Čini se da samovozni auti zaista voze sigurnije od ljudi

Sudarili su samo 4 puta od rujna kad je počelo testiranje na cestama

FOTO: AP

Četiri od ukupno 50tak samovoznih automobila u Kaliforniji sudjelovalo je u prometnim nesrećama nakon što su vlasti u rujnu 2014. proizvođačima dopustili da ih testiraju na ulicama.

Dvije nesreće dogodile su se dok su automobili vozili sami, a dvije dok su njima upravljali vozači, objavio je Associated Press. Sudarali su se Lexusov SUV koji je Google opremio senzorima. Drugu nesreću imao je testni automobil opremjen dijelovima kompanije Delphi Automotive. Obje tvrtke tvrde da njihovi automobili nisu krivi za nesreće i tvrde da je riječ o manjim nesrećama. U dvije nesreće u automobilima je bila uključena funkcija automatske vožnje, a brzine su bile vrlo male, manje od 20 kilometara na sat.

Roboti i kompjutori voze sigurnije od ljudi

Prema novim pravilima koje važe od rujna 2014. svaka nesreća mora se prijaviti kalifornijskoj Agenciji za motorna vozila. Kako kalifornijski zakon podatke o prometnim nesrećama smatra povjerljivim podacima, agencija ništa nije htjela potvrditi medijima osim da su se nesreće dogodile.

Glavni adut prodaje samovoznih automobila je sigurnsot. Kamere, ladari i laserski senzori, tvrde proizvođači, stvaraju puno detaljniju sliku vožnje od samih ljudi, brže reagiraju na događaje na cesti i ne umaraju se.

Kompjutori moraju naučiti izbjegavati nesreće

Najveći prioritet u ovoj fazi razvoja je naučiti kompjutore u takvim automobilima da izbjegavaju ozbiljnije nesreće, inače ćemo čekati desetljećima da ih vozači i regulatori prihvate. Dosad ih nije bilo, samovozni automobili pokazali su se vrlo sigurnima, mogućnost ozbiljne nesreće je 0,3 na 200.000 kilometara dok je prema američkim registrima najniža stopa 0,56. Budući da je riječ o novoj tehnologiji, nesreće samovoznih automobila ipak će još neko vrijeme privlačiti nesrazmjernu pažnju.