Što iz mase sličnih izdvaja glazbeni stream Tidal, kojega je pokrenuo reper Jay Z?

Ne ide im kako su prvotno očekivali i predviđali

NEW YORK, NY - MAY 17: Jay-Z performs during TIDAL X: Jay-Z B-sides in NYC on May 17, 2015 in New York City.   Theo Wargo/Getty Images for Live Nation/AFP
FOTO: AFP

Kad je Jay Z predstavio svoj servis za streamanje glazbe Tidal, predviđao mu se ogroman uspjeh. Potom je mnogo toga krenulo nizbrdo. Izvršni direktor Andy Chen na toj poziciji nije izdržao niti mjesec dana. Tidal je, naime, pokrenut krajem ožujka, a Chen je smijenjen već početkom travnja. Zamijenio ga je Peter Tonstad.

Motivacija putem Twittera

Potom je Tidal ispao iz App Storeovih top 700 najskidanijih aplikacija. To je Jay Z-ju već bio alarm za uzbunu, pa je počeo sa serijom tvitova, koji više liče na fraze iz kakve knjige za samopomoć i podizanje samopouzdanja, nego li što imaju uporište u stvarnosti. Tako je, primjerice napisao kako Tidal ima više od sedamsto tisuća korisnika, a iTunes Store nije bio napravljen u jednom danu. Spomenuo je i ljutoga protivnika Spotify, pa kazao kako je i njima trebalo devet godina da budu uspješni.

Međutim, ono što je Jay Z zaboravio jest da Spotify nije iza sebe imao takvu marketinšku mašineriju i toliku količinu svjetskih zvijezda teških tko zna koliko milijuna dolara.

Glavni adut ekskluzivni sadržaj

Tidalova je glavna marketinška taktika ležala u nuđenju novoga sadržaja, kojega korisnici nisu mogli dobiti nigdje drugdje, niti na jednom sličnom servisu. Osim toga, skuplji je od konkurencije, pa su time htjeli dati si dozu prestiža. Svaki drugi sličan servis ima i besplatnu opciju, ali ne i Tidal.

“Bit će to iznimno bogat sadržajem i kombinacija sadržaja i angažmana umjetnika, koji će s nama surađivati na platformi ili će sami sebe objavljivati”, jednom je prilikom kazao Tonstad. Potom su počela šuškanja kako će Jay Z sa suprugom Beyonce izdati zajednički album i postaviti ga isključivo na Tidal.

Ukoliko zvijezde nastave isporučivati novi sadržaj, sve će biti OK

Cijela se fama oko ovoga streama zapravo bazira na činjenici da je u Tidalu glavni fokus na umjetnicima i na njihovom novom sadržaju. Međutim, problem bi mogla predstavljati i činjenica da ionako poprilično bogati umjetnici i na ovaj način žele dodatno pojačati svoju zaradu. Što bi na određeni način moglo pojačati frustraciju kod korisnika.

Rihanna je izdala dvije pjesme na Tidalu, Madonna je dala kratki uvid u svoj najnoviji spot. Na Tidalu se može čuti i Taylor Swift, koja je otišla sa Spotifyja upravo zato što se protivi njegovoj besplatnoj opciji. U tome jedino leži budućnost Tidala. Ukoliko umjetnici nastave isporučivati sadržaj, koji korisnici neće moći naći nigdje drugdje i nastave svojim obožavateljima davati osjećaj ekskluzive, tad Tidal možda i ima šanse uspjeti u okrutnom svijetu glazbenih streamova, čiji se broj stalno povećava. Međutim, ukoliko ne isporuče ljudima sadržaj na koji su ih naviknuli i koji su im, u konačnici, ponudili prije samoga lansiranja usluge, budućnost Tidala sve je samo ne svijetla.