Nekad je nužno odabrati stranu

Sony je muljao oko vodotpornosti svojih mobitela pa će vjerojatno morati platiti odštetu ljudima koji su ih kupili

Pretjerani marketing bi Sonyja mogao dosta koštati

FOTO: Maurizio Pesce/Flickr

Kupci Sonyjevih mobitela u Americi vjerojatno će imati pravo na povrata novca ako im je mobitel oštećen vodom. Savezni sud u New Yorku prihvatio je tužbu protiv Sonyja zbog precjenjivanja vodootpornosti njihovih mobitela. U tužbi stoji kako je Sony svoje kupce reklamama dovodio u zabludu. Tvrdili su kako su njihovi mobiteli vodootporni, a zapravo su otporni tek na prskanje vodom.

Tužitelji traže i produljenje garancije za dodatnih 12 mjeseci, no samo za nedavno kupljene mobitele. Druga opcija je povrat polovice iznosa koji su dali za mobitel. Međutim, Sony će možda morati platiti i više, ovisno o tome kako će proći sljedeće ročište zakazano za 1. prosinca ove godine. Pretpostavlja se da će postotak povrata ovisiti o tome koliki će otpor Sony pružati u tužbi.

Problematične slike iz bazena

Sonyju ovo nisu prvi problemi zbog vodootpornosti njihovih mobitela. I 2015. godine suočili su se i s negativnim komentarima medija i korisnika koji su ih prozivali da im mobiteli nisu vodootporni. Njihove tadašnje reklame prikazivale su ljude kako su u bazenu, pod vodom, slikaju s Xperijom Z3. Ljudima koji su to i pokušali, najčešće se na kraju zamaglilo oko leće kamere. Nakon tih optužbi, malo su promijenili retoriku i ublažili svoje tvrdnje o vodootpornosti njihovih mobitela.

No, s vremenom su opet počeli jače isticati ovu tzv. karakteristiku svojih mobitela. Uređaji uključeni u tužbu su gotovo svi koje Sony nudi na američkom tržištu. Među njima su M2 Aqua, M4 Aqua, ZR, Z Ultra, Z1 linija, Z2, Z3 linija, Z5, te Z2, Z3 i Z4 tablet. Unutar Europske unije zasad se nisu suočili sa sličnim tužbama, ali ova u Americi ljudima je dala samo dodatno upozorenje kako ipak ne bi trebaju roniti s njihovim mobitelima. Sreća u nesreći je vjerojatno ta da Sonyju prodaja u Americi konstantno otpada pa zbog ovoga neće trpiti prevelike gubitke. Krajem 2016. godine na mobilnom tržištu imali su udio manji od 2 posto.