Novi nastavak Ratova zvijezda Disneyju će vratiti pola investicije od 4 milijarde dolara u Lucasfilm

Operaciju Ratovi zvijezda analitičari zovu 'zvijer'

Kad je Disney 2012. kupovao Lucasfilm, nemali broj analitičara tvrdio je da ga je s 4 milijarde dolara žestoko preplatio. Naravno, svi su znali da Disney kupuje Ratove zvijezda, ali zbrajanje budućih prihoda od kino karata, figurica, videoigara i dječjih šalica nikako nije davalo brojke koje bi opravdale investiciju od 4 milijarde dolara.

Disney je, pak, u slučaju Lucasfilma zatomio logiku konvencionalnih medijskih kompanija, razmišljao je više kao naftaši. George Lucas nije htio snimati nove nastavke Ratova zvijezda. Za Disneyjeve direktore to je bilo kao da sjedi na ogromnom naftnom polju u Saudijskoj Arabiji i ne želi nijednu bušotinu. Kupili su golemu vrijednost, ali sudbina im je ovisila o tome hoće li tu vrijednost uspjeti eksploatirati.

Svaki uloženi dolar danas vrijedi 1,5 puta više

Disney je odmah počeo zarađivati na Lucasfilmu. Dionice su im u listopadu 2012. pale zbog velikog troška akvizicije, ali počele su rasti nakon samo četiri dana. Ulagači su procijenili su da će se vrijednost akvizicije pokazivati postupno i uložili su u budućnost.

https://twitter.com/AmConsumerNews/status/675184175868215297

Dionice su rasle iznad prosjeka tržišta. Po današnjim procjenama, svaki dolar uložen u Disneyjevu dionicu krajem 2012. danas vrijedi 1,5 dolara. Otkad su kupili prava na Ratove zvijezda, cijena Disneyjeve dionice se udvostručila i nadmašila rast tržišta za 50 posto.

Dio razloga takvog rasta svakako su smanjenje troškova zbog konsolidacije i očekivanja od sinergije, ali nitko na financijskom tržištu ne dvoji da je presudan faktor upravo novi, sedmi nastavak serijala Ratovi zvijezda: Sila se budi, koji u petak stiže u kina u SAD-u. Da su naftaši, u Disneyju bi sada objavili da su rezerve nafte koje su kupili puno veće nego što se mislilo. Procjenjuje se da će samo na ovom filmu Disney vratiti polovicu ulaganja u kupnju Lucasfilma.

Čak 500 milijuna dolara od proizvoda

Operacija Ratovi zvijezda je golema. Disney je u siječnju s Marvelom, kojemu je također vlasnik, ponovno lansirao strip Ratovi zvijezda i prodao gotovo milijun primjeraka, 25 puta više nego što je sedam mjeseci ranije prodao izdavač Dark Horse Comics.

Za Force Friday, dan kupovine svega vezanog uz Ratove zvijezda, proglašen 4. rujna, lansirali su 100 novih figurica likova iz filma i akcija je prerasla u kulturni fenomen. Poslovna logika bila je jasna: agresivna promocija nove linije proizvoda, promocija filma i prihod od prava na franšizu o jednom trošku. Prava navala na igračke počinje 4 do 6 tjedana prije premijere filma u kinima, a Disney je ovime produljio period koristeći bazu fanova Ratova zvijezda i kolekcionara.

Promet od prodaje igračaka od petka, 4. rujna, do kraja godine iznosit će 2 milijarde dolara. Ako se uzme u obzir da je pola od toga veleprodaja i da Disney uzima 15 posto za tantijeme, samo od igrača imat će profit od 150 milijuna dolara. Analitičari taj potez među sobom zovu “zvijer” i kažu da Force Friday po prihodima od licenciranja Ratova zvijezda nije ni sjena onome što slijedi.

Zarada od karata veća od 750 milijuna dolara

U prodaji karata Disney planira srušiti rekord koji Jurassic World drži s 209 milijuna dolara u prvom vikendu igranja u kinima. Disney je unaprijed prodao 50 milijuna dolara karata i dogovorio s kinima dodatne, neobične termine prikazivanja, u 2 i 5 sati ujutro. Očekuje se da će u prvom vikendu zaraditi 180 milijuna dolara i, ako recenzije budu dobre, s lakoćom postaviti novi rekord. BoxOffice ukupnu zaradu od karata procjenjuje na 762 milijuna dolara, od čega bi Disney trebao zaraditi minimalno 300 milijuna.

 

Tome treba pribrojiti prava na licenciranje svega što nisu igračke, prodaju DVD-a, plaćene preglede na internetu i sl.

Po nekim procjenama, ukupni prihod od proizvoda s brendom Ratova zvijezda u 2016. mogao bi biti 500 milijuna dolara. Nitko ne vjeruje u neugodna iznenađenja, jer ova situacija za Disney nije nova. Prije devet godina kupili su Pixar za 9 milijardi dolara, a 2009. su kupili Marvel za 4 milijarde dolara. Pretpostavlja se da se sa svakom akvizicijom sposobnost procjene vrijednosti iduće poboljšava i da je svaki sljedeći ugovor razumniji, a integriranje biznisa efikasnije. Lucasfilm zasad izgleda kao jako dobra akvizicija.