku i Europu. Cijena bi trebala biti negdje oko 1,7 milijuna eura, a po ženevskom autosalonu se trenutno priča kako je prodano 30 komada uoči premijere.

11. Mala poruka Richardu Hammondu

Rimac je u auto ubacio Pastorov protupožarni aparat koji je učvršćen kožnim remenom. Na remenu se nalazi mali pozdrav Richardu Hammondu, koji je nedavno za The Grand Tour vozio Rimčev Concept One koji je izgorio. Hammond je automobil vozio na brdskoj utrci, pa na remenu sad piše: ‘U slučaju brdske utrke, ugasite vatru’

12. Reakcije svjetskih medija

C_Two po svjetskim medijima uglavnom dobiva ovacije, no čini se da je ekipu The Grand Toura, odnosno njihovog DRIVETRIBE-a posebno oduševio zbog odličnog trollanja Richarda Hammonda.

Američki Road&Track je detaljno analizirao C_Two, no ključan je zaključak njihovog Matea Petranyja koji je napisao da riječ “uzbudljiv ni približno ne može opisati ovaj auto”.

Britanski Autocar je također detaljno analizirao C_Two, te istaknuo proizvodnju dijelova za Aston Martin kao jednu od impresivnijih stvari.

Portal specijaliziran za električna vozila electrek.co usporedio je C_Two s Teslinim Roadsterom, te ga proglasio jednako “ludim”.

Ivan Luzar
Telegram autor
1078 članaka Više o autoru
Više s weba