Tesla je proizvela, prodala i isporučila rekordan broj vozila u prošlom kvartalu

Iz Tesle su podijelili detalje o svojem rekordnom kvartalu

FOTO: Unsplash

Nakon iznimno uspješne 2020. godine, unatoč pandemije koronavirusa, Tesla je u prvom kvartalu 2021. godine zabilježila rekordno poslovanje. “Ostvarili smo najveći broj proizvedenih i isporučenih vozila”, rekli su iz kompanije tijekom sastanka s dioničarima. Pomalo zanimljivo, Tesla u tom periodu nije proizvela niti jedan novi Model S ili X, već samo isporučila modele proizvedene u prošlim kvartalima, dok je ostatak od 180.338 proizvedenih vozila otpao na modele 3 i Y. Ukupno, isporučili su 184.800 vozila u prvom tromjesečju 2021. godine.

“U posljednjih nekoliko kvartala isporučili smo oko četvrt milijuna Modela 3, odnosno oko pola milijuna godišnje. Mislimo da će Model Y biti naš najpopularniji auto, ili vozilo, u svijetu. Vjerojatno već sljedeće godine”, rekao je dioničarima Musk. Prema objavljenim podacima, Tesla je u prvom kvartalu prodala 120.000 Modela 3, te nešto više od 60.000 Modela Y. Model S i X su redizajnirani, a prve isporuke osvježenih modela trebale su krenuti u ožujku. No, kako su sami pokazali s podacima, prodaja i proizvodnja tih modela još nije počela. Iz kompanije navode kako će početi “uskoro”.

Model 3 je, tvrde, najprodavaniji premium sedan

U usporedbi s prošlim godinama, Tesla je uspjela smanjiti prosječnu cijenu svojih vozila. “U 2017. godini kada smo počeli s proizvodnjom Modela 3, naša prosječna cijena vozila iznosila je oko 84.000 dolara. Zbog lansiranja novih proizvoda, gradnje novih tvornica, te smanjenog udjela Modela S i X u prodaji, naša prosječna cijena vozila u prvom kvartalu 2021. godine iznosila je manje od 38.000 dolara”, napisali su iz kompanije u objavi za investitore. Time su, tvrde, Teslini električni automobili postali dostupniji nego do sada.

Iz Tesle također tvrde kako je u usporedbi s javnim podacima o prodaji BMW-a serije 3 i Mercedesa E-klase, koje Tesla smatra njegovim glavnim konkurentima, Model 3 postao najprodavaniji premium sedan na svijetu tijekom prvog tromjesečja. “Time smo dokazali kako električni automobil može biti lider u kategoriji, te nadmašiti prodaju klasičnih fosilnih konkurenata”, rečeno je iz Tesle.

Sedmi uzastopni kvartal s profitom

Tesla je u prva tri mjeseca 2021. godine generirala 10,4 milijardi dolara prihoda, te 438 milijuna dolara zarade, što je praktički dvostruko više spram prvog kvartala 2020. godine. Tada su privremeno morali obustaviti proizvodnju u svojoj tvornici u Kini, budući da su se pojavili prvi slučajevi koronavirusa. Istovremeno, prvi kvartal 2021. godine bio je rekordan po pitanju zarade.

Prvi kvartal 2021. godine je sedmi uzastopni kvartal u kojem je Tesla uspjela generirati profit. Dobrim dijelom su to postigli zbog prodaje “ekoloških kredita” drugim proizvođačima automobila, čime ti drugi proizvođači postižu ukupno manju količinu zagađenja svojih prodanih automobila, kako bi izbjegli kazne. Tesla je od tog biznisa zaradila 518 milijuna dolara, što znači da ne bi generirali profit da nisu prodali te kredite drugim proizvođačima. Dakle, Tesla još uvijek ne generira profit isključivo kroz prodaju svojih proizvoda.

I dalje su ozbiljni oko bitcoina

Tesla je zaradila i oko 101 milijun dolara na prodaji bitcoina tijekom prvog kvartala. Još u siječnju, kompanija je najavila kako je kupila 1,5 milijardi dolara bitcoina, a u ožujku Musk je rekao kako se kupcima omogućuje kupnja automobila u toj kriptovaluti. Iz kompanije su objavili kako sada posjeduju 1,331 milijardi dolara u obliku “digitalne imovine”, za koju se vjeruje da je isključivo bitcoin, navodi Electrek.

Zack Kirkhorn, Teslin direktor financija i odnedavno “gospodar novca“, dioničarima je rekao kako se prodaja bitcoina dogodila krajem ožujka. No, Kirkhorn je rekao kako Tesla ima dugoročne planove za bitcoin. “Zaista vjerujemo u dugoročnu vrijednost bitcoina, a nastavit ćemo i s dugoročnim posjedovanjem bitcoina. Nastavit ćemo i s akumuliranjem bitocina kroz kupnju vozila”, rekao je kratko “gospodar novca Tesle”. Dodaje i kako Tesla smatra bitcoin jednim bitnim financijskim alatom koji im omogućuje brzi pristup gotovini.

Musk je iskoristio priliku pa je napao medije

Musk se ne baš pažljivo dotaknuo i teme nesreće u kojoj su stradala dvojica muškaraca u teksaškom gradu Houstonu. Lokalni portali, Reuters i WSJ pisali su kako se 17. travnja Tesla Model S iz 2019. godine sudarila s drvom u sjevernom dijelu Houstona, te kako za volanom Tesle nije bilo nikoga. Jedan muškarac bio je na suvozačkom sjedalu, dok je drugi, tvrde iz policije, bio na jednom od stražnjih sjedala.

“Riječ je o obmanjujućim praksama medija. Tvrde kako je za nesreću kriv Autopilot, no to je kompletno krivo. Ti novinari bi se trebali sramiti”, rekao je Musk, ne nudeći neki konkretni dokaz. Okolnosti te nesreće su, i dalje, pod istragom.

Problemi sa solarnim krovovima

Premda Tesla snažno gura svoje solarne panele i kućne baterije, priznali su kako su suočeni s nekoliko problema. Poglavito, problemi nastaju tijekom instalacije sustava. “Ako krov ima ikakve izbočine, ili ako je krovište trulo, nastaju problemi. Ti problemi se ustanove tek pri instalaciji, stoga moramo kupcima vratiti njihov polog. Ono što ne možemo napraviti je doći kod kupca i izgubiti goleme količine novca. Jednostavno moramo dati povrat pologa”, rekao je Musk.

Ove godine očekuje se otvaranje novih tvornica, Gigafactoryja kako ih nazivaju u Tesli, nedaleko od teksaškog grada Austina, te još jedne u blizini Berlina. Berlinska tvornica, Teslina prva tvornica u Europi u koju su investirali gotovo šest milijardi eura, mogla bi s radom početi već na ljeto, ako pronađe dovoljno radnika.