Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Tržište dijamanata malo je u krizi. Glavni proizvođač upravo je snizio cijene svog kamenja

De Beers, koji drži monopol na tržištu dijamanata, prvi put nakon mnogo godina snizio je cijene

ZADNJA IZMJENA: stu 6, 2019
Foto: Getty Images/iStockphoto

Vodeća svjetska kompanija za proizvodnju i trgovanje dijamantima De Beers u studenome je snizila veleprodajne cijene neobrađenih dijamanata za 5 posto, prvi puta u mnogo godina. Nije vjerojatno da će ovaj korak sniziti cijenu nakita kod draguljara, kažu izvori koji se u to razumiju, a prenosi Bloomberg.

Ovaj drastični korak kompanija je poduzela jer je dobit u industriji za kupce posrednike De Beers dijamanata koji kupuju nebrušeno kamenje, naglo pala. De Beers ima deset prodaja godišnje na kojima kamenje kupuju posrednici u glavnome gradu Bocvane, Gaboroneu. Kupci, poznati kao sightholders, dio su De Beers Grupe i kamenje kupuju na veliko, ali moraju prihvatiti cijene i količine koje De Beers ponudi.

Manjim cijenama vraćaju profitabilnost?

Sustav je nastao 1890. godine i dizajniran je tako da koristi i rudaru i kupcu. Ali dobit se godinama polako smanjuje pa se neki sightholderi bore za preživljavanje, a nekad je to bio unosan posao. Smanjivanje cijena vjerojatno bi trebao biti način da se povrati profitabilnost za klijente, a to su u prvom redu proizvođači dijamanata, rezači i brusači u Indiji, kažu analitičari.

Analize kažu da su cijene brušenih dijamanta u maloprodaji u 2019. pale za oko 9 posto. Obiteljski trgovci u Belgiji, Izraelu i Indiji preživljavaju od vrlo malih razlika u cijeni, kao i Tiffany & Co. i Graff Diamonds. Za krizu je kriva niža cijena i prekomjerna opskrba tržišta, kažu analitičari. Vjeruje se da je otvaranje triju rudnika tijekom 2016. i 2017. godine izvor viška kamenja na tržištu.

De Beers još uvijek drži monopol

Od osnivanja 1888. do početka 21. stoljeća De Beers je držao monopol svjetske opskrbe dijamantima, kontrolirajući između 80 do 85 posto svjetskog tržišta. Iako je konkurencija narasla, oni još uvijek mogu formirati cijene i diktirati tržište. Dio problema je što su cijene dijamanata stagnirale jer su drugi luksuzni proizvodi poput cipela, torbica i putovanja preplavili tržište. Ne pomaže niti to što banke napuštaju sektor, pogođene prijevarama i lošim kreditima.

De Beers inzistira da trenutna slabost ne znači da je potražnja manja. Podaci kažu da je potražnja čak rasla za 2,4 posto. Polovica svih dijamanata prodaje se u Americi, a tamo je potražnja porasla za 4,5 posto. De Beers je u posljednje tri prodaje ostvario manje od 300 milijuna dolara što je najmanje od 2016. godine. Podaci za studeni koji stižu sljedećeg tjedna, mogli bi pokazati pomaže li ovo smanjenje cijena potražnji.

Eva Benedik
Telegram autor
1586 članaka Više o autoru
Više s weba