Strategija kojom AT&T želi pokoriti medijski svijet, nakon što su objavili da kupuju Time Warner

Pokreću streaming televiziju s programom uživo

People walk past an AT&T store in New York on October 23, 2016. 
AT&T unveiled a mega-deal for Time Warner that would transform the telecom giant into a media-entertainment powerhouse positioned for a sector facing major technology changes. The stock-and-cash deal is valued at $108.7 billion including debt, and gives a value of $84.5 billion to Time Warner -- a major name in the sector that includes the Warner Bros. studios in Hollywood and an array of TV assets such as HBO and CNN. / AFP PHOTO / KENA BETANCUR
FOTO: AFP

AT&T je objavio dogovor o kupovini Time Warnera za više od 85 milijardi dolara, koji bi trebao biti potvrđen danas. Time će se povezati AT&T druga po veličini telekomunikacijska kompanija u SAD-u, specijalizirana za prodaju internetskih usluga s Time Warnerovim medijskim vlasništvom koje uključuje HBO, CNN i Warner Brothers. Business Insider je objavio strategiju tog poslovnog spajanja.

Kako je izvršni direktor AT&T-a Randall Stephenson, u toj kompaniji žele dodati više sadržaja i originalnog programa u portfelj tvrtke. Čak ako do ovog spajanja ne dođe AT&T je već na mnoge načine signalizirao da želi imati udio u budućnosti zabave.

Najkonkretniji potez u ostvarenju te ambicije je najava AT&T-ovog servisa DirecTV Now, koji će pokrenuti krajem godine. DirecTV Now ciljat će na 20 milijuna ljudi u SAD-u koji nemaju pay TV, televiziju s pretplatom. No kompanija do 2020. planira postati najjača TV platforma.

Streaming TV i program uživo

DirecTV Now postat će TV paket s programom uživo, a prenosit će se internetom, gdje god da se gledatelji nalazili. Za kanal neće trebati router ili satelitski tanjur. Dodatni plus kojim misle nadmašiti servise poput Netflixa ili Sling TV-a je što gledatelje neće vezati godišnjim ugovorom.

“To će biti pay TV preko aplikacije”, rekao je potpredsjednik razvoja i strategija u AT&T, Tony Goncalves. U razvoj ovog servisa krenuli su kada su otkrili da video čini 60 posto AT&T-ovog bežičnog prometa, te također, 60 posto prometa na njihovoj opciji “TV everywhere” odnosi se na programe uživo.

Drugo otkriće je u AT&T-u bilo posebno iznenađujuće, a zaključak je da postoji prostor za novi TV servis čiji će se program emitirati uživo, bez potrebe za opremom. Ovakve teze u posljednje su vrijeme zajedničke velikim kompanijama, od Googlea, Amazona do Hulua, koje navodno pripremaju vlastite streaming TV servise. Tržište će ubrzo postati zatrpano.

Nova streaming TV neće biti ekskluzivna

Po čemu će AT&T-ov servis odskakati? Kako Goncalves tvrdi, sigurno ne po svojoj ekskluzivnosti. Već poznati igrači koji imaju pretplatu, poput Netflixa, Hulua i Amazona, pokušavaju se izdvojiti na način da gledateljima prikazuju serije i filmove koje ne mogu vidjeti nigdje drugdje. Netflix je posebno usmjeren na to, a vodstvo uspjeh kompanije budućnost temelji na originalnim serijama i filmovima. To sigurno neće biti strategija na tržištu live streaminga, barem ne za AT&T.

Iako AT&T je uložio nešto u proizvodnju originalnog sadržaja, to im neće biti u fokusu. “Nismo o tome razmišljali na takav način”, rekao je Goncalves.

Snaga u širini sadržaja

To znači ako AT&T uistinu kupi Time Warner, ne treba očekivati da će njihove produkcijske kuće i kanali proizvoditi ekskluzivni sadržaj za DirecTV Now. AT&T očito želi kupiti proizvođače medijskog sadržaja, ali ne da bi ih vezali za vlastitu internetsku televiziju.

DirecTV će se od drugih pay TV servisa razlikovati na način da budu dostupniji. AT&T sebe vidi kao “agregatora koji prikuplja sadržaj od drugih agregatora”, a snaga će mu biti u širini sadržaja koji nudi, kao i u bezbolnom tehničkom iskustvu.