Rimac je upravo u Ženevi predstavio novi hiperautomobil C_Two; djeluje senzacionalno

Novim modelom s 1.914 KS, Rimac Automobili postavljaju nova pravila igre automobilskom svijetu

Rimac automobili danas su na ženevskom autosalonu predstavili hiperaautomobil C_Two, dugoočekivanog nasljednika modela Concept One. Kako smo mogli vidjeti u teaser videima, objavljenim prošlih dana, izgled novog automobila još je senzacionalniji u odnosu na svog prethodnika, a karoserija je optočena karbonskim vlaknima.

Novi model je 56 posto, odnosno gotovo 700 KS snažniji od prethodnika. Concept One je u najsnažnijoj verziji proizvodio 1.224 konjskih snaga, dok novi model broji njih 1.914. Zbog toga, performanse su očekivano bolje pa novi model do 60 milja na sat ubrzava za samo 1,85 sekundi. Teslin novi Roadster tako će dobiti ozbiljnog konkurenta iz Svete Nedjelje, budući da je novi Rimčev auto pet stotinki sekunde brži od Roadsterovih 1,9 sekundi. Do sto kilometara na sat, Rimac C_Two stiže za 1,97 sekundi.

https://www.facebook.com/RimacAutomobili/videos/2031704046843119/

Vjerojatno najbrži auto na svijetu

Novi Rimčev model je s ovim peformansama općenito najbrže ubrzavajući automobil na svijetu, a ne samo najbrži električni automobil. Usporedbe radi, Bugattijevom Chironu s 1500 KS do stotke treba 2,5 sekundi, a Teslinom Modelu S P100D 2,3 sekunde. Uz konjsku snagu koja dolazi gotovo do broja 2.000, također je iznimno impresivan okretni moment s 2.300 Nm. Maksimalna brzina bi trebala biti oko 258 milja na sat, odnosno oko 415 km/h.

Novi model s prethodnikom nema apsolutno ništa zajedničko, odnosno, Rimac je krenuo od nule. Također, poradili su na šasiji, koja je kompletno nova, a novi model je time veći, odnosno širi i duži. Zbog toga ima više prostora u unutrašnjosti, pa se Rimac C_Two smatra Grand Tourer automobilom. Prerađen je i sustav sigurnosti pa su uvedeni zračni jastuci, a sustav telemetrije, odnosno sustav za praćenje podataka o automobilu je kompletno novo razvijen.

Domet od 650 kilometara

Kapacitet baterija iznosi 120 kWh, što modelu C_Two daje maksimalni domet od 650 kilometara. Punjenje baterije od nula do 80 posto putem brzog punjača snage 200 kW traje samo 30 minuta. Za hlađenje baterija pri velikom opterećenju zaduženi su utvori na haubi, koji se po potrebi otvaraju. Za hlađenje je također zaduženo sedam hladnjaka, kao i specijalne aluminijske felge koje svojim oblikom pri vožnji izvlače toplinu s kočnica.

Auto je dizajniran za uzastopnu i kontinuiranu agresivniju vožnju, bez opadanja performansi. Rimac tvrdi da se ne radi ni o kakvom krhkom hiperautomobilu koji bi pod opterećenjem mogao zakazati. Na predstavljanju, Mate Rimac je istaknuo kako je C_Two sposoban odvoziti dva puna kruga oko Nürburgringa, dakle oko 45 kilometara, pod punim opterećenjem, bez ikakvog opadanja performansi.

Auto razvijan za globalno tržište

Još jedna bitna karakteristika je da se automobil razvijao za globalnu homologaciju pa će se službeno moći prodavati u Americi, Europi i ostalim dijelovima svijeta. C_Two će ući u proizvodnju kasnije ove godine, a bit će proizveden u 150 primjeraka. Cijena bi trebala biti oko 1,7 milijuna eura.

Svoj auto, Rimac je pogurao do granica mogućeg, ne samo po pitanju snage motora. Novi model ima aktivne sustave, poput aktivne aerodinamike, odnosno stražnjeg spojlera koji se može pomicati prema zahtjevima vožnje. Spojler pod jačim kočenjem može služiti i kao zračna kočnica, tj. posve se uspraviti u vertikalni položaj. Podržano je i skretanje sa sva četiri kotača, odnosno stražnji kotači se mogu zakretati u zavojima, što nudi bolju trakciju u vožnji.

Podržana je i četvrta razina autonomne vožnje

Automobil je spreman i za četvrtu razinu autonomije, putem lidara, odnosno laserskog radarskog sustava. Za autonomnu vožnju, koristit će se šest radara i osam kamera integriranih u vozilo. Upravljanje vozilom se vrši električnim volanom, zbog čega se auto može samostalno skretati. Kočnice su također električne pa auto može i sam kočiti. Putem kamera, C_Two može prepoznati svojeg vlasnika, te otključati krilna vrata.

Novi model u sebi već ima sve računalne komponente, a time i računalnu snagu za podržavanje autonomne vožnje. Neki elementi potrebni za autnomnu vožnju već su spremni, no pred internim timom Rimac Automobila za autonomnu vožnju je još dug put. Autonomna vožnja neće samo biti za prometnice, već Rimac aktivno radi na razvijanju pilota za trkaću stazu. Pilot bi vozača trebao podučavati o idealnim linijama vožnje na stazi, ali ga i upozoravati kada bi bilo idealni trenutak za, primjerice, kočenje.