Što se događa s Hrvatskom poštom? Građani danima bjesne i prijavljuju radikalna kašnjenja dostava

Telegramu se masovno javljaju čitatelji s vrlo lošim iskustvima. Iz Pošte odgovaraju da su uzroci pandemija i prosinačke gužve

Sustav dostave pošiljki Hrvatske pošte, sudeći po iskustvima njihovih korisnika, u priličnom je raspadu. Pošiljke kasne, što je pogotovo problem za poslovne korisnike, ako poštom šalju važnu dokumentaciju ili proizvode. Službena Facebook stranica Hrvatske pošte zatrpana je komentarima nezadovoljnih korisnika, od kojih neki tvrde da u njihovo mjesto pošta nije stigla čak mjesec dana.

Pravi problemi tek bi mogli uslijediti, s obzirom na to da je Pošta nedavno potpisala ugovor s Amazonom, za kojeg bi trebala distribuirati pošiljke. No, ako se ovakva situacija s dostavama nastavi, vrlo je upitno koliko će ta suradnja trajati. Teško da će Amazon dozvoliti da imaju neugodnosti s korisnicima zbog kašnjenja Hrvatske pošte.

Paket nestao između Velike Gorice i Kašine

Telegramu se javio jedan čitatelj kojem je kasnio paket iz SAD-a. Radi se o sirovinama koje su mu potrebne za posao, tako da mu nije bilo svejedno trpjeti kašnjenje paketa. “Naš paket iz SAD-a je, nakon vraćanja s Carine, doslovno nestao na putu iz Velike Gorice i tamošnjeg sortirnog centra u odredišnu poštu u Kašini. U Velikoj Gorici kažu da je upućen u Kašinu, u Kašini kažu kako paket nije stigao do njih. Iz Carine je paket izašao prije 10 dana”, tvrdi Telegramov čitatelj.

Osim što pošiljke kasne, problem je i to što je Poštu vrlo teško telefonski kontaktirati kako bi se dobila informacije. “Na telefonske upite se čeka i po 30 minuta, ako se uopće netko i javi s druge strane linije, a također smo od Pošte bili obaviješteni kako paketi u međunarodnom prometu zapravo nemaju rok isporuke, čime su valjda oprali ruke od bilo kakve potrage za izgubljenom pošiljkom, vrijednom više od stotinu dolara. Najgore u cijeloj priči je to što nam je pošiljka, odnosno roba u njoj potrebna za posao. Onaj isti privatni posao koji je, očito, stavljen u 142. plan u Hrvatskoj”, kaže čitatelj.

Ugovor čamio u Pošti 50 dana

Svoje neugodno iskustvo s Hrvatskom poštom opisao je i poduzetnik Dražen Oreščanin, vlasnik IT kompanije Poslovna inteligencija. Oni su s kašnjenjem od 50 dana dobili ugovor o financiranju s Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, a bez ugovora nema ni novca koji im je bio odobren još u lipnju. Problem je nastao jer im je Pošta navodno pokušala uručiti pošiljku, ali ih nisu pronašli, iako su u uredu, naravno, svaki dan.

“Ugovor za vrijedan inovativni projekt čamio je u hrvatskoj pošti 50 dana. EU sredstva osigurana za financiranje projekta zbog toga nisu mogla biti puštena. Zaposlenici pošte su dva puta lagali o tome da su paket pokušali isporučiti, jer nema nikakvog traga ni u Poslovnoj ni u HAMAG-u, da je netko pokušao isporuku, a u oba ureda su ljudi stalno prisutni”, navodi na svom Facebooku Oreščanin.

Smatra i da bi Pošta trebala voditi veću brigu o korisnicima. “Odjel nepreuzete pošte je definitivno zaglavio u 19. stoljeću. Dijete u nižim razredima osnovne škole bi se sjetilo u takvim slučajevima pogledati na Internet za broj telefona, nazvati primatelja i reći mu da ima nepreuzetu pošiljku, ali to je očigledno za hrvatsku poštu raketna tehnologija”, zaključuje Oreščanin.

Stiže li pošta u Kamenicu?

Na Facebook stranici Hrvatske pošte može se pronaći veliki broj sličnih iskustava. U Jednom od komentara tvrdi se da mjesto Kamenica u istočnom dijelu Zagrebačke županije već mjesec dana nije dobilo poštu.

Iz Hrvatske pošte odgovorili su na upit Telegrama, i kažu da se dostava za naselje Kamenica privremeno obavlja iz poštanskog ureda Vrbovec, zbog samoizolacije koja je propisana za veći broj poštanskih radnika s tog područja.

“Kašnjenja svakako nisu trajala mjesec dana s obzirom na to da vršimo svakodnevnu kontrolu na terenu, ali dostava traje nekoliko dana dulje od uobičajenih rokova. Proces dostave dodatno je usporen i zbog prioritetne isplate 2.500 božićnica umirovljenicima. Sve pošiljke za naselje Kamenica dobit će prioritet, a ne isključujemo ni prekovremeni rad subotom kako bi dodatno ubrzali cijeli proces. Svi poštari i operateri u poštanskim uredima zaista ulažu velike napore kako bi se promet što normalnije odvijao u izvanrednim uvjetima”, navode iz Hrvatske pošte.

Prosinac je rekordan po broju pošiljki

Također, kažu i da se u prosincu tradicionalno ruše rekordi u količinama pošiljaka. “Pošiljke iz međunarodnog prometa podliježu prometnim zastojima i gužvama na zrakoplovnim odredištima, u velikim skladištima i slično. Čim ih zaprimimo u naš sustav, obrađujemo ih za dostavu. Zbog novih navika korisnika koji su se tijekom pandemije okrenuli kupovanju u internetskim trgovinama, pripremili smo se i organizirali za znatno veći promet, a sve u skladu s epidemiološkim mjerama”, kažu iz Pošte.

Osim toga, tvrde da im je i rad u pandemijskim uvjetima utjecao na organizaciju, zbog čega također može doći do kašnjenja.

“Rad je organiziran u smjenama i grupama upravo zbog prevencije širenja zaraze i povećanja broja samoizolacija. Situacije u kojima nam se timovi zaraze ili moraju u samoizolaciju mogu privremeno i lokalno utjecati na kraća razdoblja kašnjenja u isporuci. Unatoč ograničenjima zbog pandemije, dajemo sve od sebe da pošiljke stignu na vrijeme.”

Pošta: Za poštare rad od kuće ne postoji

Kažu i da njihovih oko 2500 poštara neprekidno radi, te da s radom nisu stali cijelu ovu godinu, bez obzira na uvjete.

“Za njih ne postoji opcija rada od kuće, uvijek su na raspolaganju građanima i na njih smo istinski ponosni, baš kao i na kolegice i kolege u poštanskim uredima i sortirnicama te vozače koji provode noći vozeći po svim vremenskim uvjetima da bi pošiljke što prije stigle do primatelja. Svim korisnicima zahvaljujemo na strpljenju i razumijevanju”, poručuju iz Hrvatske pošte.