Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Sad kad je konačno došao u Hrvatsku, isplati li se uzeti Spotify? Testirali smo ga i usporedili s Apple Musicom

Spotify je u Hrvatskoj službeno dostupan od danas

ZADNJA IZMJENA: srp 15, 2020

Spotify, najveći i najpopularniji servis za streaming glazbe, konačno je stigao u Hrvatsku. Iako se o njegovom dolasku na hrvatsko tržište pričalo godinama, a prve konkretne najave objavio je ZAMP još krajem 2018. godine, Spotify se kod nas može koristiti od sinoć.

Cijena mjesečne pretplate kreće od 5,99 eura (oko 45 kuna) za jednog korisnika, a dostupan je i probni period od mjesec dana. Pretplata za dvoje korisnika košta 7,99 eura (oko 60 kuna), dok obiteljski paket za šest korisnika stoji 9,99 eura (oko 75 kuna). Cijena Spotifyja u Hrvatskoj gotovo je identična onoj koju je odredio i njihov glavni konkurent, Apple Music, koji je također nedavno izašao na naše tržište. No, Apple Music nudi znatno dulji probni rok od šest mjeseci u odnosu na Spotifyjevih mjesec dana.

Cijena Spotify Premiuma u Hrvatskoj Screenshot/Spotify

Jednostavna registracija, kao i kod drugih servisa

Nakon kratkog i jednostavnog registracijskog postupka, Spotify traži da na listi glazbenika odaberem barem troje koji mi se sviđaju, kako bi barem malo upoznao moj glazbeni ukus. Inače, jedna od glavnih karakteristika Spotifyja je algoritam koji nudi nove izvođače ili slaže playliste po vašem ukusu. Nakon tog, već me vodi u glavno sučelje aplikacije, iz kojeg mogu odabrati što želim slušati.

Za korištenje probnog perioda od mjesec dana potrebno je u Spotify unijeti podatke s kreditne kartice, a pretplata se unutar 30 dana može u bilo kojem trenutku otkazati. No, Spotify može biti i posve besplatan u freemium varijanti. Tada se korisnicima povremeno puštaju reklame, ne može se mijenjati redoslijed pjesama u playlistama, a u playlisti možete preskočiti samo šest pjesama unutar jednog sata. U ovom slučaju glazbu ne možete skidati na mobitel, ali ni dobiti kvalitetniju razinu produciranja.

Odabir glazbenika nakon registracije, glavno sučelje i aktivacija Premium usluge

Zastupljenost izvođača je sjajna

Apple tvrdi kako njihov streaming servis ima najveću ponudu glazbe s više od 60 milijuna pjesama, a Spotify ih nudi nešto manje, oko 50 milijuna. Unatoč tome, nasumičnim pregledom domaćih glazbenika, čini se da Spotify ima znatno bolju i bogatiju ponudu u odnosu na konkurenciju iz Applea. Usporedio sam određene domaće izvođače na Spotifyju i Apple Musicu i čini se kako je ponuda na Spotifyu kompletnija.

Tako je primjerice na Spotifyu dostupna cijela diskografija Gibonnija, dok su na Apple Musicu dostupna dva kompilacijska albuma i tri studijska. Oliver Dragojević je jednako dobro zastupljen na oba servisa s cijelom diskografijom. Let 3, koji na Apple Musicu nije niti imao profil, u potpunosti, s cijelom diskografijom, možete pronaći na Spotifyu. Dostupna je i cijela diskografija TBF-a, kao i cijela diskografija Vojka V, uključujući i novi single Umoran, koji je izašao prije tjedan dana.

Domaći glazbenici su dobro zastupljeni, bolje nego na Apple Musicu

Hrpa fora stvari

Spotify se u posljednje vrijeme pokušava probiti na mjesto najrelevantnije podcasting platforme, a najbolji dokaz tome je nedavna akvizicija ekskluzivnih prava za podcast Joea Rogana, jedan od najpoznatijih i najpopularnijih podcastova na svijetu. Stoga se odmah unutar pretraživanja u Spotifyu, na drugom mjestu ispod dva najpopularnija žanra korisnika, nude i podcasti. Na Spotifyu ih trenutno ima preko milijun, a ponuda podcasta će se s vremenom povećavati. Spotify, dakle, želi postati platforma koja će korisniku ispunjavati sve potrebe, bilo da se radi o slušanju glazbe ili podcastova.

Automatizirane playliste jedna su od ponajboljih funkcija Spotifya. Tako, primjerice, ako želite slušati određeni žanr, možete odabrati generiranu playlistu samo za taj žanr i ne morate ju sami slagati. Spotify je kroz godine postao relativno poznat po kvaliteti svojih playlista, budući da se one ističu kao jedna od njegovih najvećih prednosti. No, za slučaj da želite nekog izvođača upoznati malo bolje, postoje i “This is” playliste, u kojima se nalaze najpopularnije pjesme pojedinog izvođača.

Spotify baš jako gura podcastove, a This is playliste su jedna od ključnih funkcija

Spotify nudi još par fora stvari. Na nekim pjesmama se pokazuje “Behind the Lyrics” funkcija, u kojoj možete doznati dodatne informacije o pjesmi ili izvođaču koje možda niste znali. S vremenom, tamo će se prikazivati i riječi pjesama, a Spotify tu funkciju već testira na nekim tržištima. Fora su i video pozadine pjesama, odnosno isječci iz spotova pjesme koji se vrte dok se pjesma reproducira. Sučelje zbog toga izgleda vrlo dinamično.

Video pozadina na jednoj od pjesama

Čini se isplativ

U Premium varijanti usluge čija je cijena, kako smo naveli, mjesečno između 45 do 75 kuna, korisnicima je omogućeno i skidanje glazbe u dvije razine kvalitete na mobitel, za slučaj da žele slušati glazbu kada nema interneta. Nasumičnim skidanjem nekoliko playlisti s ukupno 200 pjesama u visokoj kvaliteti, Spotify je skinuo oko 1,1 GB podataka. Sa Spotifya je moguće i reproducirati glazbu na druge uređaje, primjerice s Androida na razne Googleove Chromecast modele i televizore s ugrađenim Chromecast funkcionalnostima. U tom slučaju, mobitel postaje daljinski upravljač s kojeg se bira glazba.

Behind the Lyrics funkcija i reprodukcija na druge uređaje

Na kraju, dolazimo do pitanja isplati li se uopće Spotify. Subjektivno, kvaliteta zvuka preko Bluetooth slušalica je izvrsna, kao što je slučaj i kod drugih streaming servisa, poput Appleovog. Aplikacija, odnosno njeno sučelje, je fluidno i intuitivno, i u njemu se vrlo lako za snaći. Uz to, aplikacija je lijepo dizajnirana, a efekti poput video pozadina na pjesmama su jako fora. Na ponudu glazbe se ne može uputiti puno zamjerki, no sigurno će se pronaći korisnici čiji se favoriti ne nalaze na servisu.

Vrijednost za novac je također sasvim dobra. Za oko 45 kuna mjesečno jedan korisnik dobiva pristup golemoj količini glazbe i nekim vrlo zanimljivim naprednim funkcijama, a čini se da će s vremenom i neki popularni podcastovi prijeći samo na Spotify, poput Roganovog. Spotify naravno postaje isplatljiviji ako se u njega uključi više korisnika u obiteljski paket.

Ivan Luzar
Telegram autor
1695 članaka Više o autoru
Više s weba
Ostanite uz telegramov program