Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Tim američkih inženjera tvrdi da su pronašli način kako napuniti baterije električnih automobila u 10 minuta

Brzo punjenje inače može jako oslabiti baterije, ali stručnjaci tvrde da su skužili kako to zaobići

ZADNJA IZMJENA: lis 31, 2019
Foto: Getty Images/iStockphoto

Briga oko toga gdje ćete napuniti električni auto mogla bi uskoro biti stvar prošlosti jer tim inženjera s Penn State sveučilišta u Pennsylvaniji tvrdi da su razvili tehniku koja može napuniti auto za desetak minuta, piše The Guardian.

“Moći ćete stati na benzinskoj crpki, popiti kavu i otići u toalet, a vaše vozilo će biti puno. To će svakako pomoći da bez nervoze stignete do sljedeće stanice gdje možete napuniti vozilo”, kažu inženjeri.

Problem brzog punjenja

Ovi znanstvenici objašnjavaju da brzo punjenje može oslabiti litij-ionske baterije. Protok litijskih čestica iz jedne elektrode u drugu, kako bi se jedinica napunila i energija zadržala, ne odvija se bez problema pri brzom punjenju na nižim temperaturama, čak onima oko 30 stupnjeva.

Umjesto da se ioni glatko talože, oni završavaju u šiljcima na površini, u onome što se zove litijska oplata, smanjujući tako kapacitet baterije i potencijalno je čineći nesigurnom.

Kako ga misle riješiti

Ovi inženjeri došli su na ideju da ako baterije ugriju na 60 stupnjeva za samo 10 minuta, a zatim brzo ohlade na sobnu temperaturu, litijski šiljci neće nastati i izbjeći će se oštećenje. Osmislili su samogrijanje pomoću tanke folije koja stvara električni krug koji se zagrijava za manje od 30 sekundi da bi zagrijao unutrašnjost baterije. Brzo hlađenje obavlja se pomoću rashladnog sustava u automobilu nakon što je baterija puna.

Ova studija objavljena je u časopisu Joule. Profesor Chao-Yang Wang s Penn State sveučilišta kaže da je desetminutni trend namijenjen budućnosti i ključan za usvajanje električnih vozila jer se ljudi više neće brinuti da će im se baterija isprazniti nasred ceste i da će je morati puniti satima.

Eva Benedik
Telegram autor
1591 članak Više o autoru
Više s weba