Samovozeći automobili bit će legalni u Velikoj Britaniji ove godine. No, samo u nekim situacijama

Vozači više neće morati držati ruke na volanu, no samo u slučaju gužve na autocesti

FOTO: Unsplash

Vozači u Velikoj Britaniji uskoro će legalno smjeti ne voziti, odnosno, pokrenuti samovozeći mod vožnje u svojim automobilima na autocestama, najavili su iz britanske vlade. No, smjet će voziti sporo. Kako piše The Guardian, vozači na britanskim autocestama će tako smjeti čitati novine ili gledati film na ugrađenom ekranu u automobilu, no samo u periodima kada se promet kreće sporo, koristeći tehnologiju za automatizirano pozicioniranje unutar traka (ALKS). Tom tehnologijom automobil će se zadržavati unutar prometnih traka, održavajući razuman razmak između vozila ispred i vozila iza.

Međutim, osiguravajuće kuće i razne automobilske organizacije upozorile su kako se pravila još trebaju doraditi, kako bi se garantirala sigurnost za sve sudionike u prometu. Prema pisanju BBC-a, kada automobili voze koristeći ALKS tehnologiju, smatrat će se da je pokrenut mod autonomne vožnje. U tom modu, maksimalna dopuštena brzina bit će 37 milja na sat, odnosno, 60 kilometara na sat. Ministarstvo prometa tvrdi da će se dopuštanjem te funkcije povećati sigurnost na prometnicama, jer će se prema njihovim tvrdnjama, tako izbjeći pogreške vozača.

Limitacije su još uvijek velike

Funkcija će biti dopuštena samo na autocestama, gdje promet teče samo u jednom smjeru, bez pješaka i bez biciklista. ALKS će morati vratiti kontrolu vozaču kada će biti potrebno, kao što je slučaj kada se gužva raščisti, pa se mogu postizati brzine veće od 60 kilometara na sat. Za tranziciju iz autonomne vožnje u davanje kontrole vozaču, sustav će imati deset sekundi.

Osiguravajućim društvima u Velikoj Britaniji sporna je klasifikacija ALKS sustava u samovozeće tehnologije. “Donositelji zakona i automobilska industrija moraju napraviti još mnogo posla prije nego što bi se bilo koje vozilo moglo klasificirati kao spremno za ‘automatsku’ vožnju, te da bi se moglo sigurno koristiti na britanskim prometnicama”, rekao je Matthew Avery, direktor Thatcham Researcha za Guardian.

Pojašnjava kako sustav koji se još uvijek oslanja na spremnost vozača za preuzimanje kontrole nad vozilom nikako ne može biti nazvan autonomnim sustavom vožnje. Stoga, kaže kako britanska vlada samo zbunjuje vozače klasifikacijom pomagala za vožnju u autonomne sustave vožnje, što može dovesti do smrtnih slučajeva.