Toyota već četvrtu godinu zaredom potvrdila poziciju najvećeg proizvođača automobila na svijetu

Toyota je jedini proizvođač koji je u 2015. isporučio više od 10 milijuna auta

East Palo Alto, CA - September 4, 2015:  Kiyotaka Ise, Toyota Motor Company Senior Managing Officer and Chief Officer, announces Toyota's $50 million in funding collaboration with MIT and Stanford University for artificial intelligence and mobility research, Sept. 4, 2015 in East Palo Alto, California.   (Photo by Beck Diefenbach)
FOTO: Beck Diefenbach

Toyota je i četvrtu godinu zaredom ostala najprodavaniji proizvođač automobila na svijetu i jedina kompanija koja je isporučila više od 10 milijuna vozila, dok su prodajni rezultati Volkswagena znatno unazađeni skandalom s emisijama štetnih plinova.

Prodajni rezultati Toyote na globalnoj razini, uključujući i brendove Hina Motors i Daihatsu prošle je godine pala za 0,8 posto na 10,15 milijuna vozila, priopćeno je iz tvrtke.

VW je ranije ovoga mjeseca objavio pad prodaje od dva posto na 9,9 milijuna, a treći je General Motors čija je prodaja u protekloj godini rasla 0,2 posto na 9,8 milijuna vozila.

VW treba vremena za prilagodbu strategije

Iako je u prvoj polovini predmetne godine Volkswagen preuzeo vodstvo, nakon izbijanja dizel skandala u Sjedinjenim Američkim Državama obustavljena je prodaja dizelaša na nekim tržištima, a kompanija se bacila na ispravljanje i popravak 11 milijuna vozila koja ispuštaju više emisije ispušnih plinova nego što je dopušteno.

Analitičari predviđaju da će Volkswagnu trebati nekoliko godina da se oporavi od skandala i ponovno izazove Toyotu te pokušao zauzeti poziciju najprodavanijeg. “Jaz će se samo povećavati jer će VW- trebati dosta vremena da prilagodi strategiju za američka i europska tržišta”, tvrdi Zhou Jincheng, analitičar Fourina za Bloomberg.

Za to vrijeme, uprava Toyote razmišlja o preuzimanju Daihatsua u kojem već ima 51-postotni vlasnički udio, piše Reuters.

Otkupom preostalih vlasničkih udjela u Daihatsuu, koji je fokusiran na segment manjih vozila, procjenjuje se da bi kompanija podigla učinkovitost i unaprijedila odnose s investitorima. Osim toga, manja vozila vitalna su za zauzimanje većeg dijela tržišnog kolača na tržištima u razvoju, a na neki način, upravo taj segment predstavlja Toyotinu slabu točku.

Prema podacima o izvoznim brojkama, Toyota bilježi manji pad izvoza na tržišta Latinske Amerike, Europe, Oceanije, Bliskog istoka i Afrike. S druge strane, Daihatsku bilježi rast izvoza drugu godinu zaredom, zahvaljujući prvenstveno potražnji na tržištima Latinske Amerike, Azije i Bliskog istoka.