Slovenska aviokompanija Adria Airways podnijela je zahtjev za bankrotom, vlada je odlučila da je neće spašavati

Ustanovili su da je financijska rupa bitno veća od očekivanja

An information board at the Ljubljana Joze Pucnik Airport displays cancelled flights of Slovenian flag carrier Adria Airways in Brnik, Slovenia, on September 24, 2019. - Slovenian flag carrier Adria Airways suspended all its flights on Septenmber 24,  over liquidity problems but said intensive talks were under way to resume operations. The Slovenian state sold the financially stricken carrier, which operates regional flights between the Western Balkans and other parts of Europe, to German investment fund 4K in 2016 after having put over 50 million euros ($55 million) into it. But under the new owner the airline continued to lose money, and Slovenian media speculated that a bankrupcy procedure could be imminent after two of its 16 jets had to be grounded last week over unpaid bills to a lender. (Photo by Jure Makovec / AFP)
FOTO: AFP

Slovenska aviokompanija Adria Airways podnijela je zahtjev za bankrot i otkazala sve letove, objavila je tvrtka u ponedjeljak. “Stečajni postupak pokrenut je od strane uprave tvrtke zbog insolventnosti kompanije”, rekla je Adria, koja je u vlasništvu njemačke investicijske tvrtke 4K Invest.

Slovenska vlada ranije danas odlučila je da neće financijski pomoći posrnuloj firmi, ali razmišlja o alternativnim rješenjima kako bi Slovenija zadržala zračnu povezanost s europskim destinacijama pa i o osnivanju nove kompanije, potvrdio je u ponedjeljak nakon sjednice vlade ministar gospodarstva Zdravko Počivalšek.

“Izvršili smo preciznu analizu stanja u Adriji i ustanovili da je financijska rupa bitno veća od očekivanja”, kazao je Počivalšek, dodavši da bi za trenutno spašavanje kompanije, što vlada ne namjerava, učiniti trebalo 28 milijuna eura”, te da je jedini izlaz u stečaju, nakon čega su moguća “dva scenarija”.

Dva moguća scenarija

Prema njegovim riječima, po prvom bi scenariju stanje na zrakoplovnom tržištu bi se samo po sebi reguliralo nakon nekog vremena jer bi veze iz Ljubljane s drugim destinacijama preuzele druge zrakoplovne kompanije, a druga je mogućnost da se Slovenija odluči na osnivanje nove zrakoplovne tvrtke.

Dobivanje novih dozvola i licencija za potonji scenarij s novom tvrtkom trebalo bi od tri do šest mjeseci, a vlada u tom smislu vodi razgovore s njemačkom Lufthansom koja bi pomagala savjetima, ali ne bi ušla u vlasništvo takve kompanije, kazao je Počivalšek, navevši kako je prije toga potrebno napraviti poslovni plan budućeg avioprijevoznika.

Po ocjeni ministra gospodarstva, samo za očuvanje linija s europskim prijestolnicama s kojima je Adria bila povezana bile bi potrebne subvencije od 4 do 5 milijuna eura godišnje, što bi vlada bila spremna uložiti nakon što promijeni postojeći zakon o zrakoplovstvu, ali bi za osnivanje nove aviokompanije bilo potrebno osigurati politički konsenzus u Sloveniji, ocijenio je Počivalšek.