Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Sve je više sumnji da Alibaba izmišlja podatke o prodaji, američki regulatori pokrenuli istragu

Sumnjiv je i podatak da su u jednom danu imali 278 milijuna narudžbi

ZADNJA IZMJENA: svi 26, 2016
Foto: EyePress News

Američka regulatorna tijela pokrenula su istragu kineskog e-commerce giganta Alibabe, a u središtu njihovog interesa su računovodstvene prakse grupacije, javlja Reuters.

U središtu istrage je logistička firma Cainiao Network, koja je u 47-postotnom vlasništvu Alibabe, a pod povećalom su računovodstvene prakse povezane s transakcijama s trećim stranama te na operativne podatke o prodaji na Single’s Day. Slično kao Amazonov Prime Day, Singles’s Day je promotivna akcija koja se održava jednom godišnje i nudi korisnicima razne pogodnosti i popuste na kupnju.

Dobar dio trgovaca u Kini počeo je postavljati pitanje je li na Single’s Day doista napravljeno transakcija u vrijednosti od 14,3 milijarde dolara, koliko se navodi u službenim podacima kompanije. Iz Alibabe su priopćili da američka Komisija za burze i obveznice (SEC) pokrenula istragu ranije ove godine i da u potpunosti surađuju s istražiteljima.

Pad vrijednosti dionice

Vrijednost dionica Alibabe izlistanih na njujorškoj burzi pale su za sedam posto, na 75,59 dolara po dionici, što predstavlja drugu po redu najveću rasprodaju Alibabinih dionica otkako su 2014. godine izlistane na burzi.

Pad dionica Alibabe za sobom je povukao i Yahoo, čije su dionice pale za oko pet posto. Yahoo, naime, ima 35-postotni vlasnički udjel u Alibabi, što je uostalom najvrednije vlasništvo posrnule internetske firme, i koja je u procesu prodaje svojeg internetskog biznisa.

Umjetno napuhane prodajne brojke i lažnjaci

Ranije ove godine, državna TV kuća China Central Television objavila je reportažu da Alibaba prikazuje lažira količine prodajne robe na svojoj najvećoj platformi Taobao.

Riječ je o prilično raširenoj praksi u e-commerce industriji, u kojoj prodavači na platformi plaćaju ljudima za lažne narudžbe, na temelju kojim se prodavačima umjetno diže statistika i rejting na platofrmi. Uz to, kompaniji su upućene brojne kritike zbog toga što ne poduzima dovoljno za sprečavanje prodaje krivotvorene robe.

Stanje nisu popravili ni zavidni rezultati

Alibaba je u financijskom izvješću za prva tri mjeseca ove godine objavila izvrsne poslovne rezultate. Iznad očekivanja analitičara, ostvarili su rast prihoda od 39 posto, na 24,2 milijardi yuana odnosno na 3,7 milijardi dolara, s 17,4 milijarde yuana ostvarenih u istom razdoblju prošle godine.

Prema istom izvješću, broj prodajnih transakcija, što je važan parametar za praćenje performansi kompanije, rastao je za 24 posto u odnosu na isto razdoblje lani, na 115 milijardi dolara, s rastom profita od 80 posto, na 832 milijuna dolara.

Više korisnika u danu nego Amazon cijele godine?

Menadžer hedge fonda Bronte Capital John Hempton, prema pisanju Forbesa, već je krajem prošle godine upozoravao na sumnjive brojke koje objavljuje Alibaba. Prema njihovim podacima na Single’s Day 2014. godine je napravljeno 278 milijuna narudžbi, odnosno 7,5 puta više od 37 milijuna koliko je napravljeno na Amazonu za njihov Cyber’s Day.

Osim toga, to je više narudžbi u jednom danu nego što je Amazon imao ukupno korisnika u cijeloj godini, odnosno 244 milijuna korisnika Amazona, a to je pomalo sumnjivo.

Razumljiva skepsa investitora

Ni ovakve zavidne brojke nisu potaknule investitore na ulaganje u njihove dionice. Nakon objave rezultata, cijena dionica ostala je na istoj razini, narasla je tek za 3,5 posto na oko 78 dolara.

Performanse dionice Alibabe izgledaju dosta čudno ako imamo na umu da je Alibaba na američkoj burzi izlistana je sa 68 dolara u spektakularnom IPO-u vrijednom 25 milijuna dolara. Najvišu razinu dosegla je studenom prošle godine s 119 dolara, i od tada je izgubila više od 30 posto svoje vrijednosti. No u svjetlu najnovijih događanja s istragom američkog SEC-a i sve glasnijim optužbama za nabrijavanje prodajnih brojki, sve je razumljiviji oprez investitora.

Ira Kralj
Telegram autor
1293 članka Više o autoru
OGLASI
učitavanje...
Više s weba