Što Vlada misli o ugostiteljima? O tome sve govori podcjenjivačka poruka da, prije otvaranja kafića, operu čaše

Kako je Stožer procijenio da su kockari, u epidemiološkom smislu, manje rizični od gostiju kafića

15.2.2021.  Rijeka - Popustanjem mjera stozera otvoreni su kafici u Rijeci koji ce prodavati kavu za van.   Photo: Nel Pavletic/PIXSELL
FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL

Danas su stupile na snagu nove, ublažene protuepidemijske mjere, kojima je kafićima omogućena prodaja kave i ostalih napitaka “za van”, otvorene su teretane i fitness centri, škole stranih jezika ponovno mogu održavati nastavu u učionicama, a dopušten rad i kockarnicama, kladionicama te automat klubovima, uz poštivanje epidemioloških mjera.

Za kockarnice i škole stranih jezika, koje su se na Vladinoj listi prioriteta nekako našle u istom rangu – pa su u isto vrijeme zatvorene i otvorene, ovo popuštanje možda znači i vraćanje gotovo u normalu, dok ugostitelji i dalje nemaju pretjeranog razloga za zadovoljstvo.

Prodaja “za van” pomoći će malom broju ugostitelja

Naime, prodaja “za van” čini vrlo mali dio prometa ugostiteljskih objekata – neke procjene kažu da se radi o tri posto ukupnog prometa – i može funkcionirati samo kod manjeg broja kafića. Onih koji su smješteni na atraktivnim lokacijama u središtima gradova ili poslovnim zonama, tako da većina njih od ovog popuštanja mjera neće imati nikakve koristi.

Iako se epidemiološke brojke poboljšavaju, za sada se još uvijek ne nazire kraj ograničenjima rada u ugostiteljstvu, sektoru koji direktno zapošljava oko 70 tisuća ljudi. Sljedeći krug popuštanja mjera, ako sve bude u redu, mogao bi se očekivati tek prvog ožujka, no za sada, nema naznaka da bi mogli biti potpuno otvoreni. Eventualno mogu računati na otvaranje terasa, s čime bi, nakon nekoliko mjeseci zabrane rada, mnogi bili zadovoljni.

Neki i dalje smatraju da su mjere nepravedne

Jedan od ugostitelja je u grupi Udruge Glas poduzetnika napisao je da danas neće početi s radom, smatra da su pravila nepravedna, da ne vrijede jednako za sve te da će “pričekati bolja vremena” za koja, kako kaže, ima osjećaj da neće tako brzo doći.

“Barovi nisu zamišljeni da budu “drive in” ili ‘dućan” da se uzme piva, žestica, kava, čaj ili sok za van. Barovi su mjesto gdje se pronalaze novi prijatelji, mjesto gdje se sklapaju poslovi, mjesto gdje se druži… Mi nikako ne podržavamo ovu novu mjeru Vlade, odnosno Nacionalnog stožera civilne zaštite, ali smo primorani pridržavati se pravila, odnosno zakona, bez obzira koliko god idiotski bili… Godina dana je prošla od zadnjeg partija, od zadnjeg pub kviza. Godina dana je prošla od kada se ljudi ne smiju zadržavati za šankom. A najgore od svega je što ne vrijede ista pravila za sve, a to možemo svakodnevno svjedočiti…”, napisao je.

Kockari su manje rizični od gostiju kafića

Mnogi od njih smatraju da je nepravedno da se, na primjer, automat klubovi, koji su zatvoreni prostori, otvaraju, a dok ugostiteljski objekti i dalje ostaju zatvoreni. No, Vlada ne skriva zbog čega su oni prioritet kod otvaranja. Radi se o financijama. Državnim, naravno.

Ministar Božinović je na današnjoj konferenciji za medije rekao da su se na njihovo otvaranje odlučili zbog prihoda od koncesija koje plaćaju Ministarstvu financija, a kojih nema kad su zatvoreni. Doduše, veliki punjač proračuna je i ugostiteljstvo, ali je Stožer valjda procijenio da su kockari, u epidemiološkom smislu, manje rizični.

Državni inspektorat smatra da su ugostitelji idioti, pa im piše da operu suđe

Uoči popuštanja mjera oglasio se i Državni inspektorat, čiji činovnici očito smatraju da su poduzetnici idioti, pa su im dali upute što moraju napraviti prije ponovnog početka rada.

Tako činovnici iz Državnog inspektorata poručuju ugostiteljima da je “prije ponovnog otvaranja objekata i početka poslovanja, potrebno detaljno očistiti, oprati i dezinficirati opremu i pribor za posluživanje. Posebnu pozornost treba obratiti na čišćenje aparata za pripremu toplih napitaka te pribora i opreme koji će dolaziti u kontakt s korisnicima ugostiteljskog objekta.”

Osim toga, Državni inspektorat imao je potrebu upozoriti ugostitelje da frižideri i zamrzivači koje koriste moraju biti ispravni i oprani, a savjetuju i da provjere rokove trajanja hrane i pića. Također, kažu i da je nekom proizvodu istekao rok trajanja ili se pokvario, da ga treba “neškodljivo zbrinuti”, odnosno baciti u smeće.