FOTO: Screenshot/Američki patentni ured

Tesla ima problem sporog punjenja svojih auta, zato sad razvija baterije koje se mijenjaju u par minuta

Predali su patent za zaštitu sustava izmenjivih baterija

Tesla ima problem sporog punjenja svojih auta, zato sad razvija baterije koje se mijenjaju u par minuta

Predali su patent za zaštitu sustava izmenjivih baterija

FOTO: Screenshot/Američki patentni ured

Tesla je s planom brzog mijenjanja baterija u svojim autima počeo još 2013. godine, no od 2016. godine nismo ništa čuli o tom programu. Radi se u stvari o automatiziranom procesu, u kojem se instalirane ispražnjene baterije miču iz automobila te u njega umeću druge, potpuno napunjene. Nakon zamjene, neometano se može dalje krenuti na putovanje, bez korištenja punjača. Punjenje baterije na punjaču, naime, može trajati između 45 minuta i sat vremena na Teslinom Superchargeru ili par sati na normalnoj kućnoj utičnici.

Umjesto daljnjeg razvijanja ovog sustava, pretpostavljalo se da se više fokusiraju na širenje mreže Superchargera. Međutim, kako stvari sada stoje Tesla nije odustao od ovog projekta. Nedavno su predali patentni zahtjev za zaštitu sustava izmenjivih baterija. Ne radi se zapravo o ničem novom, jer je tvrtka još 2014. godine testirala taj sustav u Kaliforniji.

Screenshot/Američki patentni ured

Modelima S i X zamjena bi mogla trajati 90 sekundi

Novi patent se čini mnogo naprednijim od testne stanice. Način rada je relativno sličan, no stroj za zamjenu je mnogo kompaktniji. Zbog manje fizičke veličine bit će pogodniji za ugradnju unutar zgrade, no špekulira se da bi se mogao ugraditi i unutar nekog pokretnog postrojenja, primjerice prikolice kamiona. Takav mobilni sustav bi bio posebice koristan u situacijama kakve su nedavno zadesile Ameriku, poput udara uragana Irma, zbog koje je Tesla povećao domet svojim automobilima.

Prvotna testna stanica bila je posve automatska, dakle nije zahtjevala rad tehničara. Novi sustav je konfiguriran tako da ga treba nadgledati jedan ili više tehničara, zbog kojih se zamjena znatnije ubrzava te bi mogla trajati svega 15 minuta. Sustav je namijenjen modelima S i X, dok su baterije Modela 3 nešto kompliciranije za demontažu. Prvotni koncept sustava zamjenu je trebao izvršiti unutar 90 sekundi. A navodi od 15 minuta koji se nalaze u novom patentu upućuju na to da će zamjena biti moguća i za kompliciraniji Model 3.