Nekad je nužno odabrati stranu

Tesla je imao sastanak dioničara, Musk je otkrio zanimljive planove. Recimo, gradi još gomilu tvornica

U jednoj od novih tvornica trebao bi se graditi novi Teslin Model Y

Elon Musk, CEO of Tesla Motors addresses an environmental conference at Astrup Fearnley Museum in Oslo, Norway on April 21, 2016.  / AFP PHOTO / NTB Scanpix / Heiko JUNGE / Norway OUT
FOTO: AFP

Prva Teslina Gigafactory, ogromna tvornica kojoj je cilj ne koristiti nikakva fosilna goriva, još nije gotova, a Elon Musk jučer je na nastanku dioničara najavio gradnju još tri. Iako lokacije još nisu poznate, natuknuto je da će u daljnjoj budućnosti biti izgrađeno još 10 do 20 tvornica diljem svijeta. Razlog gradnje je ponajprije činjenica da prvi Gigafactory u Freemontu, koja već radi, više ne može zadovoljiti potrebe proizvodnje.

Trenutno se u Freemontu proizvode modeli S i X, dok će se proizvodnja modela 3 također pokrenuti jako brzo. Problem se javlja jer će Tesla ponuditi i četvrti model, Model Y, za kojeg jednostavno nema mjesta. Radit će se o malenom SUV vozilu na zasebnoj platformi, za kojeg očekuju da će biti popularan poput Modela 3, ako ne i popularniji. Trenutno se internetom šire i fotografije Modela Y, koje su procurile iz Tesline prezentacije.

Upola jeftinija proizvodnja

Gradnja nove tvornice je i logičan potez, budući da će Model Y biti na sasvim drugačijoj platformi od Modela 3 (imat će drugačiju šasiju i još neke elemente). Musk se nada da će i unaprijeđeni proizvodni procesi u novoj tvornici dovesti do upola jeftinije proizvodnje Modela Y. Jeftinija cijena dolazi od potrebe za manjom količinom kablova u autu, ali i prelasku na konvencionalniju arhitekturu s 12 voltnim baterijama.

Kao što je bilo i s Modelom 3, koji je imao puno manje opcija za konfiguraciju nego Model S i X, Model Y bi trebao slijediti iste principe, nudeći još jeftiniju cijenu. Model 3 će s vremenom nuditi više opcija, no u startu će biti više spartanski. Musk je priznao pogrešku razvijanja SUV Modela X na platformi sedana S, pa tvrdi da bi bilo bolje da su ga razvili na vlastitoj SUV platformi.

Dolaze električni kamioni

Između ostalog, Musk se osvrnuo i na raskid suradnje s kompanijom Mobileye, s kojom su u startu surađivali na razvoju autonomne vožnje. Tvrdi da im je sustav sada bolji nego ikad, te da su iz svađe s Mobileyeom izašli samo jači nego prije. Prelazak s Mobileye na vlastitu tehnologiju je, kaže, bio težak, no sada su već došli do toga da im tehnologija prelazi mogućnosti hardvera trenutno dostupnog u autima.

I planovi za širenje gama proizvoda na kamione su sada nešto ozbiljniji, pa se na eventu u rujnu očekuje i službeno predstavljanje. Tesla u izradi kamiona nije sam, pa surađuje sa svojim budućim kupcima u tome kako napraviti kamion što boljim. Takav pristup je jako bitan, budući da će tako kupci moći prilagoditi dizajn kamiona svojim potrebama. Kamion bi trebao biti dostupan za kupnju kroz dvije godine. Musk je i najavio da će u rujnu možda objaviti informacije i o drugim proizvodima na kojima rade.