Stiže još vijesti o Disneyjevom odgovoru na Netflix, rade novu Star Wars seriju s Ewanom McGregorom

Prema trenutnim najavama, Disney+ u Hrvatsku neće doći do 2021. godine

U studenom ove godine stiže Disney+, Disneyjev dugoočekivani odgovor na streaming servise poput Netflixa i Primea. Prema dosad objavljenim informacijama, Disney+ koštat će 7 dolara mjesečno, a za to korisnici će dobiti mogućnost gledanja na četiri uređaja u isto vrijeme te 4K kvalitetu slike (usporedbe radi, Netflix za 4K kvalitetu naplaćuje 16 dolara mjesečno).

Uz to, Disney je objavio još detalja o sadržaju koji priprema za servis – potvrđena je nova Star Wars serija o Obi-Wan Kenobiju, s Ewanom McGregorom u glavnoj ulozi; nova, igrana verzija čuvenog hita Dama i skitnica; i još niz serija temeljenih na Marvelovim likovima.

Hrabra odluka čelnika Disneyja

Prije tri do četiri godine, čelni ljudi Disneyja donijeli su hrabru odluku: svoj originalni sadržaj polako micati s video servisa kao što je Netflix, te ga iskoristiti za lansiranje vlastitog streaminga. Prije Disneyja niti jedan veliki proizvođač sadržaja nije se usudio pokušati tako nešto, između ostalog jer je poslovni model još neiskušan. Disney će se morati ozbiljno potruditi da kroz vlastiti servis dobije veće prihode nego što ih je imao preprodajom autorskih prava Netflixu ili Amazonu.

Sav rizik je na njima, a prema ovim najavama, u projekt ulaze punom parom i snagom svih brendova kao što su Star Wars, Pixar i Marvel. Osim novih serija i filmova, Disney+ korisnicima će davati pristup u bogatu arhivu sa svim dosadašnjim crtićima, serijama i filmovima, koje će maknuti s ostalih streaming servisa.

Atraktivan model prodaje prava

U tradicionalnom medijskom modelu, proizvođač sadržaja poput Disneyja svoje serije i filmove pokušava distribuirati što je šire moguće, na što više platformi, mreža i kanala. Nakon što su već investirali u produkciju, svaki dodatni otkup autorskih prava čista je zarada. Ako neki Disneyjev film ili crtić kroz kino distribuciju vrati svu investiciju u produkciju i marketing, sve što slijedi – TV prava, streaming itd. – direktno povećava profitabilnost proizvoda, bez ikakvih dodatnih ulaganja.

Stotine milijuna dolara plaćao je Netflix za pojedine sadržajne pakete i sezone, što je proizvođačima sadržaja teško odbiti. No, Netflix je odavno shvatio da previše ovisi o svojim dobavljačima, koji su počeli tražiti sve više i više novca za svoja prava, te je počeo s vlastitom produkcijom kako bi zadržao korisnike bez obzira na hitove drugih proizvođača poput Prijatelja, Seinfelda ili Marvelovih serija.

Disneyjev potez u tom je smislu krajnje hrabar i neortodoksan: ako uspiju u privlačenju korisnika, za nekoliko godina Disney+ mogao bi postati ključan distribucijski kanal čitave kompanije. Za nas u Hrvatskoj jedna loša vijest: prema trenutnim najavama, Disney+ nećemo moći isprobati prije 2021. godine, kada se planira lansiranje u ovom dijelu Europe.