Sony preuzima izdavača igara Bungie za 3,6 milijardi dolara. Što to znači za igrače?

Sonyjeva akvizicija dolazi samo par tjedana nakon goleme vijesti da Microsoft preuzima Activision Blizzard

FOTO: Bungie/Twitter

Sony je najavio kako će preuzeti studio za razvoj igara Bungie za 3,6 milijardi dolara, koji je najpoznatiji po naslovima Destiny i Halo. Iz Sonyja su izjavili kako će preuzimanjem Bungiea dobiti kontrolu nad njihovim franšizama, te uslugama za online igranje, kako bi kompanija mogla doprijeti do “milijardu igrača”.

Sonyjeva najava dolazi par tjedana nakon što je Microsoft najavio kako za golemih 68,7 milijardi dolara preuzima Activision Blizzard, izdavača koji stoji iza gaming franšizi poput Call of Dutyja, World of Warcrafta, Diabla i mnogih drugih. Microsoftovo preuzimanje bilo je najveće takvo preuzimanje u gaming industriji.

Bungie ostaje neovisan

“Ovo je vrlo bitan korak u našoj strategiji širenja PlayStationa na znatno širu publiku. Shvaćamo koliko su publika i fanovi bitni za studio Bungie, a u budućnosti ćemo ih nastaviti podržavati, dok će oni ostati neovisni i nastaviti svoj rast”, rekao je Jim Ryan, predsjednik i izvršni direktor Sony Interactive Entertainmenta (SIE). Iz Sonyja za sada nisu podijelili kada će preuzimanje biti finalizirano.

Bungie, smješten u američkoj saveznoj državi Washington, zapošljava više od 900 ljudi. U sklopu ugovora, Bungie će nastaviti funkcionirati neovisno od Sonyja, a nastavit će i s izdavanjem vlastitih igara nakon što se preuzimanje završi. Studio trenutno radi na proširivanju Destinyja 2, svoje pucačine iz prvog lica koju su izdali još 2017. godine.

“Bungie i Sony vjeruju kako su svjetovi unutar igara tek početak toga što naše intelektualno vlasništvo može postići. Naši originalni svjetovi imaju golemi potencijal, a uz Sonyjevu podršku, od Bungiea ćemo stvorili globalnu multimedijsku kompaniju koja će moći ostvariti sve naše kreativne vizije”, rekao je Bungiejev izvršni direktor Pete Parsons.

Velike akvizicije posljednjih nekolko mjeseci

Posljednjih nekoliko mjeseci se u gaming industriji dogodio niz velikih akvizicija i spajanja. Glavne vijesti bile su dakako Microsoftovo preuzimanje Activision Blizzarda, ali i preuzimanje Zynge za 12,7 milijardi dolara, koju je preuzeo Take-Two Interactive, poznati kao izdavač serijala Grant Theft Auto. Microsoftovo preuzimanje Activision Blizzarda najveće je takvo preuzimanje u kompanijinoj povijesti, a Microsoft će time preuzeti franšize poput Call of Dutyja, Warcrafta i Overwatcha. Očekuje se da će se to preuzimanje službeno završiti tijekom 2023. godine, a kompanije su si same zadale rok do lipnja.

No, Microsoft i Sony su u borbi za privlačenjem sve većeg broja igrača. Smatra se kako Sonyjev PlayStation 5 ima prednost na tržištu nad trenutnom četvrtom generacijom Xboxa. Sony već godinama gradi svoju mrežu snažnih gaming studija, iz kojih su izašli i neki poprilično veliki hitovi poput Spider-man igara. Čini se i kako Sony sprema svog rivala Xboxovom Game Passu, koji bi im mogao donijeti dodatnu prednost nad Microsoftom.

Iz Bungiea pak kažu kako njihovi naslovi neće postati ekskluzivni, odnosno, neće biti dostupni samo na PlayStationu. “Želimo da su svjetovi koje stvaramo dostupni svima koji igraju igre. Nastavit ćemo s vlastitim izdavanjem igara, bit ćemo kreativno neovisno, te radit ćemo i dalje na jednoj zajedničkoj Bungie gaming zajednici”, pišu u pitanjima i odgovorima na svojim stranicama.

Microsoft je nekoć bio vlasnik Bungieja

Zanimljiva je činjenica što je Bungie gaming studio koji je stoji iza jednog od najvećih hitova za Xbox platformu, franšize Halo. Microsoft je kupio Bungie 2000. godine, no kompanija se odvojila od Microsofta 2007. godine, a Halom sada upravlja izdavač igara 343 Industries koji je u Microsoftovom vlasništvu. Bungie je u 2010. godini potpisao ugovor s Activisionom, kojim je kompanija postala izdavač njihovog serijala Bungie. Taj ugovor trajao je do 2019. godine, a od tada je Bungie preuzeo izdavanje Destinyja “in-house”. Premda je Bungie stvorio Halo, Microsoft i dalje ima prava na franšizu, stoga ne postoje gotovo nikakve šanse da će Halo postati ekskluzivni naslov za PlayStation.

Što se tiče Destinyja, on bi prema najavama iz Bungiea i Sonyja trebao ostati naslov dostupan na više platformi. No, niti Ryan niti Parsons nisu izričito potvrdili da će Destiny ostati dostupan na Xbox platformi. Ipak, pod pojmom “dostupan na više platformi” ne znači da je igra dostupna samo na PlayStationu ili Xboxu. Destiny je sada dostupan na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, te Googleovoj Stadiji, stoga ako se ukloni podrška za Xbox, igra bi i dalje ostala dostupna na više platformi. No, budući Bungievi naslovi možda i neće biti cross-platform, budući da o njima iz kompanije nije bilo riječi.

Sonyjev šef: “Očekujte još preuzimanja”

Čini se i kako ovo neće biti kraj velikih preuzimanja u gaming industriji. Kako je na Twitteru napisao šef portala Gamesindustry.biz Christopher Dring, Sonyjev predsjednik i izvršni direktor Jim Ryan mu je rekao kako bi igrači trebali očekivati još preuzimanja. No, Ryan Dringu nije precizirao o kojim bi preuzimanjima mogla biti riječ.

 

Ono što je vrlo malo vjerojatno je da je Sonyjevo preuzimanje Bungiea bila ishitrena reakcija na Microsoftovo preuzimanje Activision Blizzarda. Ovakva preuzimanja se ne mogu dogovoriti u samo par tjedana, no moguće je kako su iz Sonyja odlučili malo ubrzati pregovore i sklopiti dogovor nakon vijesti prošlog mjeseca. Dring je pak tu nešto konkretniji, pa navodi kako su pregovori kompanija trajali između pet i šest mjeseci.