Nekad je nužno odabrati stranu

Šef Ferrarija, Fiata i Maseratija popljuvao je električne aute, kaže da možda uopće nisu sigurniji za planet

Marchionne smatra da bi izvori dobivanja električne energije i proizvodnja baterija mogli biti problem

DETROIT, MI - JANUARY 11: Fiat Chrysler CEO Sergio Marchionne attends the unveiling of the 2017 Pacifica minivan at the North American International Auto Show on January 11, 2016 in Detroit, Michigan. The show is open to the public from January 16-24.   Scott Olson/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Utjecajni čelnik u automobilskoj industriji Sergio Marchionne upozorio je da električni automobili možda u tolikoj mjeri i ne doprinose očuvanju planeta i okoliša, naglasivši kako su po tom pitanju nužne podrobnije analize.

“Cjeloviti utjecaj električnih automobila na okoliš potrebno je detaljnije analizirati prije no što zaključimo da su oni bezopasniji od automobila s motorima na unutarnje izgaranje”, kazao je Marchionne, koji je izvršni direktor Ferrarija, predsjednik uprave i izvršni direktor Fiat Chryslera te predsjednik uprave Maseratija.

‘Koji su temelji dobivanja električne energije?’

“Ako se ne napravi cjelovita analiza o tome koji su temelji dobivanja električne energije, odakle ona dolazi, kako se proizvode baterije koje ugrađujete u te automobile, koji su troškovi u pogledu emisija ugljikovog dioksida i okoliša, tada su analize koje zaključuju da ćemo s električnim automobilima spasiti Zemlju besmislene”, ustvrdio je Marchionne u izjavi za televizijsku kuću CNBC.

“Ako se električna energija proizvodi iz nuklearne energije, onda s tim nemam problema, time ćemo svi činiti pravu stvar. No, to će onda značiti da prihvaćamo nuklearnu energiju kao rješenje naših problema. Ali ako se oslanjate na fosilna goriva za proizvodnju, mislim da je tada problem mnogo veći”, kaže Marchionne.

Većini proizvođača električna vozila nisu isplativa

Marchionne ima povijest protivljenja trendu elektrifikacije u industriji. Većina velikih proizvođača automobila posjeduje određeni model električnog vozila ili barem imaju planove za njihov razvoj u idućih nekoliko godina.

Kako piše CNBC, tome je tako unatoč činjenici da električni automobili uglavnom nisu profitabilni za većinu proizvođača automobila, ili barem to još nisu postali.

Na svakom električnom Fiatu 500 gube 20.000 dolara

Ferrari ne planira proizvodnju električnih vozila, a vodeći ljudi kompanije, kao i obožavatelji, smatraju da se takvi automobili ne bi uklopili u imidž tog automobilskog brenda. To se možda promijeni s obzirom na konkurenciju kompanija poput Tesle, a dijelom i pritiska vlada sklonih suzbijanju emisija ugljika.

Fiat Chrysler posjeduje električne modele automobila, a kako ističe Marchionne, kompanija za svaku električnu verziju Fiata 500 izgubi čak 20 tisuća dolara, navodi Bloomberg.