Teslina tržišna vrijednost upravo je premašila vrijednost General Motorsa i Forda zajedno

Teslina dionica dosegla je vrijednost od gotovo 500 dolara pa im je tržišna vrijednost skočila na 89 milijardi

Tesla CEO Elon Musk gestures during the Tesla China-made Model 3 Delivery Ceremony in Shanghai. - Tesla CEO Elon Musk presented the first batch of made-in-China cars to ordinary buyers on January 7, 2020 in a milestone for the company's new Shanghai "giga-factory", but which comes as sales decelerate in the world's largest electric-vehicle market. (Photo by STR / AFP) / China OUT
FOTO: AFP

Ukupna vrijednost Teslinih dionica prvi je put nadmašila ukupnu vrijednost dionica General Motorsa i Forda. Nakon što su Tesline dionice u srijedu porasle za pet posto, na 492,14 dolara po dionici, tržišna vrijednost kompanije skočila je na 89 milijardi dolara. Ta vrijednost je za oko 2 milijarde dolara veća od zbroja vrijednosti GM-a (50 milijardi) i Forda (37 milijardi).

Tesla ovaj skok u vrijednosti dionice može zahvaliti neočekivanom profitu u trećem kvartalu prošle godine, izgradnji tvornice u Šangaju (gdje je Elon Musk prilikom otvaranja zaplesao i izvodio loš striptiz) te isporukama vozila koje su premašile očekivanja. Zbog toga se vrijednost Tesline dionice više nego udvostručila u posljednjih tri mjeseca, piše Reuters.

Neki analitičari su i dalje skeptični

Investitori trenutno očito vjeruju u Elona Muska i njegovu sposobnost vođenja Tesle, koja bi trebala imati dodatni rast. Tržišna vrijednost Tesle nadmašila je njihovu konkurenciju u Americi, unatoč tome što su Ford i GM znatno veće kompanije. GM i Ford su prošle godine u SAD-u isporučili po dva milijuna vozila, dok je Tesla istovremeno u cijelom svijetu uspjela prodati 367.500 automobila.

Unatoč Teslinom nedavnom napretku, neki analitičari su i dalje skeptični oko kompanijine budućnosti i njene sposobnosti da osigura pozitivan cash flow i profit. U posljednjih nekoliko godina, Tesla nije ispunila neke od svojih ciljeva, a Muskovo ponekad ekscentrično ponašanje u vođenju kompanije, koje mu stvara probleme s američkom vladom, zabrinjava neke investitore. No, čini se da će Tesla i dalje zadržati svoju prednost nad drugim proizvođačima automobila, koji tek posljednjih nekoliko godina stavljaju veći fokus na električna vozila.

Možda ipak nisu najveći

Međutim, tehnički nije posve točno da je Tesla najvrjedniji američki proizvođač automobila svih vremena, što je tvrdio Wall Street Journal. Kako piše Clean Technica, Teslina tržišna vrijednost ne dolazi samo od prodaje automobila, već i od drugih proizvoda, poput solarnih panela i baterija, biznisa s razvojem sustava za samovozeće automobile i njihove mreže brzih punionica Supercharger.

Usporedivo bi, recimo, bilo da se kaže da je Google najvrjedniji proizvođač mobitela na svijetu. Naravno, Google proizvodi i svoje mobitele, no to je samo jedan od aspekata njihovog poslovanja, koji ima samo određeni dio u njihovoj ukupnoj tržišnoj vrijednosti.

Prema izračunima Clean Technice, kada se oduzmu ti dijelovi Teslina poslovanja, vrijednost automobilskog biznisa iznosi oko 30 milijardi dolara, što ih ustvari čini najmanjim proizvođačem automobila u SAD-u. Unatoč tome, Teslina ukupna tržišna vrijednost i dalje je iznimno impresivno postignuće.