Spotify novom uslugom planira postati ozbiljna konkurencija YouTubeu i Facebooku

Iako su pod pritiskom ukidanja besplatne usluge, kompanija ne odustaje u širenju tržišta

FOTO: Twitter

Najveći glazbeni streaming servis Spotify planira proširiti uslugu. Naime, u pregovorima su o potencijalnom partnerstvu s nekoliko digitalnih tvrtki, specijaliziranima za stvaranje i distribuiranje video sadržaja.

Spotify bi putem tih kompanija koristio i postojeći, ali i kreirao svoj sadržaj. Kontaktirali su i neke medijske kuće oko potencijalne suradnje. Time, Tastemade, Maker Studios i Fullscreen navodno su neke od digitalnih tvrtki s kojima se vode pregovori.

Iz Spotifyja su kazali kako možda i do kraja ovoga mjeseca najave svoje nove video usluge. Najavili su medijski event 20. svibnja u New Yorku, ali nisu ponudili nikakve dodatne informacije niti detalje.

Video stream mogao bi uključivati reklame

Među glavnim konkurentima švedskoga glazbenog streama nalaze se Pandora Media, Appleov Beats i Tidal, kojega je predstavio reper Jay Z. U siječnju su iz Spotifyja kazali kako imaju 60 milijuna korisnika, od kojih 15 milijuna plaća 9,99 dolara za premium uslugu, koja nudi sadržaj bez prekida reklamama.

Buduća će usluga videa biti jednako dostupna i jednima i drugima, a vjerojatno će uključivati i reklame, kažu upućeni u planove Spotifyja, a prenosi The Wall Street Journal. Međutim, glavni konkurenti za takvu uslugu već su dobro etablirani YouTube i Facebook. Oni upravo preko reklama i ostvaruju dobar dio prihoda i zarade.

Reklame čine dobar dio prihoda konkurencije

Špekulira se da YouTube ostvaruje 45 posto prihoda samo od reklama. U 2014. je godini ukupan prihod te tvrtke iznosio 4 milijarde dolara.

S druge strane, među video servisima na koje se treba pretplatiti dominira Netflix, potom Amazon.com, Hulu, ali i drugi, koji i na tržištu izvan SAD-a ostvaruju značajne prihode. Postoje naznake da bi i Spotifyjev rival Pandora također mogao početi nuditi video sadržaj. Tidal u svojoj ponudi već ima HD videe.

U Spotifyju se nadaju određenoj prednosti

Spotify se, pak, nada kako će ipak imati određenu prednost sa svojom novom uslugom. Prateći korisničke navike, već su razvili pozamašnu bazu podataka, koja će im poslužiti da korisnicima nude sadržaj, koji će se temeljiti na njihovim ranijim glazbenim odabirima i preferencijama.

Međutim, kompanija koju su 2006. godine osnovala dvojica švedskih poduzetnika Daniel Ek i Martin Lorentzon objavila je velike gubitke. Korisnici plaćaju 120 dolara godišnje za premium uslugu, a kompanija 70 posto svojih prihoda plaća izdavačkim kućama i izdavačima. Oni, pak, određeni postotak toga iznosa prenose dalje do samih izvođača.

Sve veći pritisak za ukidanje besplatne usluge

Sve je veći pritisak da se ukine besplatna usluga Spotifyja, jer se na taj način, smatraju mnogi, gubi pozamašna svota novca. I neki se izvođači također žale na to da im Spotify ne plaća dovoljno. Naročit trn u oku upravo im je Spotifyjeva besplatna usluga.

Prošle je godine, primjerice, pop pjevačica Taylor Swift povukla sav svoj sadržaj s usluge, jer iz Spotifyja nisu htjeli učiniti njezin opus dostupnim samo na premium usluzi. Ta usluga, naime, umjetnicima plaća više novca za svako pojedino preslušavanje pojedine pjesme.

“Rast, rast, rast” glavni prioriteti

Zasad je Spotify usmjeren na povećanje broja korisnika. “Prvi, drugi i treći prioritet ove tvrtke su rast, rast i rast”, kazao je Spotifyjev Mark Williamson.

Za više informacija svakako ćemo morati pričekati kraj mjeseca, kad će mnoge stvari biti jasnije. Među onima koje su nam i dalje nepoznate jest i informacija kad bi ova usluga mogla (konačno) postati dostupna i u Hrvatskoj.