Startup za leteće taksije Volocopter ponovo prikuplja značajne investicije. Spremni su kroz dvije godine

Pariz bi trebao biti jedan od prvih gradova u kojima će lansirati usluga

FOTO: Volocopter

U godini u kojoj je javni prijevoz drastično pao zbog pandemije koronavirusa, pomalo se neočekivanom čini vijest da je jedan startup za novu generaciju javnog prijevoza, leteće taksije, dobio golemu investiciju. Njemački Volocopter, koji uz same letjelice razvija i poslovne modela za realno korištenje takvih letjelica, u novoj je rundi financiranja prikupio još 200 milijuna eura. Tim povodom, CEO kompanije Florian Reuter, rekao je za TechCrunch kako su od lansiranja usluge i obje letjelice koje razvijaju udaljeni samo dvije godine.

“Očekujemo da ćemo certificirati VoloCity u sljedeće dvije godine, a ubrzo nakon toga očekujemo i pokretanje naše usluge letećih taksija. U početku, uslugu planiramo pokrenuti u Parizu i Singapuru, a Pariz želi imati leteće taksije u funkciji do početka Olimpijskih igara 2024. godine. S našim VoloDroneom očekujemo prve komercijalne letove i prije pokretanja VoloCityja”, rekao je Reuter.

Tehnologija im više nije pretplata

Do sada, Volocopter je izvršio uspješne testne letove u Helsinkiju, Stuttgartu, Dubaiju i iznad singapurskog Marina zaljeva. Ovakve najave iz kompanije su u skladu s njihovim najavama koje su dali 2019. godine, kada su u prošloj investicijskoj rundi, seriji C, prikupili 87 milijuna eura. Tada su rekli da su oko tri godine udaljeni od lansiranja usluge.

Iz kompanije sada kažu kako im tehnologija više nije prepreka za lansiranje usluge, a čini se da nije niti zakonodavstvo, koje je prema riječima ljudi iz kompanije postalo sve otvorenije prema ovakvim revolucionarnim idejama.

U ovoj posljednjoj rundi investiranja, seriji D, skupili su i više novaca nego što su očekivali. Investicije su stigle od različitih strana, poput fondova kojima upravlja BlackRock, globalne infrastrukturne kompanije Atlantia S.p.A, proizvođača automobilskih dijelova Continental AG, te niza drugih. Iz kompanije su rekli kako su investirali i raniji investitori, poput kineskog proizvođača automobila Geelyja, njemačkog Daimlera i drugih.

Čini se kako imaju najperspektivniji koncept

Lista investitora je šarolika, što je kako ističe TechCrunch donekle i potrebno, budući da je pokretanje ovakve jedne usluge kompleksan spoj raznih područja. “Stvaranje urbanog zračnog prijevozništva zahtjeva kompleksan ekosustav na kojem sada radimo. Mnogi naši strateški partneri će nam biti podrška u raznim dijelovima našeg proizvodnog lanca, izrade dijelova, ulaska na razna tržišta i slično”, rekao je direktor financija Volocoptera, Rene Griemens. Za primjer je uzeto partnerstvo s DB Schenkerom, logističkom kompanijom, u suradnji s kojom Volocopter razvija dronove za prijevoz teških tereta.

Volocopter je pokrenut 2011. godine, otkada razvijaju svoju viziju letećih taksija. Na takvom konceptu radi i niz drugih kompanija, poput Liliuma i Joby Aviationa koji je također nedavno dobio veliku investiciju, no čini se kako je Volocopter najperspektivniji. Druge kompanije su imale niz problema poput suočavanja s tužbama investitora, bankrota, te nesreća. Jedna od perspektivnijih ideja jedno se vrijeme činila Uberova, no investitori su izgubili povjerenje u nju, pa je njihov Elevate program na koncu preuzeo Joby Aviation.