Nekad je nužno odabrati stranu

Snapchat je izašao na burzu i rasturio; prvi rezultati fenomenalni su, i to nas nekako ispunjava srećom

Uspjeli su prikupiti 3,4 milijarde američkih dolara

The logo of mobile app "Snapchat" is displayed on a tablet on January 2, 2014 in Paris. Hackers broke into Snapchat, the hugely popular mobile app, accessing the phone numbers and usernames of 4.6 million users and publishing them online, tech news website TechCrunch has announced.     AFP PHOTO / LIONEL BONAVENTURE / AFP PHOTO / LIONEL BONAVENTURE
FOTO: AFP

Nakon izlaska na burzu tvrtke Snap Inc, dionice firme skočile su za više od 40 posto u odnosu na cijenu koja je određena u srijedu.

Vrijednost dionice sad je na 24,69 dolara nakon što je kompanija prikupila 3,4 milijarde dolara prodajom dionica po cijeni od 17 dolara. S cijenom od 24 dolara po dionici, vrijednost Snapa procjenjuje se na oko 33 milijarde dolara, javlja Business Insider.

Prvi izlazak na burzu

Osnivači firme, 26-godišnji Evan Spiegel i 28-godišnji Robert Murphy, u četvrtak su zvonom označili početak inicijalne javne ponude. Spiegelov ulog u firmi je najmanje 4,5 milijardi dolara, a Murphyjev 3,9 milijardi dolara. Potražnja za dionicama je ogromna pa se očekuje da će dionica do kraja prvog dana trgovanja još rasti.

Ovo je prvi izlazak na tržište ove firme, ali i najveći IPO jedne tehnološke kompanije nakon Alibabina izlaska na burzu, 2014. godine. Snapchat je pokrenut 2011. kao “sexting aplikacija”, mjesto na kojem si korisnici mogu slati blesave selfije, no s vremenom se pretvorila u medijsku platformu koju oglašivači počinju shvaćati vrlo ozbiljno.

Žele postati konkurentniji

U posljednjih godinu dana, tvrtka je stvorila kanale u kojima medijski partneri mogu stvarati mini mobilne časopise. Istodobno Snapchat prikuplja kratke video zapise svojih korisnika i kompilira ih u live vijesti iz cijelog svijeta. Izlaskom na burzu iz firme žele postati konkurentniji te se približiti Facebooku, Googleu i ostalim gigantima u ovom području.

Firma se našla u velikim problemima nakon što je u 2016. ostvarila neto gubitak od 514,6 milijuna dolara. No, nakon ovog izlaska na burzu izgleda da će se stvari znatno preokrenuti.

Predviđanja Goldman Sachsa

Iz Goldman Sachsa nedavno su objavili predviđanja za prihode firme. Smatraju da bi oni u 2018. godini mogli narasti na gotovo dvije milijarde dolara, što je gotovo pet puta više od prošlogodišnjih.

U 2016. Snap je uprihodio 404 milijuna dolara, dok se za 2018. predviđa 1,959 milijardi dolara. Što se tiče dnevnih korisnika, u 2016. Snap je imao 158 milijuna korisnika, dok se za sljedeću, 2018., predviđa njih 221 milijun.