Spotify je najavio hrpe novosti, od podcasta Obame i Springsteena do boljeg zvuka. Donosimo pregled

Spotify se širi na 85 novih tržišta, uvodi veću kvalitetu streaminga, te sklapa nove ekskluzivne ugovore

FOTO: Screenshot/YouTube (Spotify)

Spotify je u svojem virtualnom događaju Stream On najavio niz novosti, od kojih se na prvu najbitnijima čine dolasci na nova tržišta i dodavanje nove razine pretplata. Najavljeno je tako da Spotify stiže na 85 novih tržišta, uglavnom s azijskog, afričkog i pacifičkog tržišta. Spotify, koji je lansiran prije desetak godina, trenutno je dostupan na 93 tržišta, na kojima broji 345 milijuna aktivnih korisnika.

Nova razina pretplate Spotify HiFi, kao što ime sugerira, nudit će veću kvalitetu zvuka, usporedivu s, kako kažu, “CD kvalitetom”, odnosno u lossless kvaliteti. Sasvim je izgledno da Spotify novom razinom pretplate cilja na otimanje korisnika Tidalu, Quobuzu i sličnim manjim streaming servisima s većom kvalitetom streama, no i većoj konkurenciji poput Dezeera i Amazona koji nude opciju veće kvalitete zvuka.

Za sada nema informacija o cijeni i dostupnosti

S popisa većih streaming usluga koje nude visoku razinu kvalitete još nedostaje Apple, koji za sada ne pokazuje nikakav interes u nuđenju lossless kvalitete, bilo to na svojem streaming servisu Apple Music ili unutar iTunes trgovine. Sasvim je izgledno kako je i ta činjenica dovela do toga da Spotify konačno ponudi veću kvalitetu streaminga, budući da je time dobio jedan veliki diferencirajući faktor spram Apple Musica, koji mu stasa u sve većeg i sve opasnijeg konkurenta.

Za sada nije poznato kada i gdje će Spotify HiFi biti dostupan. Još bitnije, nije mu poznata niti cijena. Sasvim je izgledno kako će cijena za HiFi biti viša od njihovih Premium pretplata, no ostaje pitanje koliko. Sudeći po tome na kojim tržištima konkurencija nudi takvu visoku razinu usluge, nije za očekivati kako će HiFi, barem pri lansiranju, biti dostupan diljem svijeta.

Stiže niz ekskluzivnog sadržaja

Nakon što je Spotify u svibnju prošle godine najavio da su za 100 milijuna dolara kupili ekskluzivna prava, vrlo vjerojatno, najveći i najpopularniji podcast na svijetu, The Joe Rogan Experience, sasvim je jasno bilo da Spotify želi pokoriti i to tržište, kao što želi i tržište za streaming glazbe. Uz Rogana, Spotify je akvizirao i Megaphone, kompaniju koja se bavi oglašavanjem unutar podcastova, te podcast mreže Gimlet i Ringer.

No, Spotify tu ne prestaje, pa još snažnije gradi svoju ponudu ekskluzivnih podcastova. Prošle godine najavljeno je da su sklopili višegodišnji ugovor s Warner Brosom i DC-om, pa će u suradnji s njima producirati podcastove o Supermanu, Harley Quinn, Cat Woman i drugima. Prvi podcast nastao u toj suradnji, Batman Unburied, stiže kasnije ove godine.

Spotify surađuje i s AGBO, produkcijskom kućom koja stoji iza hitova poput Marvelovih filmova Avengers: End Game i Captain America: Civil War. U suradnji s tom kompanijom, Spotify kroz sljedećih nekoliko godina želi stvoriti podcastove s idejama koje su od tih filmova stvorile svjetske hitove.

Podcastovi su ključni alat za diferenciraju od konkurencije

Premda su Barack i Michelle Obama zauzeti sa suradnjom njihove kompanije Higher Ground Productions i Netflixa, to ipak ne znači da ove godine ne stiže druga sezona njihovog popularnog podcasta Tell Them, I Am. Uz to, Barack Obama će ove godine na Spotifyu imati novi podcast serijal u osam epizoda, u kojem će s glazbenikom Bruceom Springsteenom razgovarati o nizu tema, od međuljudskih odnosa do SAD-a, što bi sasvim očekivano mogao biti golemi hit na američkom tržištu.

Dakle, sasvim je izgledno da će Spotify nastaviti svoj pohod po podcast tržištu, te da im je ustvari krajnji cilj postati usluga s najkompletnijom ponudom audio sadržaja na svjetskom tržištu. Podcastovi su jedan ključan element za postizanje tog cilja, budući da su oni jedna od kategorija s kojom se mogu diferencirati od ostatka tržišta. Stvaranjem ekskluzivnog sadržaja i kupnjom ekskluzivnih prava na podcastove poput Roganovog, koji ima golemi broj obožavatelja, slušateljima ustvari ne ostavljaju niti jedan drugi (legalni) način za slušanje. U svoje osvajanje podcast tržišta su utrošili na stotine milijuna dolara, a tvrde kako sada imaju preko 2,2 milijuna naslova.