Twitter je nakon dugo vremena najavio par novosti. Najbitnija je uvođenja donacija

Uz donacije, planiraju uvesti i funkcionalnost grupa, poput Facebookovih

A picture taken on September 4, 2019 shows the logo of the US social networking website Twitter, displayed on a smart-phone screen, in Lille, northern France. (Photo by Denis Charlet / AFP)
FOTO: AFP

Twitter razmatra korisnicima omogućiti naplatu dodatnog sadržaja svojim pratiteljima, te mogućnost stvaranja i pridruživanja grupama, piše Bloomberg. Time bi Twitter ne samo sebi stvorio dodatan izvor zarade, već i prominentnijim korisnicima stvorio način zarađivanja na mreži.

Kompanija je navela da bi se nova funkcija mogla zvati “Super Follow” tijekom svojeg jučerašnjeg događaja Analyst Day. Novu potencijalnu funkcionalnost opisali su kao “pretplatu na profile” gdje bi korisnici mogli drugim korisnicima naplaćivati dodatni sadržaj, poput ekskluzivnih tvitova, pristupa porukama ili glasovnim pozivima, te ekskluzivni newsletter. Prema riječima Kayvona Beykpoura, Twitterovog CPO-a, ta usluga mogla bi lansirati tijekom ove godine.

Donacije su postale bitan kanal zarade na internetu

U jednom od Twitterovih primjera, prikazali su korisnika koji naplaćuje 4,99 dolara za niz dodatnih funkcionalnosti, stoga bi to mogao biti dobar indikator toga koliko bi korisnici mogli naplaćivati tu uslugu. S druge strane, Twitter bi mogao korisnicima omogućiti i stvaranje razina pretplate, gdje bi se pristup većoj količini sadržaja dobivao za veću mjesečnu pretplatu.

Ovakvi načini zarade postali su sve bitniji za pojedince ili male kompanije koji stvaraju sadržaj na internetu. Patreon, jedan od popularnijih alata koji omogućuje doniranje autorima, iznimno je uspješan i s vremenom postao glavni izvor zarade mnogim autorima. Tako se često u YouTube videima mogu čuti zahvale raznih autora svojim donatorima, bez kojih stvaranje sadržaja ne bi bilo moguće.

Upravo je i Patreon jedan takav alat koji za mjesečnu naknadu, odnosno donaciju, donatorima omogućuje pristup dodatnom sadržaju, poput behind the scenes sadržaja ili pak, ako ponovno uzmemo za primjer YouTube autore, jedan dodatni video tjedno ili mjesečno. Slične alate uvele su i druge platforme poput samog YouTubea, Twitcha i GitHuba, koji omogućuju direktnu podršku publike svojim najdražim autorima.

Grupe će dovesti do boljeg sadržaja za korisnike

Druga najavljena novost su grupe, odnosno Communities, kako ih Twitter naziva. Poput Facebook grupa, korisnici mogu stvarati i pridruživati se grupi korisnika koji su se sastali oko jedne time ili ideje. Time će se, tvrdi Twitter, korisnicima koji su članovi grupa pružati bolji pristup sadržaju koji ih zanima.

Za sada iz kompanije nisu najavili kada će lansirati nove funkcije, no za očekivati je da će Communities gotovo pa sigurno biti dostupan, sudeći po popularnosti grupa na Facebooku. Twitter je između ostalog najavio optimistične pretpostavke rasta do 2023. godine, zbog čega im je cijena dionice doživjela blagi skok.