Trgovački lanac Metro Grupa razmatra razdvajanje prehrambenog segmenta poslovanja od potrošačke elektronike

Po donošenju definitivne odluke, razdvajanje će provesti do sredine 2017.

Njemački trgovački lanac Metro Grupa razmatra razdvajanje svojeg poslovanja na dvije tvrtke – veleprodajnu i prehrambenu grupu koju će sačinjavati Metro, Makro i Real te grupu za proizvode i usluge u potrošačkoj elektronici Media-Saturn.

Prema priopćenju, odluku o razdvajanju Metro Grupe donijet će se nakon provedene temeljite revizije koja je u tijeku, te uz suglasnost dioničara, a u tom slučaju implementacija se očekuje do sredine 2017. godine. Kako piše Bloomberg, većina dioničara podržala je plan razdvajanja.

Predsjednik uprave Metro AG Olaf Koch u službenoj izjavi je istaknuo da su “temelji za razdvajanje stvoreni zahvaljujući kontinuiranom rastu prodaje METRO Cash & Carryja tijekom deset kvartala te najvišem tržišnom udjelu Media-Saturna u povijesti poslovanja”, a kao razlog za razdvajanje navodi se otvaranje širih perspektiva za daljnji rast poslovanja.

Po objavi o potencijalnom razdvajanju poslovanja, dionice izlistane na frakfurtskoj burzi skočile su za više od 10 posto, i njome se trguje za oko 27,83 eura, čime je tržišnu vrijednost kompanije narasla na oko 8,8 milijardi eura.

Kako prenosi Bloomberg, analitičar Bryan Roberts iz TCC Global, firme koja razvija retail strategije kaže da je iz perspektive investitora, razdvajanje odličan potez za grupu, jer će “investitori moći birati između ulaganja u prehrambeni segment ili onaj potrošačke elektronike.”

Nacionalne podružnice će i dalje poslovati neovisno

Nakon razdvajanja kompanije, upravo će Olaf Koch preuzeti ulogu predsjednika uprave u veleprodajnoj i prehrambenoj grupi, dok bi grupa za proizvode i usluge u potrošačkoj elektronici bila pod vodstvom Pietera Haasa, koji je sada na funkciji člana Uprave Metroa i predsjednika Uprave Media-Saturna. Osim razdvojenih uprava i nadzornih odbora, tvrtke će biti i zasebno izlistane na burzi.

Za kupce se, kako sada stvari stoje, neće ništa promijeniti. Nakon razdvajanja, nacionalne podružnice METRO Cash & Carryja poslovat će neovisno, u skladu s novim operativnim modelom. Kako kažu iz tvrtke, METRO Cash & Carry Hrvatska nastavit će, kao i do sada, s procesom transformacije i modernizacije s ciljem zadržavanja vodeće pozicije na HoReCa tržištu i nastavka trenda rasta prodaje.