Tjedan je pun glasina o Appleu. Popisali smo sve bitne

Pričalo se o iPhoneima za sljedeće tri godine, ali i o Appleovom automobilu

FOTO: Screenshot/Apple

Posljednjih tjedan dana intenzivno su počele kružiti glasine oko nadolazećih iPhonea, ali i nekih drugih Appleovih planova za budućnost. Riječ je glasinama za iPhoneove koji bi trebali izaći 2022. i 2023. godine, dok bismo nove iPhone modele trebali vidjeti, kao i obično, u rujnu ove godine. Popisali smo sve što se priča o budućim iPhone modelima.

Sasvim je izgledno da nove iPhone modele nećemo vidjeti sljedeći tjedan, na prezentaciji imena Spring Loaded”. Bloomberg navodi kako ćemo u utorak 20. travnja vidjeti osvježene iPad Pro i mini modele, kao i neke nove bežične slušalice iz linije AirPods. Nezgodno je što je Appleova glasovna asistentica Siri slučajno otkrila kako će se prezentacija održati u utorak, prije nego što je Apple službeno počeo slati pozivnice. No, ipak nije otkrila što ćemo službeno vidjeti.

1. Face ID ispod ekrana 2023. godine

Analitičar Ming-Chi Kuo, koji je do sada bio poprilično točan sa svojim najavama, kaže kako će Apple svoj Face ID sustav smjestiti ispod ekrana, umjesto ureza na vrhu ekrana koji prati iPhoneove još od lansiranja modela X 2017. godine.

Kuo kaže kako će novi Face ID sustav debitirati uz telephoto leću 2023. godine, a ranije je navodio kako bi Apple mogao kompletno odustati od ureza na vrhu i umjesto kojeg bi uveli okrugli urez za kameru poput nekih Android modela.

2. Manji urez za ovogodišnje modele?

Apple navodno, prema nizu procurenih informacija, planira za ovogodišnje modele uvesti manji urez na vrhu. Korisnik Twittera DuanRui, koji je do sada bio relativno pouzdan, objavio je fotografije navodnih prednjih strana iPhone 13 modela.

Na njima je vidljiv manji urez na vrhu, koji je sada uži, a prednja kamera je prešla s desne strane ureza na lijevu. Manji urez može se zahvaliti smještanju zvučnika u sami rub kućišta, što je vidljivo s priloženih fotografija. Međutim, glasine da će i prošlogodišnji modeli, iPhonei 12, imati takav urez kružile su još od 2019. godine i nisu se ispostavile kao točnima.

No, o manjem urezu ove godine pisali su i japanski portal Mac Otakara, te tajvanski DigiTimes pozivajući se na neimenovane izvore. Ming-Chi Kuo je početkom ožujka također objavio kako će se urez smanjiti, no nije naveo kako je to zbog premještanja zvučnika u vrh kućišta. Ono što je pak rekao je to da će iPhonei konačno dobiti ProMotion, odnosno osvježenje ekrana od 120 Hz.

3. iPhone 13 će još dobiti mini verziju

Prema sadašnjim informacijama, umanjeni iPhone 13 mini trebao bi lansirati ove godine, no 2022. godine ga ipak neće biti, kaže Ming-Chi Kuo. Razlog tome su vjerojatno slabi prodajni rezultati zbog čega je iPhone 12 mini proglašen prodajnim flopom. Prema podacima Counterpoint Researcha, mini je odnosio samo pet posto od ukupnog udjela prodaje iPhonea, pa je Apple prema pisanju Ars Technice smanjio proizvodnju minija i proizvodni kapacitet usmjerio na veće modele.

4. Nove kamere i samo dvije veličine za iPhone 14

Kuo također navodi kako će Apple 2022. godine predstaviti četiri modela, dva skuplja i dva jeftinija. Jeftiniji i skuplji bit će, navodi se, dostupni u dvije veličine, manjoj od 6,1 inča, te većoj od 6,7 inča ekranske dijagonale.

Ti modeli, vjerojatno nazvani iPhone 14, imat će znatnije nadogradnje kamera, tvrdi Kuo. Skuplji modeli bi tako trebali imali novu 48-megapikselnu kameru s novom generacijom leća, koja bi fotografske sposobnosti iPhonea trebala uzdići na sasvim novu razinu.

Kuo očekuje da će zbog nove kamere iPhone 14 modeli moći snimati video u 8K rezoluciji. Zanimljiva je i pretpostavka koju je Kuo dao za proširenu (AR) i miješanu (MR) stvarnost. Budući da su rezolucije od 8K i 16K prikladne za AR i MR, Kuo navodi da će se s novim kamerama moći stvarati sadržaj za njih. Kako će se to točno moći napraviti, Kuo ne navodi.

5. Apple konačno ima partnera za svoj automobil?

Korejski mediji raspisali su se o tome da je Apple navodno konačno pronašao partnere za svoj tajnoviti projekt električnog automobila, o kojem se priča godinama. Tako se navodi da je Apple u procesu potpisivanja ugovora s LG Electronicsom i kanadskim dobavljačem za autoindustriju Magnom International. Korejski mediji uglavnom se pozivaju na neimenovane izvore bliske kompanijama.

Očekuje se da će LG i Magna sami, mimo Applea, također sklopiti suradnju kojom će stvoriti joint-venture imena LG Magna e-Powertrain. Taj joint-venture bi potom trebao proizvoditi prvu seriju Appleovih automobila. Navodi se također kako se u početku neće proizvesti veći broj automobila, te da su detalji samog ugovora za sada nepoznati, budući da se kompanije još uvijek dogovaraju. Izgledno je da bi taj automobil, ako se ikada zaista predstavi, trebao nositi Appleov brending. Niti LG, niti Magna, za razliku od drugih partnera koji su se spominjali za proizvodnju Appleovog vozila poput Hyundaija i Kie, nemaju etablirano ime na tržištu automobila.

U ranijim glasinama, piše Digital trends, navodilo se kako će Apple biti spreman lansirati svoj prvi automobil već 2025. godine, te da će sasvim izgledno biti opremljen autonomnim, odnosno, samovozećim sposobnostima. Korejski mediji su u trenutku LG-jeve potvrde kako napušta tržište mobitela navodili kako kompanija traži novo tržište na kojem se može “agresivno” proširiti, a čini se da bi to tržište moglo biti automobilsko. LG je već sada poprilično bitan dobavljač za automobilsku industriju, budući da njihove baterije koristi niz proizvođača za svoja električna vozila.