Srpski mediji pišu da Fiat razmišlja o napuštanju Srbije, umjesto njega mogao bi doći indijski Tata

Ugovor između Fiata i Srbije ističe krajem 2018. godine

Employees stand next to  a new Fiat 500 during the inauguration of a new factory in Kragujevac on April 16, 2012. General manager of Fiat and Chrysler Sergio Marchionne opened today an auto plant in the central Serbian town of Kragujevac to produce a new Fiat 500L model. AFP PHOTO/ ALEXA STANKOVIC (Photo credit should read ALEXA STANKOVIC/AFP/Getty Images)
FOTO: AFP/Getty Images/AFP

Zbog stalnog pada proizvodnje i prodaje Fiata 500L koji se proizvodi u Fiatovoj tvornici u Kragujevcu, izostanka najave da da bi u dogledno vrijeme mogla početi proizvodnja još jednog modela automobila, te potpune nezainteresiranosti srpske vlade i premijera Aleksandra Vučića za stanje u kompaniji FCA Srbija, stručnjaci se sve više bave sudbinom ove tvornice, a spekulira se i o odlasku Fiata iz Srbije, piše Danas.

Ugovor između Fiata i Srbije potpisan je na deset godina i istječe krajem 2018., a spomenute spekulacije krenule su pod utjecajem indijske analize stanja FCA Srbija u kojoj se ističe kako je uspjeh modela Fiat 500L prosječan, a indijski analitičari smatraju da postoji vrlo velika vjerojatnost kako će se po isteku ugovora Fiat povući iz Srbije.

U analizi se navodi da je “Fiat trenutno u fazi razmatranja i redefiniranja strategije malih automobila i ako se vrlo brzo ne najavi novi model za tvornicu u Kragujevcu, scenarij izlaska Fiata iz Srbije je vrlo moguć”.

Alternative su Mahindra i Mahindra i Tata Motors

Danas piše kako dobar dio stručnjaka u Srbiji smatra da bi država trebala razmotriti moguće alternative u slučaju da se navedeni scenarij ostvari. U tom kontekstu se spominju indijske tvrtke Mahindra i Mahindra i Tata Motors. No naglasak je na potonjoj, koja je proizvodnju automobila u Indiji započela prema Mercedesovoj licenci, a 2008. godine su za 2,3 milijarde dolara od Forda kupili britanske brendove Jaguar i Land Rover.

Kragujevačka Zastava je već pregovarala s Tata Motorsom o zajedničkoj proizvodnji osobnih i komercijalnih vozila te modela Nano prije desetak godina, no pregovori su propali jer je navodno Zastava ciljala na uspostavljanje suradnje s nekim od vodećih svjetskih igrača u autoindustriji.

U međuvremenu se pregovaralo i o proizvodnji modela Indica i džipa Tata Motorsa, no kako pišu srpski mediji, njihov dolazak u Srbiju prvenstveno ovisi o planovima Fiat Chrysler grupacije.