Spotify se uspio dogovoriti s Warner Musicom i to je važno; uskoro bi mogli izaći na burzu, a i proširiti se na cijeli svijet

Švedski streaming servis trenutno je dostupan u samo 20 zemalja svijeta

FOTO: Screenshot

Spotify, švedski glazbeni streaming servis do sada je bio dostupan u samo 20 zemalja svijeta, no u svojih 11 godina postojanja, privukao je 140 milijuna korisnika. Od toga, 60 milijuna svaki dan koristi Spotify. Kako bi dobili prava za streamanje glazbenog sadržaja, morali su se, naravno, dogovoriti s njihovim izdavačkim kućama. A Spotify je sad potpisao još jedan važan ugovor, i to s Warner Musicom, zadnjom velikom izdavačkom kućom koja im je nedostajala.

Sa već dogovorenim suradnjama sa Sonyjem, Universalom, te sada Time Warnerom, Spotify konačno može točnije predvidjeti svoje troškove u sljedećih par godina. Upravo ih je nedostatak tog predviđanja sprječavao u tome da konačno izađu na burzu putem IPO-a (Inicijalna javna ponuda). Pretpostavlja se da će se njihovim dionicama početi trgovati krajem 2017. ili početkom 2018. godine.

Odlazak na burzu prije naplate duga

Za ugovor se pretpostavlja da j sličan onome s Universalom iz travnja ove godine. U njemu stoji da će se korisnicima koji nemaju pretplatu inicijalno onemogućiti pristup novim albumima, a dogovorena je i odgoda plaćanja tantiema izdavačkoj kući. Spotifyju je međutim jako bitno da što prije krenu na burzu, budući da će im na naplatu stići dug u iznosu od milijarde dolara iz 2016. godine.

Kada se steknu uvjeti za IPO, Spotify će preskočiti tradicionalnu prodaju dionica te odmah krenuti na burzu u New Yorku. Tako bi mogli postati najvrijednija kompanija koja je direktno išla na burzu. Vjerojatno bitnije od svega su nagađanja da bi Spotify svoju uslugu, nakon IPO-a, mogao ponuditi i globalno. Ranije se kao razlog njihove limitirane ponude navodilo neslaganje s izdavačkim kućama.