Šef Ryanaira: 'Era karata od 10 eura je gotova, cijene će rasti idućih pet godina'

Michael O'Leary je rekao da zbog rasta cijena goriva više neće nuditi iznimno jeftine karte

FOTO: AFP

Ryanair više neće nuditi letove po iznimno niskim cijenama zbog rasta cijena goriva, ustvrdio je šef te niskobudžetne aviolinije Michael O’Leary, prenosi BBC. “Era karata od 10 eura je završila”, kazao je O’Leary.

Prosječna cijena aviokarata će porasti od otprilike 40 eura, koliko je iznosila prošle godine, do oko 50 eura u sljedećih pet godina, rekao je prvi čovjek Ryanaira. Međutim, smatra da će ljudi i dalje često letjeti unatoč rastu životnih troškova i da će pritom tražiti letove s nižim cijenama karata.

“Nema sumnje da niže cijene na tržištu, naše jako jeftine promocijske karte od 1 eura, pa i one od 10 eura, više nećete viđati u sljedećih nekoliko godina”, konstatirao je O’Leary za BBC.

Pritisak za smanjenje emisija CO2

S padom cijena karata u posljednjim desetljećima porastao je broj letova i sve više ljudi je, uz duže godišnje odmore, letjelo na kratke odmore u inozemstvo. Ryanair se nadmeće u ponudi niskobudžetnih usluga bez dodatnih troškova sa zračnim prijevoznicima poput Easyjeta, Vuelinga i Wizz Aira.

Komercijalni letovi sada čine oko 2,4 posto globalnih emisija CO2 i na sve je veći pritisak na zrakoplovni sektor da smanji svoj utjecaj na klimatske promjene. Postoje i kampanje čiji je cilj uvjeriti ljude da umjesto zračnog koriste željeznički ili cestovni promet.

Međutim, O’Leary tvrdi da su cestovni promet i prijevoz roba više doprinijeli emisijama CO2 te da je fokus na zrakoplovni promet za smanjenje emisija “pogrešan”. Kazao je da Ryanair ulaže u zrakoplove s efikasnijom potrošnjom goriva, no smatra da će veće smanjenje korištenja fosilnih goriva doći od prelaska s benzinskih i dizelskih automobila na električne.

‘Brexit katastrofa za radnu snagu’

U prvih šest mjeseci ove godine, tijekom kojih je došlo do velikih gužvi u zračnim lukama i brojnim otkazanim letovima, Ryanair je otkazao manje letova od drugih aviokompanija. Prema podacima konzultantske tvrtke za zračna putovanja OAG Ryanair je otkazao 0,3 posto letova u usporedbi s 3,5 posto British Airwaysa i 2,8 posto Easyjeta.

O’Leary navodi da ima “jako malo razumijevanja” za zračne luke ustvrdivši kako su raspored letova znali mjesecima unaprijed te da su stigli opremiti sigurnosno osoblje, za koje su zaduženi, naglasivši da je za njih potrebno manje obuke nego za pilote. Optužio je londonsku zračnu luku Heathrow, koja je ograničila broj dolazaka putnika tijekom ljeta, za “loše upravljanje”.

Heathrow pak tvrdi da je ograničenje nužno za pružanje sigurne i pouzdane usluge. O’Leary se nada da će problemi u britanskim zračnim lukama biti riješeni do sljedećeg ljeta, no kazao je da bi Brexit i dalje mogao stvarati izazove kod zapošljavanja osoblja. Izlazak UK-a iz EU-a nazvao je “katastrofom za slobodno kretanje radne snage”.