Slovenski Adria Airways odgodio je sve letove. Izgledan je stečaj

Odluku o zaustavljanju prometa donijeli su nakon što im Vlada nije odobrila kredit kako bi se izvukli iz teškoća

An aircraft of Slovenia's national air-carrier "Adria Airways" is parked at the airport of the capital Ljubljana, 17 January 2002. Slovenia, a former Yugoslav republic that declared independence in 1991, will join the European Union 01 May 2004 together with another nine central European countries, most of them formerly Communist. AFP PHOTO STRINGER (Photo by STRINGER / AFP)
FOTO: AFP

Slovenski zračni prijevoznik Adria Airways (AA) objavio je u utorak ujutro da “privremeno” prekida sve svoje letove iz baza u Ljubljani, Prištini i Tirani te iz njih za danas i sutra obustavlja sve predviđene letove. “Odluku smo donijeli zbog trenutno neosiguranog pristupa svježem novcu koji nam je potreban za daljnje zračne operacije”, navedeno je u priopćenju kompanije sa skoro 600 zaposlenih.

Tamošnji mediji, pak, nagađaju da se Adria Airways nalazi pred stečajem zbog gubitaka i lošeg poslovanja. Objavili su, pak, kako je odluka o suspenziji letova donesena nakon što je slovenska vlada u nedjelju navečer potvrdila da kompaniji neće odobriti zatraženi kredit od 4 milijuna eura koji bi prijevoznika privremeno izvukao iz teškoća s likvidnošću.

Nelikvidnost i frizirane bilance

Uprava zračnog prijevoznika, kojega je 2016. kupio njemački fond 4K Invest, navodno rješenje traži u pregovorima o prodaji tvrtke potencijalnom strateškom partneru Falko, vlasniku irskog prijevoznika CityJet, no poslovno i financijsko stanje Adrije je loše i alarmantno, pa bi u roku kojeg tjedna moglo završiti u stečaju, tvrde u utorak slovenski mediji. Kako neslužbeno navode, revizija poslovanja kompanije pokazala je da su njene bilance frizirane, da je nelikvidna od kraja prošle godine te da ima 40-ak milijuna eura gubitka i negativni kapital.

Slovenski premijer Marjan Šarec izjavio je prije odlaska u New York, na zasjedanje Opće skupštine UN-a, da je Adria 2016. godine bila prodala lošem vlasniku te da je riječ o privatnoj kompaniji, pa vlada nema instrumente da joj pomogne, osobito jer bi to bilo “bacanje novca” s obzirom na njenu situaciju. “Sada svi čekamo što će se dogoditi”, kazao je Šarec.

Dokapitalizacija i investicije

Uprava zračnog prijevoznika odlučila je obustaviti svoje letove u utorak i srijedu nakon što su joj zaplijenjena dva zrakoplova iz flote, koju ima u najmu, te nakon što je vlada odbila molbu da joj se odobri kredit od 4 milijuna eura kako bi premostila financijske teškoće, prenose mediji.

Državna tajnica u ministarstvu za infrastrukturu Nina Mauhler izjavila je za televiziju POP-TV da država nema načina pomoći Adriji financijski s obzirom na europske propise, budući da je tu tvrtku 2011. godine, dok je još bila u državnom vlasništvu, dokapitalizirala sa 70 milijuna eura, a nakon što ju je prodala njemačkom vlasniku u nju investirala još dodatna tri milijuna.

Mogućnost preuzimanja zračnih linija

Kako prenose slovenski mediji, u slučaju stečaja Adrije Airways, postoji vjerojatnost da bi njene komercijalno isplative linije mogli preuzeti drugi prijevoznici koji lete na ljubljanski aerodrom i s njega.

Ministrica za infrastrukturu Alenka Bratušek u više je izjava spominjala mogućnost da vlada, u slučaju stečaja nacionalnog prijevoznika i uz odobrenje Europske komisije, odobri subvencije kompanijama koje bi preuzele za Sloveniju komercijalno zanimljive zračne linije s Ljubljanom, no u javnosti postoje mišljenja da takav proračunski izdatak ne bi bio opravdan.