Šef Rolls Roycea kaže da su zahvaljujući pandemiji imali najbolju godinu u svojoj povijesti

Müller-Ötvös kaže da su kupci shvatili da je život kratak i počeli trošiti na sebe

FOTO: Unsplash

Pandemija je mnoge bogate vozače potakla na razmišljanje o kratkoći života, stoga su odlučili kupovati više Rolls Royceova, tvrde iz kompanije. Kako je globalno porastao broj zaraženih koronavirusom tijekom 2021. godine, Rolls Royce je zabilježio godinu s najviše prodanih automobila u svojoj 117 godina dugoj povijesti. Prošle godine su, navodi se iz kompanije, prodali čak 5586 automobila, što je godišnji rast od 49 posto.

Izvršni direktor Rolls Roycea, Torsten Müller-Ötvös, rekao je kako je pandemija dovela do povećane potrošnje kupaca, budući da ih je podsjetila na njihovu vlastitu smrtnost. “Mnogi su u svom krugu ljudi imali pokoji slučaj smrti od covida, što ih je potaklo na razmišljanje o vlastitom životu, pa su neki shvatili da im je bolje potrošiti novce i uživati sada, umjesto odgađanja. To je pomoglo Rolls Royceu”, rekao je Müller-Ötvös, te dodao da je prosječna dob kupca Rolls Roycea 43 godine.

Tržište luksuznih proizvoda je u rastu

Müller-Ötvös dodaje da su ograničenja nametnuta kako bi se suzbilo širenje virusa doveli do toga da ljudi i nemaju prilike trošiti na mnoge druge luksuzne stvari, poput ekskluzivnih putovanja. Stoga, ostajalo im je više novaca za potrošiti na automobil. “Upravo je zbog covida tržište luksuzne robe u velikom porastu. Ljudi nisu mogli puno putovati, a nisu mogli trošiti niti na razne luksuzne usluge. Kupci su stoga akumulirali novac koji su mogli trošiti na luksuzne predmete”, misli Müller-Ötvös, piše Guardian.

Prodaja Rolls Roycea skočila je u svakom dijelu svijeta, što je poprilično neobičan trend. No, i dalje su im najveća tržišta kinesko i američko, na kojih otpada 30 posto po svakom. Müller-Ötvös se pohvalio da niti jedan drugi proizvođač nije prodao toliki broj vozila vrjednijih od 250.000 eura. Rolls Royce Phantom bio je najpopularniji model, no na SUV Cullinan otpalo je 30 posto udjela. Svoj prvi električni automobil Rolls Royce će kupcima isporučiti tijekom 2023. godine, a do 2030. godine kane prestati proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem.

Nekima baš i nije bilo tako dobro

Drugi proizvođači za sobom i nemaju baš najbolju godinu. Grupacija Volkswagen zabilježila je najslabije prodajne rezultate u posljednjih desetak godina, s tek 8,9 milijuna isporuka kupcima. Krivac slabih isporuka je nestašica čipova koja je VW posebice snažno pogodila početkom prošle godine. S druge strane, nešto luksuzniji BMW imao je rekordne isporuke od 2,21 milijun vozila, što pripisuju dobrim prilagođavanjem na nestašicu čipova, piše Reuters.

Brend VW imao je pad prodaje o 8,1 posto, na ispod 4,9 milijuna automobila, a najveći pad su zabilježili u Kini gdje su imali pad prodaje od 14,8 posto. No, istovremeno su učetverostručili prodaju električnih vozila na tom tržištu, dok se općenito diljem svijeta zabilježio rast prodaje hibridnih i električnih vozila, posebice u Europi. Na električna vozila otpalo je 5,1 posto od ukupnog broja prodanih VW-a, što je dvostruko više u usporedbi s 2020. godinom, no ipak poprilično daleko od udjela od 50 posto koji žele imati do 2030. godine.

BMW-ov rival Daimler izvijestio je o padu prodaje Mercedes Benz modela od pet posto, čime su po prvi puta u pet godina izgubili titulu premium proizvođača s najviše prodanih automobila na svijetu. BMW je najslabiju prodaju imao u Europi, a brendovi BMW i Mini imali su relativno slab rast od 3,9 posto. Mercedes Benz je istovremeno u Europi zabilježio pad od 11,2 posto. Za troje njemačkih proizvođača najsnažnije tržište bio je SAD, gdje je Mercedes Benz zabilježio rast od 0,4 posto, BMW 19,5 posto, a VW 13 posto.