Stručnjakinja za LinkedIn savjetuje koje zahtjeve trebate prihvatiti, a koga odbiti

Poanta LinkedIna nije sakupiti što više kontakata, već kvalitetnih kontakata

Businessman showing smartphone to colleagues
FOTO: PhotoAlto/AFP

Ako imate otvoreni račun na LinkedInu zasigurno ste dobili brojne zahtjeve za spajanjem od ljudi koje ne poznajete, niti ste za njih ikad čuli. Ponekad se radi menadžerima zanimljivih kompanija ili jednostavno osobama koje su vam se učinile kao potencijalno vrijedni poslovni kontakt, ali ne znate procjeniti je li doista tako.

Stručnjakinja za LinkedIn Catherine Fisher je Business Insideru otkrila čije pozive na poslovnoj društvenoj mreži treba prihvatiti, a koje odbiti. Fisher preporuča dodavanje jedino ljudi koje poznajete ili im vjerujete, ljudi s kojima ste radili, razgovarali ili upoznali na nekom događaju iz područja vaše djelatnosti.

Kvaliteta kontakata umjesto kvantitete

„Poanta LinkedIna nije sakupiti što više kontakata, već kvalitetnih kontakata“, kaže Fisher. Kvaliteta vaših kontakata šalje dobru sliku o vama i urpavo zato nije dobro prihvaćati svačije zahtjeve jer time narušavate vlastitu vjerodostojnost. Kaže da je bolje biti selektivan i povezati se samo s ljudima koji reflektiraju vaš profesionalni identitet. Na taj način ćete stvoriti mrežu kontakata koja je korisna i učinkovita.

Fisher kaže da je dobro pravilo selekcije kontakata da se upitate bi li učinili uslugu i tražili uslugu od osobe koju želite prihvatiti. Ako je odgovor potvrdan tada prihvatite kontakt, u suprotnome ga odbijte.

Kontaktima pristupite preko zajedničkog kontakta

S druge strane, ako želite pristupiti nekome koga smatrate potencijalno vrijednim kontaktom, Fisher savjetuje da se toj osobi obratite kao što bi to učinili na nekom događanju. Na događanjima vjerojatno ne dijelite posjetnice svakome koga vidite, a isto vrijedi i za LinkedIn.

Ako je moguće, umjesto direktnog zahtjeva potencijalnom kontaktu, pokušajte pronaći zajednički kontakt i tražite tu osobu da vas upozna i preporuči, savjetuje Fisher.