Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ovo je prvi dron koji prevozi ljude. Leti brzinom od 100 kilometara na sat i proizvodi se, naravno, u Kini

Proizvođač Ehang dron 184 predstavio je na sajmu CES u Las Vegasu

ZADNJA IZMJENA: sij 7, 2016
Foto: Ehang

Čini se da dronovi danas rade sve, ali čini se da je kineska kompanija Ehang svojim konceptom otišla korak ispred svih. U četvrtak su na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu predstavili dron koji vozi ljude.

Prototip nazvan samo 184 prva je bespilotna letjelica za prijevoz ljudi, piše TechCrunch. Sliči na helikopter bez propelera, u njega stane jedna osoba. Putnik uđe u dron, upiše odredište, pritisne gumb za uzlijetanje i kad dobije znak pritisne gumb za slijetanje. To je sve što čovjek mora napraviti kad se vozi ovim kineskim dronom.

Problem su dozvole i visoki troškovi proizvodnje

184 ima osam propelera i još nije spreman za tržište jer nigdje na svijetu ne postoje zakoni o prijevozu ljudi dronovima pa je praktički nemoguće dobiti sve potrebne dozvole. Predstavnici Ehanga rekli su da surađuju s kineskim vlastima u rješavanju tog problema.

Komercijalna verzija drona 184 uzlijetat će i slijetati vertikalno, au zraku će moći ubrzavati do 100 kilometara na sta. Maksimalna visina leta je 3500 metara a baterija može izdržati 23 minute leta. Dugačka je 5 metara. Ehang tvrdi da se može smanjiti na svega metar i pol i smjestiti na standardno parkirno mjesto.

Dronovi bi trebali biti sigurniji od automobila

dron 184

Letjelica je teška 200 kilograma i ima masu sigurnosne opreme, Ehang je ugradio nekoliko rezervnih baterija, program koji će sam spustiti dron na prvi znak problema i komandni centar za letače koji trebaju pomoć. Obećavaju da će ovi dronovi biti puno sigurniji od vožnje automobilom jer maksimalno eliminiraju ljudski faktor koji je glavni uzrok nesreća. Da bi počeli serijsku proizvodnju, osim na administraciji Ehang mora još dosta raditi na smanjenju troškova

Sanja Simić
Telegram autor
895 članaka Više o autoru
Više s weba