Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Spotify želi preuzeti SoundCloud. Između ostalog i zato da iz jednadžbe izbaci glazbene izdavače

Vrijednost SoundClouda iznosi 700 milijuna dolara

ZADNJA IZMJENA: ruj 29, 2016
Foto: SoundCloud Screenshot

Švedski glazbeni streaming servis Spotify navodno je intenzivnim pregovorima za preuzimanje SoundClouda, javlja Financial Times.

Prema posljednjoj procjeni, vrijednost SoundClouda iznosi oko 700 milijuna dolara, i to nakon što je u posljednjoj rundi investiranja od Tvittera je ove godine dobio 70 milijuna dolara, piše Re/Code. S druge strane pregovaračkog stola je mnogo veći Spotify koji ga navodno želi kupiti, čija je vrijednost prošle godine procijenjena na 8,5 milijardi dolara.

Borba za financijsku održivost

SoundCloud se na tržištu glazbenog streaminga profilirao kao servis za lansiranje nepoznatih demo bendova među zvijezde, ali i zbog fokusa na stvaranje online zajednice glazbenika i fanova.

Iako SoundCloud zbog gore spomenute filozofije uživa priličnu popularnost među glazbenicima i njihovim fanovima, već duže vrijeme ima problema s financijskom održivosti. Prema financijskom izvješću koje je objavio Music Business Worldwide, u 2014. su zabilježili gubitak od 44,2 milijuna dolara i prihode od 19,4 milijuna dolara.

U ožujku ove godine, lansirana je SoundCloud Go premium streaming usluga s pretplatom 9,99 dolara mjesečno kojom je kompanija pokušala povećati prihode i postati konkurentnija Spotifyju i Apple Musicu. Iako SoundCloud ima 175 milijuna korisnika, ne poznato koliko od njih plaća za premium uslugu.

Hoće li IPO opravdati valuaciju?

Borba za profitabilnost nije strana ni Spotifyju. Švedski streaming servis uspio je izrasti u najvećeg igrača na tržištu glazbe na zahtjev, no i dalje rade s gubitkom. Prema brojkama iz rujna, imaju 40 milijuna korisnika koji plaćaju uslugu i više od 100 milijuna aktivnih korisnika. Prošle su godine imali gubitak od 194 milijuna dolara, a pisalo se i da razmišljaju o izlasku na burzu u drugoj polovici 2017. godine.

No postavlja se pitanje hoće li izlazak na burzu opravdati valuaciju od osam milijardi dolara. Na tržištu streaming servisa neviđena je gužva, streaming servis upola jeftiniji od konkurencije lansirat će i Amazon. Spotify bi preuzimanjem SoundClouda eliminirao jednog suparnika, no ono što sve zanima je može li itko od igrača na streaming tržištu postati profitabilan.

Jedan od glavnih razloga zbog kojeg je streaming servisima to teško postići su visoki iznosi naknada koje za streaming glazbe servisi moraju platiti izdavačkim kućama. Spotify bi, nagađaju neki, akvizicijom SoundClouda pokušao ići u smjeru preskakanja izdavačkih kuća i postizanja dogovora izravno s glazbenicima koji su tek na početku i čije vrijeme tek dolazi.

 

Ira Kralj
Telegram autor
1293 članka Više o autoru
Više s weba
Ostanite uz telegramov program