Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ostavkom direktora Volkswagen je izbjegao priznati krivnju za jednu od većih prevara u povijesti industrije

Krivnja je individualizirana da bi se zaštitilo ime kompanije

ZADNJA IZMJENA: ruj 23, 2015
Foto: AFP

Nakon cjelodnevnog saslušanja pred Upravnim odborom Volkswagena, predsjednik Uprave Martin Winterkorn dao je ostavku. U petak mu je ugovor trebao biti produljen na još tri godine, ali planovi su propali kad je otkriveno da američke vlasti pokreću istragu o Volkswagenu zbog ugrađivanja softvera za lažiranje eko-testova u 11 milijuna dizel automobila.

Winterkorn se ispričao i preuzeo odgovornost ali je odbio otići s funkcije. Smjena direktora kojega se smatralo zaslužnim za povijesne uspjehe Volkswagena, smijenjen je, što se u dobrom dijelu javnosti tumači kao potez kojim kompanija neizravno priznaje krivnju za taj golemi skandal.

Zastupat će ih odvjetnici koji su branili BP nakon izlijevanja nafte u Meksičkom zaljevu

Volkswagen će u ovom slučaju zastupati odvjetnička tvrtka Krikland & Ellis koja je branila naftnu kompaniju BP u skandalu Deepwater Horizon, katastrofalnom izlijevanju nafte u Meksičkom zaljevu 2010. u kojemu je poginulo 11 osoba.

Volkswagen čeka niz istraga i potencijalne kolektivne tužbe koju već uspoređuju s onima protiv velikih duhanskih ili farmaceutskih kompanija. Takozvani dizel-skandal potresao je cijelu automobilsku industriju i u sve uvukao njemačku Vladu, koja je priznala da je već ranije čula za sporne uređaje ali tvrdi da nije znala da ih neki od proizvođača zaista koriste, ponajmanje Volkswagen.

Direktor kompanije za SAD Michael Horn izjavio je u utorak da su “sve zabrljali” i potvrdio da je za troškove koje će skandal izazvati izdvojeno 6,5 milijardi dolara, što je ujedno bilo i upozorenje ulagačima. Na tržištu su ga ozbiljno shvatili, cijena dionice Volkswagena od petka je pala gotovo 20 posto i zbrisala 26 milijardi eura tržišne vrijednosti kompanije.

Prve odštete ponudili su američkim trgovcima koji su zbog skandala morali prestati prodavati Volkswagenova vozila. Kazne za Volkswagen nakon istrage u SAD-u mogle bi doseći i 18 milijardi dolara, a nije isključeno ni da će protiv nekih od čelnika tvrtke biti podignute optužnice. Volkswagen je već tužilo nekoliko američkih odvjetničkih tvrtki, među njima Clifford Law i Hagens Berman.

To što nije automatski smijenjen, tumači se kao taktički potez Volkswagena. S obzirom na razmjere prevare, nemoguće je da Uprava nije znala što se događa a dosta je velika mogućnost da je u njoj i sudjelovala, što bi Volkswagen Winterkornovom smjenom na neki način neizravno priznao.

Osim u Americi, velika kolektivna tužba protiv Volkswagena mogla bi biti podignuta u Velikoj Britaniji, gdje će od listopada biti moguća prema novom Zakonu o pravima potrošača. S obzirom da je Volkswagen varao na 11 milijuna vozila u cijelom svijetu, velika je vjerojatnost da je značajan broj takvih kupljen upravo u Velikoj Britaniji. Skandal vlasnicima može nanijeti financijsku štetu jer im dramatično ruši vrijednost automobila.

Njemačko državno odvjetništvo potvrdilo je da razmatra otvaranje istrage i niz tužbi koje su protiv Volkswagena već podnijeli pojedinci. Francuska ministrica energetike Segolene Royal najavila je “krajnje temeljitu i krajnje strogu” istragu u Francuskoj. Velika Britanija i Francuska već su zatražile od Europske komisije da otvori istragu na razini cijele EU.

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) upozorilo je da će Europska unija morati što prije mijenjati propise kako bi stvorila najstroži režim testiranja na svijetu koji će zahtijevati testiranje u “realističnim uvjetima vožnje ” i u laboratorijima. “Automobilska industrija daje punu podršku razvoju tog novog testa Stvarnih emisija u vožnji (RDE) radi jače kontrole. Nadamo se da će se oni uvesti po hitno postupku kako bi vozila koja ga prođu što prije mogla na tržište”.

 

Sanja Simić
Telegram autor
895 članaka Više o autoru
Više s weba