Ryanair očekuje rat cijena zračnih prijevoznika koji bi mogao razveseliti putnike

U Ryanairu očekuju "iracionalno" sniženje cijene karata konkurecije

CEO of Irish low-cost airline Ryanair Michael O'Leary addresses a press conference on December 11, 2012 at the airport in Hahn near Frankfurt am Main, western Germany. Ryanair will offer three new destinations from Hahn airport from summer 2013.     AFP PHOTO / THOMAS FREY    GERMANY OUT
FOTO: AFP

Irski niskotarifni zračni prijevoznik Ryanair objavio je godišnje poslovne rezultate prema kojima je dobit kompanije u prošloj financijskoj godini porasla čak 66 posto, na 867 milijuna eura nakon poreza. Drastično povećanje dobiti mogu prvenstveno zahvaliti nižoj cijeni goriva, koja je rezultirala 5 posto manjim troškovima kompanije.

Ulagače su upozorili da ove godine ipak ne mogu očekivati jednaki rast dobiti. “Za ovu godinu predviđamo oko 10 posto veću dobit te očekujemo iracionalno niske cijene konkurenata koji se ne mogu na duže staze nositi s našim niskim troškovima i najnižim cijenama karata. Ryanair će i dalje slijediti svoju politiku punih aviona i niskih cijena”, stoji u izvješću kompanije.

Ryanair će morati odgovoriti na niže cijene

To znači da će se Ryanair, umjesto na značajnije snižavanje cijena karata orijentirati na popunjavanje aviona, kako bi izvukli korist od povećane učinkovitosti. Međutim, ako konkurenti snize cijene to će sniziti prinose Ryanaira jer će i oni biti prisiljeni sniziti cijene letova. Sve to moglo bi rezultirati ratom cijena od kojeg bi najviše koristi imali putnici.

Ryanair je u prošloj financijskoj godini, zaključno s 30. ožujka 2015., imao 5,65 milijardi eura prihoda, odnosno 12 posto više nego prije. Broj putnika porastao je za 11 posto na 90,6 milijuna čime su premašili ciljani porast od 4 posto. Imali su najveću popunjenost aviona u povijesti kompanije, čak trećinu manje praznih mjesta nego lani, a u 2015. i 2016. očekuju još punije kapacitete unatoč najavljenom povećanju flote velikom narudžbom Boeinga 737.

Očekuju rast u cijeloj Europi, a posebno u Njemačkoj

Financijski direktor Ryanaira Neil Sorahan najavio je kako očekuju rast u cijeloj Europi, ali posebno u Njemačkoj gdje je konkurencija smanjila broj letova.

Ryanair je 2013., nakon brojnih pritužbi putnika zbog dodatnih troškova i nefleksibilnosti, pokrenuo program poboljšanja usluge. Poboljšanja su rezultirala manjim troškovima, povećanjem dozvoljene kilaže prtljage i markacijom sjedala u avionu. Ove godine planiraju uvesti niže cijene za prijevoz bicikala i skija te uživo usporedbu cijena karata s ponudom drugih kompanija.