Tesla je četvrti put u svojoj povijesti imala kvartalnu dobit. Očito im dobro ide jer su im se i prihodi udvostručili

Tesli je ovo i drugi kvartal zaredom da imaju kvartalnu dobit

FOTO: pixabay

Tesla Motors ostvario je u posljednjem lanjskom tromjesečju dobit od 139 milijuna dolara, što je tek četvrta kvartalna dobit u 15 godina postojanja tog proizvođača električnih automobila, ali druga zaredom, a zahvaljuje se snažnom rastu prihoda. Prema poslovnom izvješću, objavljenom u srijedu, Tesla je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od 7,2 milijarde dolara, dvostruko više nego u istom razdoblju 2017.

Zahvaljujući tome, Tesla je ostvario dobit drugi kvartal zaredom, ali manju nego u prethodnom tromjesečju, kada je iznosila 311,5 milijuna dolara. Premda je dobit manja od očekivanja analitičara, to ipak predstavlja poboljšanje, s obzirom da je Tesla u 15 godina postojanja samo u četiri kvartala poslovao s dobiti.

Najavljuju da će cijelu godinu poslovati sa zaradom

Tvrtka u izvješću najavljuje i da će u prvom ovogodišnjem kvartalu, pa i u cijeloj godini poslovati sa zaradom, ali i upozorava na logističke probleme povezane s isporukama vozila u inozemstvo, u Kinu i Europu, što bi moglo usporiti prodaju, premda je potražnja snažna. “To je naš najveći izazov. Ne potražnja, nego kako isporučiti vozila dovoljno brzo”, poručio je u izvješću izvršni direktor i osnivač kompanije Elon Musk.

Taj se problem posebno odnosi na Kinu, najveće svjetsko tržište električnih automobila, koja upravo pregovara sa SAD-om o trgovinskim pitanjima. Ne uspiju li pregovori, to bi značilo povećanje carina na uvoz američkih automobila u Kinu. “Ne znamo što će se dogoditi, pa je vrlo važno da što prije tamo isporučimo vozila”, poručio je Musk.

Očekuje se Model 3 po cijeni od 35.000 dolara

Tvrtka je nedavno započela gradnju tvornice u Kini kako bi pokrila tamošnje tržište i izbjegla uvozne carine. Tesla u ovoj godini očekuje da će isporučiti između 360.000 i 400.000 vozila, što bi bilo 45 do 65 posto više nego u 2018. Uz to, kompanija nastoji smanjiti troškove poslovanja kako bi mogla sniziti cijene svojih vozila. Najjeftiniji Model 3 trenutno košta oko 44.000 dolara, a poslovodstvo se nada da bi troškove moglo smanjiti na 35.000 dolara.

Zbog toga je Musk nedavno najavio ukidanje nekoliko tisuća ili oko 7 posto ukupnog broja radnih mjesta. U proteklom tromjesečju operativni troškovi smanjeni su za 7 posto u odnosu na prethodni kvartal.

Trebati će novi kapital zbog širenja?

No, analitičari se pitaju hoće li Tesla uskoro na tržištu potražiti novi kapital, s obzirom na niz najavljenih projekata, od proizvodnje novih modela vozila, izgradnju tvornica u Kini i Europi, te proširenje postojeće tvornice baterija u Nevadi. Tim više što će od ove godine Tesla prestati dobivati državne subvencije, što bi moglo dovesti do poskupljenja vozila i tako naštetiti prodaji.

“Tesla ima fantastičan brand, i po svim mjerilima fantastičan proizvod, no zabrinuti smo i jer je također fantastično skup. 2019. će biti odlučujuća godina hoće li tvrtka uspjeti ili ne”, kaže Nicholas Hyett, analitičar u tvrtki Hargreaves lansdown. Kako su poslovni rezultati kompanije nešto slabiji nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Tesle pala je u srijedu u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta oko 2 posto.